04/04/2014 Lahitkaya Klasik , Güzeller/Aladağlar – Aykut Kabaoğlu, Yücehan Kutlu

Tarih: 04/04/2014

Ekip: Aykut Kabaoğlu, Yücehan Kutlu

Faaliyet Sorumlusu:

Yer/Bölge: Güzeller/Aladağlar

Rota: Lahitkaya Klasik

Kullanılan Ekipmanlar: 2 KKK, çift kişilik bivak, ilk yardım çantası, çadır, harita, pusula

Hava Durumu: Faaliyet boyunca açık

Süre: —

Sesli Faaliyet Raporu: https://vimeo.com/92248633

Fotoğraflar: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10203173097865494.1073741826.1149124259&type=3

Tırmanış Raporu:

4 Nisan

Alibeyköy cep otogarından 20.00 Metro Niğde otobüsüyle yola çıktık. Ertesi gün saat 08.00 da Niğde’deydik. 09.30 Çamardı minibüsüne binip yol ayrımında indik, Salim Abiyle buluştuk. Salim abi bizi Emli Ormanının başında indirdiğinde saat 11.30 olmuştu. Sırasıyla Kocadölek, sıyırma sapağı ve Sulağankeleri geçip Güzeller batı çanağına 17.30 gibi kamp attık. Bolca kar eritip sıcak sıvı aldık, hatta biraz abarttık yattığımızda saat 23.00 olmuştu. Beş saat boyunca ocak çalışmış yakıtımızın dörtte üçünü bitirmiştik.

5 Nisan

03.45 gibi kalktık, ağır ağır hazırlandık 05.00 da çıkacaktık ama hava fazla karanlıktı biraz daha oyalandık, 05.30 da kamptan çıktık, planımız önce Güzeller yapıp sonrasında Lahitkaya yapmaktı. Güzellerin güneyinde yer alan doğuya doğru yükselen geçide girdik, geçitte kar durumu iyiydi. Geçitten çıktıktan sonra batıya doğru yönlendik, S çize çize yükseldik çok fazla batıda kalmışız Güzellerin batı ucundaki sahte zirveye geldiğimizi fark ettik, sırt hattından doğuya doğru giderek zirveye saat 09.30 da vardık. Fotoğraf, çay sohbet faslı 40 dk kadar sürdü. Dönüşte hava çok ısınmıştı. Kar yumuşayıp tabaka halinde kramponların altlarına giriyordu, ancak kulvara daha güneş vurmamıştı, geçitteki kar inmek için yeterince sertti. Geçitten çıktığımızda, sıcak iyice etkisi göstermeye başladı. Başımıza güneş geçti, çadıra geldiğimizde saat 12.00 olmuştu. Lahitakaya yapmak için kar durumu uygun değildi biz de zaten sıcaktan yamulmuştuk. Lahitkayayı yarına bıraktık. Güneşte kar buz erittik bu sayede biraz soğuk nazo içtik, iyi geldi. Akşama kadar miskinlik yaptık, hızlıca bir yeme içme faslından sonra 20.00 civarı yattık.

6 Nisan

04.00te kalkıp, 05.30da çıktık. Lahitkayanın güneyinde kalan bele çıkıp zirvesine ilerlemeyi düşünüyorduk. Fazla güneye gitmişiz, kendimizi Küçük Kaldıya giden belde bulduk, kuzeye doğru yan geçiş yaptık. Kar durumu kötüydü, dün eriyen karlar alta inip altta yumuşak bir tabaka üstte ise ince bir kar buz tabakası oluşmasına neden olmuştu. Önce Aykut sonra ben yürürken tabaka çatlattık, Salim Abi de bizi çığ konusunda uyarmıştı. Bir yerde Aykutla birbirimize bakıp dönsek mi diye düşündük ama ikimizde bir şey demedik ve devam ettik. 06.30da zirvedeydik, kar durumu daha da kötüye gitmesin diye çok oyalanmadan dönüşe geçtik. 07.15 gibi çadıra gelmiştik. Moralimiz iyiydi şarkı türkü söyledik. Sesli faaliyet raporunu hazırladık. 10.00da yola koyulduk. 14.30a kadar yürüdük, Çukurbağ Köyüne 1-2 km kala yoldan geçerken gördüğümüz ilk araba bizi aldı. Çukurbağdan 15.45te Niğde minibüsüne binip, tıkış tepiş Niğde’ye vardık. 20.00 İstanbul otobüsüne binip, 07.00da İstanbul’da olduk.