03/08/2022 Güney Klasik Zirve, Olgunlar-Ceymakçur Trans Tanıma/Kaçkarlar – Bahtiyar Can Argüz, Yavuz Kemal Argüz

Naletleme geçidi üstünden Kuzey tarafına bakış

Tarih: 03/08/2022

Ekip: Bahtiyar Can Argüz, Yavuz Kemal Argüz

Faaliyet Sorumlusu: Yavuz Kemal Argüz

Yer/Bölge: Kaçkarlar

Rota: Dilberdüzünden güney klasik rotası ile Kaçkar zirve, Ceymakcur’dan geçerek Ayder’e Trans

Kamp Yeri: Hastaf yayla, Dilberdüzü, Düpe düzü

Kullanılan Ekipmanlar: Çadır, Kask, Harita, Pusula, Yardımcı ip, İlkyardım Çantası

Hava Durumu: Parçalı Bulutlu, Yağmurlu.

Rapor:

3 Ağustos Çarşamba

2 Ağustos’ta İzmir’den otobüse binmemiz ile 3 Ağustos 13.00’da kendimizi Yusufeli’nde bulduk. Olgunlar köyüne giden servisin kalkış saatini öğrenip biraz kasabayı dolaştık. Yarım saatlik bir rötarla saat 16.07’de Yusufeli’nden çıkan servis saat 18.00’da Olgunlar köyüne vardı. Buradan ilk kamp yerimiz olan Dilberdüzü’ne doğru yürüyüşe başladık. Saat 19.20’de karanlıkta devam etmemek için yol üzerindeki Hastaf Yayla’da kamp yapmayı kararlaştırdık. Terk edilmiş bir yayla olan Hastaf’ta çadır kurulabilecek düzlük ve taştan bir çeşme bulunuyor. Çadırı kurup yemek yedikten sonra 21.00’da yattık.

4 Ağustos Çarşamba

6.20’de kalkıp hazırlanmaya başladık. Çadırı toplayıp çantaları hazırladıktan sonra saat 7.30’da dilberdüzü için yola koyulduk. 10.15’te Dilberdüzüne varıp çadırımızı kurduk ve Deniz gölüne aklimatize çıkışı yapmadan önce kamp alanında biraz dinlendik. Saat 12.00’da Deniz gölü için yola çıktık. Kalabalık ve bol sohbetli bir yoldan sonra saat 14.15’te göle vardık. Bu noktada hafiften bir yağış başlamıştı. Gölün kenarındaki yağmur almayan bir doğal sığınağa girip yemek hazırladık. Yemeğimizi yedikten ve dinlendikten sonra saat 16.00’da gölgen kamp alanına doğru yola koyulduk. 17.04’te kamp alanına vardıktan sonra zirve için 03.00’da kalkmayı kararlaştırdık. 20.30’da yattık.

5 Ağustos Perşembe

03.00’da kalkıp hazırlandıktan sonra 03.25’te zirve için yola çıktık. 5.45’te deniz gölü’ne varıp kısa bir kahvaltı su molasının ardından 06.00’da tekrar yola koyulduk. 07.00’da deniz gölleri arasındaki kapıyı aşıp 10.30’da zirveye vardık. Zirvede yarım saat kadar dinlendikten sonra havadaki bulutlar nedeniyle hızlı bir şekilde geri dönüş yoluna geçtik. Küçük deniz gölüne vardığımızda başlayan yağmur-dolu kapıya ulaştığımızda yerini güneşli bir havaya bırakmıştı. Saat 14’te deniz gölüne vardık, havanın bir anda yağmurdan güneşe dönmesi bizi rahatlatmış olsa gerek, gölde 1 saat mola verdik. 15.00’da kamp alanına doğru yola çıkıp 16.15’te kampa vardık. Kamp alanındaki diğer kişilerle sohbet vs. derken saat 21.00’da çadıra girip yattık.

6 Ağustos Cuma

06.00’da kalkıp kahvaltımızı yaptık. Kamp alanındaki diğer kişilere veda edip 07.45’te Trans için yola koyulduk. 10.50’de Olgunlar’a varıp Olgunlar Cafe’de yemeğimizi yedikten sonra 11.45’te naletleme için yola çıktık. Düpe yaylasını geçip 15.00’da Düpe düzüne ulaştık. Bu noktada Naletleme’deki bulutlar ve kondisyonumuz dolayısıyla geçidi çıkmayıp kamp atmanın daha mantıklı olacağını kararlaştırdık. Yemeğimizi yiyip saat 22.00’da yattık.

7 Ağustos Cumartesi

6.30’da kalkıp kahvaltımızı yaptıktan sonra 7.45’te Ceymakcur için yola çıktık. 10.00’da Naletleme geçidini aştık, Karadeniz gölünden sonra patikanın kaybolması ile biraz zaman kaybetsek de 12.54’te yukarı Ceymakcur’a vardık. Buradan geçen bir kamyonetin kasasına atlayıp Aşağı Ceymakçur’a kadar indik. Saat 13.17’de Aşağı Ceymakcur’dan Ayder’e doğru yürüyüşe başladık. Saat 16.00’da Ayder’e varıp faaliyeti tamamladık.

Notlar:

• Kaçkarlara gitmeden önce ‘’Bardakla dolaşsan susuz kalmazsın’’ diye bir söze denk gelmiştim. Gerçekten de Rotanın her yerinde akarsular var. Fazla miktarda su taşımaya gerek olmuyor.
  • Ceymakcur’dan gecerek Trans yapmak isteyenler için Karadeniz gölü sonrasında gölden ayrılan akarsular takip edilmeli. İnsanların Trans için Kavrun’u tercih etmesi sebebi ile bu rotadaki patikalar görünmez hale gelmiş. Akarsular takip edilince Ceymakcur vadinin aşağısında kendisini gösteriyor.
  • Naletleme geçidinde dağın bir yüzü ile diğer yüzünün havası birbirinden çok farklı, geçmeden önce karşı tarafta da açık bir hava beklemeyin, zira genelde hep sisli oluyor.