05/06/2020 Lahitkaya Klasik/Aladağlar – İdil Bayar, Çağatay Gödek

Tarih: 05/06/2020

Ekip: İdil Bayar, Çağatay Gödek

Faaliyet Sorumlusu: Çağatay Gödek

Rota: Doğu Yüzü Rotası (Güzeller batı buzul çanağından klasik rota)

Kullanılan Ekipmanlar: 3K, Telsiz, Harita, Bivak, Kişisel malzemeler

Hava Durumu: Açık

Lahitkaya sırtından panoramik (Sağda KALDI Solda GÜZELLER)

Pandeminin başlangıcından yaklaşık olarak 5 ay geçmiş, okul kapalı, dışarı çıkmak yasak öylece evde oturuyorum. İsmail’ler Aladağlara gideceğini, arabada da bir kişilik yer olduğunu söyleyince hemen fırsat bu fırsat diyerek teklifini kabul ettim. İdil’in de geleceğini öğrenince beraber hızlıca yoğun tempolu bir faaliyet planı yaptık ( yoğun tempolu faaliyet suya düştü). Hazırlıkları yaptıktan sonra 4 Haziran sabahı yola çıktık ve saat 16.00 civarlarında Sarımemedin yurduna vardık. Çadırları kurup, yiyip içtikten sonra 8.30 gibi uykuya geçtik.

5 Haziran 2020

Saat 02.45 gibi uyanıp hızlıca hazırlanarak 03.20’de yola koyulduk. Yaklaşık 1.30 saat sonra Kocadöleğe vardık. Neyse arada sırada minik molalar vererek Sulağankelere doğru yükselmeye başladık. Ağır bir tempoyla yola devam edip yoğun sert karın olduğu kısma kadar ilerledik. Sulağankelerin alt taraflarında bir yerlerde kramponlarımızı taktıktan sonra sert kar üzerinde başta rahatça yükselmeye başladık. Belirli bir süreden sonra kondisyon yetersizliğinden dolayı ilerlemek zor olmaya başladı. Açıkçası kafamda en kötü 8 saat sonra zirveye varırız diye düşünüyordum ama bayağı yanılmışım. Saat 13.20’de zirveye ancak gelebilmiştik. 5 dakika zirvede durup hiç zaman kaybetmeden alçalmaya başladık. Sanırım hiç mola vermeden Sarımemedlere kadar devam ettik. Vardığımızda saat 18.45’i göstermekteydi.

Rota Hakkında

Rotada mevsimden dolayı her yer kar olduğu için neredeyse kayalara hiç temas etmeden yol alabiliyorsunuz. Herhangi bir zorluğu yok, tanıma yapmak için ideal bir rota. Kondisyonunuza güvenmiyorsanız erken mevsimde Sarımemedlerden gidilmesini önermem, yıpratabilir.

Sulağankelerden Sıyırma Geçidine doğru yükseliş

Panoramik fotoyu buradan daha rahat inceleyebilirsiniz: https://drive.google.com/drive/folders/1fwNYUy9rSlujFUe95i_Hpa50Xf196iLL