06/07/2012 Kaletepe Kuzey Yüzü, Ortaburun Kuzeydoğu Yüzü/Aladağlar Umut Şenliol, Taylan Alp Mühür

Tarih: 31.08.2011

Ekip:Umut Şenliol, Taylan Alp Mühür

Faaliyet Sorumlusu:

Rota: – Kaletepe Kuzey Yüzü, Ortaburun Kuzeydoğu Yüzü

Kullanılan Ekipmanlar: 2x60m yarım ip, 7 cam, takoz seti, 12 ekspres, 5 sikke, 2 çekiç, 8
kilitli, 2 HMS, çeşitli uzunlukta perlonlar, kişisel emniyet malzemeleri

Süre: —

Detay:

Kaletepe Kuzey Yüzü

Sarımehmetlere kamp atıp hazırlandığımızda saat 2 olmustu. 3 de rotanın altındaydık. Rotanın başlangıcı olan sağa traversi tamamlayıp otlu sette istasyon(2 sikke) kurduk. Klasik kuzey yüzü rotasının aksine 1. ip boyundan sonra sağa doğru yönelmeyip dik çıkmaya karar verdik. Yahya Varlı (DAG) ekibinin yaptığı tırmanısın raporunda olduğu gibi.

1.ip: III, IV ,45m Taylan
tabiri caizse kaya değil ot tırmanarak ağacın arkasındaki sete yükseldik .Ara emniyet: 1 takoz, 1 sikke, 2 friend, 1 sabit sikke
Süre:1 saat

İstasyon: 1 sikke, 1 friend

2. ip: V, V+ ,60m Umut
Setin sol tarafında kalan baca etabını(kilit etap) tırmanıp otlu bir sete çıktık durmayıp gene sol tarafta kalan biraz daha kolay kulvarı da tırmanıp büyük çayır çimen sette istasyon. kaya yapısı sağlam ve doğal emniyet noktası açısında bol. Ara emniyet: 3 kum saati, 1 baba, 1 takoz kaya, 2 friend
Süre: 1,5 saat istasyon: 1 baba, 1 takoz

Emniyet alırken gördüğüm saçma bir yerdeki slab kayaya çakılmış sikke ve üzerine bırakılmış perlonu almaya gittim sonrasında taylana emniyetimini aldırarak. Böylece rota bize 1 sikke, 2 endless perlon( birini de rotanın başındaki travers de bulmuştuk) hediye etmiş oldu. Teşekkür ederiz.

07/07/2012 Cumartesi

Ortaburun Kuzeydoğu Yüzü

Saat 6.30 da kalkıp 7.30 da kamptan ayrıldık. 8.30 da rotanın altıdaydık. istasyon kurup ( 1 sikke, 1 takoz) slab etabı tırmanmaya başladığımızda saat:9.00 olmuştu. rota boyunca doğal emniyet noktaları bolca bulunmakta. Ayrıca 1, 2, 3 numaralı camalot larda güzel çalışmakta. Bazı etapların yer yer çürük olması dışında kaya bana genelde sağlam geldi.

1.ip: III+,IV ,50m Umut
Slab etabı tırmandıktan sonra ölü ağacın solunu hedefleyerek çürük kayalardan tırmandık. Ölü ağacı 15m geçince askı istasyon: 1 ağaç, 1 sikke

2.ip: IV+,V,50m Umut
İstasyonun hemen sağından kilit etap olan baca başlıyor. Sonrasında otlu büyük sete çıkıyor setin başında istasyon: 1 ağaç, 1 sikke

3. ip: II, III ,50 m Taylan
Gevşek kayalı etabın başında istasyon: 2 sikke

4. ip: III, IV ,60m Umut
Gevşek kayalardan sonra gelen kulvar otlu sette son buluyor. İstaston: 2 sikke, 1 friend

5.ip: III+, IV+ ,60 m Umut
Setten sonra sağa soğru yönelerek devam ettik. Çürük yarım bacadan sonra rahat bir sette istasyon: 1 ağaç, 1 sikke

6. ip: II, 10m Umut
Son istasyon: baba

Tırmanış toplam 6 saat sürdü. Yarım saat çimenlerde yattıktan sonra inişe geçtik. Saat 17:00 de kamptaydık. Ertesi günkü kaletepe kuzeybatı tırmanışı için Taylan ı ikna edemedim. 12 ye kadar sarımehmetlerde yattıktan sonra salim abiyle yola koyulduk.