14/07/2012 Alaca-Kaldıbaşı Traversi/Aladağlar – Furkan Dodurka

Tarih: 14/07/2012

Ekip: Furkan Dodurka

Rota: Alaca-Kaldıbaşı Traversi

Kullanılan Ekipmanlar: Kask, Bivak, Tek yarım ip(İp inişi İçin), 4 Sikke, Perlon Bant, Sikke Çekici, Tulum, Ocak, Çaydanlık

13 Haziran Cuma günü Haremden Niğde Aydoğanlar ile yola koyuldum. Ertesi gün 09:30 Çamardı minibüsüyle Salim Abilere geçtim . Salim Abilerden Sarı Mehmetlere Dag ekibi ve Hacettepeden 2 arkadaş ile geçtik. Sarı Mehmetlerde daha yukarda su bulamıyacağım için bivaklamaya karar vermiştim. Ancak Dag’tan Yahya’nın daveti ile onun çadırında kaldım. 14 Haziran saat 01:30 gibi uyanıp birşeyler atıştırıp saat 01:45 ‘te yola koyuldum. Büyük mangırcı vadisine doğru yükselirken Alaca Yaylası ayrımına kadar patikadan rahat bir şekilde yükselirken yol ayrımından sonra gece karanlığında patikayı bulduramadım. Büyük kaya setleri ve çarşaklar üzerinden Mangırcıya doğru yükseldim. Saat 07:00 gibi Kortekli Tepe’ye çıktım buradan görüş alanıma giren Alaca’ya doğru yöneldim. Alaca Batı yüzü aşağıdan bakılınca fazla dikmiş gibi görünsede yaklaşınca dikliği oldukça azaldı.Batı yüzünde kayalar üzerinde yükselmeye başladım. Ancak 6 aydır dağa gitmedğimden olsa gerek yükseldikçe soluk alışverişlerim oldukça düzensizleşti ve her 30-40 adımda bir durmak zorunda kaldım . Zirveye 100-150 metre kala rahat bir set üzerinde tulumu çıkarıp 20-30 dakika dinlendim. Saat 08:45 te Alaca’ya çıktım. 09:00 da Alaca’dan doğu sırtı üzerinden Avcı-Veli geçidine doğru rahat bir şekilde fazla yükselip alçalmadan, saat 10:15 te indim. Burada keçilerini aramaya çıkan çobanlarla 10 dakika oturup Kaldı’ya doğru yola koyuldum. Yoncalıtaş tepesinin oradan döntükten sonra Kaldıbaşı – Yoncalıtaş arasındaki düzlüğü Futbol Sahası sanma yanılgısına düştüm dolayısıyla önümdeki Kaldıbaşı tepesini de Kaldı olduğuna bir önce zirveyi yapabilmek arzusuyla bir şekilde kendimi inandırmayı başardım. Kaldıbaşına yükselirken, gerçekte çıkmam gereken kar kulvarının solundan direkt zirveye doğru yöneldim. Zirveye 20-30 metre kalınca asıl Kaldı zirvesini gördüm tabi. Gerçeği idrak etsem de belki doğru değildir diye Kaldıbaşı zirvesine devam ettim. 12:30 gibi zirveye vardım. Kaldıbaşını, Kaldı sanıp kendimi böyle motive ettiğim için gerçek Kaldı’yı farkedince motivasyonum oldukça kırıldı. Bu yüzden zamanımında olmasına rağmen Kaldıbaşı tepesinden saat 13:00 gibi dönme kararı aldım. Dönerken Yoncalıtaş tepesinden direkt olarak Direktaş Vadisi’ne indim. Buradan ertesi gün gelecek Umut Şenliol’u karşılamak ve telefonla konuşmak üzere Sarı-Mehmetlere doğru yavaş bir şekilde inmeye başladım. Saat 18.00 gibi ormandaki yolun bitimine varıp burada kamp yapmakta olan Dag’tan Taha ve İlker’in yanında kaldım. Ve Umutu beklemeye koyuldum .