09/05/2011 Büyük Demirkazık Hodgkin-Peck Kulvarı/Aladağlar – Umut Gökdeniz

Faaliyet Sorumlusu:

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: Büyük Demirkazık Hodgkin-Peck Kulvarı

Kullanılan Ekipmanlar: 30m. ip, buz aleti, third tool, krampon, kask, 4 sikke, 2 buz burgusu, 2 kilitli, 4 karabin, kişisel emniyet malzemeleri, çeşitli perlon-arabant

Kulüp Malzemesi: Bivak(idare eder), kask(iyi), third tool(iyi), buz burgusu(idare eder), sikke(iyi)

Hava Durumu:

Süre: —

Tırmanış Raporu:

9 Mayıs Pazartesi

Öğlen 12.00 civarı Sokullupınardan yürüyüşe başladım. Narpuzda Rus bir ekiple biraz konuştuktan sonra kulvarın girişine doğru çarşakta yükselmeye başladım. Kulvarın başında kramponları takip bir şeyler atıştırdıktan sonra yükselmeye başladım. Eğimin az olduğu yerlerde yukarıdan gelen akıntılar birikmiş durumdaydı, bu da sert kar tabakasının üzerini örtmekte ve bilek boyundan fazla batan gevşek bir kar örtüsü oluşturmaktaydı. Kulvarın daraldığı ve dikliğin arttığı etaptan sonra ise kar sertleşti. Saat 18.00e gelirken 3450 m. civarı küçük ama korunaklı bir kovukta gecelemeye karar verdim. Kendimi ve malzemeleri istasyona sabitledikten sonra bir şeyler atıştırıp uykuya çekildim.

10 Mayıs Salı

Beklediğimden çok daha konforlu geçen bir gecenin ardından saat 4.30da uyanıp miskin miskin hazırlandım ve saat 5.30 civarı tırmanışa başladım. Önceki güne göre nispeten sertleşmiş kar üzerinde yükselip, kayaya kısa bir etap haricinde hiç dokunmadan zirve sırtına ulaştım. Kornişlere dikkat ederek saat 8.00e gelirken zirveye vardım. Yarım saat kadar zirvede oyalandıktan sonra klasik rotadan inişe geçtim. Külahta şansıma kalın bir kar örtüsü vardı ve henüz yumuşamamış olduğundan kayaya hiç dokunmadan genellikle geri tırmanarak Kızılçarsağa ulaştım ve hızlıca inişe devam edip Narpuzun tabanına vardım. Uzunca bir süre oyalandıktan sonra inişe devam ettim ve saat 13.00e gelirken Sokullupınardaydım.

*Emniyet malzemelerini bivak noktasındaki istasyon haricinde kullanmadım.