05/03/2011 Keşiştepe Kuzey/Uludağ – Emre Altoparlak, Alper Işın Duran

Faaliyet Sorumlusu:

Yer/Bölge: Uludağ

Rota: Keşiştepe Kuzey

Kullanılan Ekipmanlar: Kask, 2*teknik kazma, krampon, 7 uzun ekspres, takoz seti, buz Vidası, kar kazığı, halka perlonlar ve kilitli karabinler, 3 sikke (bıçak+ üniversal), 2*8mm ip

Süre: —

Tırmanış Raporu:

5 Mart Cumartesi günübirlik Uludağ’a gittik, Keşiştepe kuzey yüzünde biraz mix tırmandık. Faydalı olacağını düşündüğüm kısa kısa bilgileri aktarayım. Cuma geceden yola çıktık, 2. oteller bölgesinin en ucundaki otoparka saat 1:30 gibi vardık, sabaha kadar arabanın bagajında uyuduk. Sabah 6da uyanıp bir şeyler atıştırdık ve yukarıya 7 civarında yürümeye başladık. Yol boyunca çok iyi oturmuş ve sertleşmiş karda yürüdük, rotaların dibine bir saatten kısa bir sürede ulaştık. Tırmanmak için Vahşi Keşiş rotasını gözümüze kestirdik. Rota bütün gün boyunca hiç güneş görmüyor. Bu sebeple rotadaki kar henüz tam buzlaşmamış, tam sert değil. ince olduğu yerlerde iyi tutmuyor. Kardan iz açarak yükselip, kayaya ilk ulaştığımız yerden itibaren ip açtık. Daha önce (2004 Mart ayında Mimar Sinan Üniversitesi’nden Savaş ile çıkmıştık aynı rotayı) ilk ipi ben tırmandığım için bu sefer bu ip boyunu Emre çıktı. Yatık ve çatlaksız kaya yüzeyleri üzerindeki yarı sert karda ve kazmaları otlara saplayarak ilk ipteki kilidi geçti Emre. İkinci ipe ben girdim, burada da kaya üzeri toz karlara basarak bir göbeğin üzerine çıkılan kilit hamlesi var rotanın. Geçerken göbeğin sol tarafına bir tane bıçak sikke yerleştirdim. Daha sonra Emre gelirken iyi yerleşmiş olan tam da kilit hamledeki bu sikkeyi orada bırakmayı uygun görmüş. İp boylarında genelde kaya tarafında takozluk çatlaklar var. Karda Kar kazığı kullandık, bir yerde buz vidası yerleştirebileceğimiz kadar sertleşmiş kar vardı ancak rota geneli buz vidasına uygun sertlikte değildi. İkinci ip boyunu da bitirdikten sonra tepemizi kapatan kornişin bittiği noktayı hedefleyip yukarı ulaştık. Daha sonra batı yönündeki sırttan inerek çanağa döndük. Rotaları incelemek ve Emre’nin rotada düşürdüğü kazma perlonunu aramak için tekrar duvara doğru yükseldik, biraz daha oyalanıp civardaki Bursalı arkadaşların kampına sohbet etmeye indik. Öğleden sonra çok da oyalanmayıp Volfram telesiyeji ile aşağıya indik ve arabamıza toplamda yarım saatten kısa bir sürede ulaşıp geri dönüş yoluna çıktık. Hafta sonu günübirlik faaliyetler için Uludağ çok elverişli bir ortam sunuyor. Özellikle Mart sonu Nisan başı gibi, bu yüzde rotaların çoğu sağlam buz tutmuş olur, mix tırmanışlar için ideal bir ortam var.