07/03/2020 Mantar Sote ve Wolfram Kulvarı (Diyagonal)/Uludağ – Semih Sakarya, Büşra Akbulut, Gizem Atıcı, Çağatay Gödek

Faaliyet Sonrası İTÜDAK

MANTAR SOTE

Tarih:  07/03/2020

Ekip: Semih Sakarya, Büşra Akbulut, Gizem Atıcı, Çağatay Gödek

Faaliyet Sorumlusu:Semih Sakarya

Yer/Bölge: Keşiştepe/Uludağ

Rota:  Mantar Sote

Kamp Yeri:

Kullanılan Ekipmanlar:  3K, 2×50 m yarım ip, Atc, Hms, Kilitli karabinalar, Çeşitli sikkeler, Picket,Kar levhası , Çeşitli perlonlar, Ekspressler, Bivak (Sadece 3K kullanıldı)

Hava Durumu: Açık, Hafif rüzgarlı

Rota Genel Görünüm

Uludağ’da faaliyet için kulübümüzden birkaç ekip aynı tarihlerde, farklı rotalara girmek üzere plan oluşturmaya başladık. Ekip olarak planımız gittiğimiz gün zaman kaybetmeden Mantar Sote’ye zaman kalırsa da Wolfram Kulvarına girmeyi planladık. Buna ek olarak kulüpte ileri kaya eğitimi tamamlamış deneyimli arkadaşlar, bizim ekip ve diğer ekip için (Emir, Kutlu ve Berrak) ‘Etik Ol’ rotasını top rope olarak açacaklar ve bizler de bu sayede mix bir rotada tırmanış deneyimleyecektik.
Planlarımızı yaptıktan sonra Uludağ’a günübirlik tur düzenleyen bir şirketle ertesi gün dönmek üzere anlaştıktan sonra (Gidiş:75 TL, Dönüş:75 TL) Cumartesi sabahı 04:30’da Şişliden tur otobüsüne binerek Uludağ’a doğru yola çıktık. Yaklaşık 4.30 saatlik bir yolculuğun ardından saat 9 sularında Uludağ ikinci oteller bölgesine vardık. Buradan Keşiştepe rahatlıkla görülebiliyordu. Asfalt yoldan sonra 10 dakika yürüyüp Wolfram’a giden telesiyejin altına vardık. Telesiyeji kullanarak Wolfram bölgesine vardık. Telesiyejden inip bir 20 dakika daha kamp alanına yürüdük. Bizden başka birçok ekip tırmanışa gelmiş, ayrıca Yıldız Teknik Üniversitesi Dağcılık Kulübü’de o hafta sonu eğitim yapıyordu. Kendimize bir kamp alanı belirledikten sonra çadırlarımızı kurmaya başladık. Hava biraz rüzgarlıydı ve rüzgarla da biraz cebelleşerek çadırlarımızı kurduk. Mantar Sote için ip açmayı planlıyorduk ve ileri kaya eğitimi almadığımızdan dolayı bizim için görece riskli olabilecek bir durum olabilirdi. İstanbul’da planladığımız gibi Semihte bizimle beraber tırmanacaktı. Buradan ayrıca Semihe bize öncülük ettiği için teşekkür ederiz. Tırmanış malzemelerimizi ayarladıktan sonra saat 11:15’te kamp alanından ayrılarak yola çıktık. 12:30’da rotanın altına vardık. Rotada herhangi bir iz yoktu. Son hazırlıklarımızı yapıp kramponlarımızı da ayarladıktan sonra konuşup rotaya başlangıçta ip açmadan girmeye karar verdik ve sonuna kadar da aynı şekilde devam ettik. Rotanın ilk etapları dik gibi, bir bölgede ise kayalar meydana çıkıyordu. Ortalarda bir kayaya sikke çakılıydı. Rotanın son etabı ise kolaydı. Kar daha yumuşaktı ve basamak açılabiliyordu. En sonda korniş vardı onun solundan geçtik. Rotayı 12:55’te bitirdik. Kısa bir fotoğraf faslı yaptıktan hemen sonra inişe geçtik.
Biraz aşağıda bir şeyler atıştırdık. Bu noktada Semih ile yollarımız ayrıldı. 13:35’te o kamp alanına biz de Wolfram Kulvarına doğru yola koyulduk. Saat 14:05’te rotanın altına vardık. Telsizlerimiz sanırım bazı noktalarda çalışmıyordu. Ara sıra net seslerden ziyade gürültü geldi. Fakat telefon çekiyordu ki Yüce arayıp havanın bozabileceğini söyledi. Kamp alanına daha yakın olan, diğer ekibin olduğu Etik Ol rotasına gidebileceğimizi söyledi. Biz de Kamp alanına inip Mantar Sote için aldığımız ekipmanları bıraktıktan sonra Etik Ol’a geçtik. Etik Ol’a vardığımızda saat 16’ya geliyordu. Top rope yeni açılmıştı ve diğer ekip daha rotaya yeni girecekti. Saatin geç olmasından dolayı gün içinde rotaya giremeyeceğimizi anladık. Oturup bir şeyler atıştırdık, sohbet ettik. Bulunduğumuz yerden Bursa’yı ve Marmara Denizi’ni görebiliyorduk, hoş bir manzaraydı. Duygu ve Fulya da o gün Wolfram Kulvarına tırmanıp gelmişlerdi. Etik ol ekibinden ip ve istasyonu yarına kullanmaya hazır şekilde bırakmalarını rica ettik. Saat 19’a doğru kamp alanına indik. Bugün gün boyu hava bozmamıştı, öğleden sonrada güneşli ve açıktı. Akşam biraz sert esiyordu, çadırdan bir ekip dışarı çıkıp kısa bir kar duvarı ördük. Sonra da güzel bir yemek yedikten ve çaylarımızı içtikten sonra saat 21.30 gibi yatışa geçtik.

Mantar Sote Zirveden

WOLFRAM KULVARI (DİYAGONAL)
Tarih: 8 Şubat 2020
Rota: Wolfram Kulvarı (Diyagonal)
Bölge: Uludağ / Keşiştepe
Ekip: Büşra Akbulut, Gizem Atıcı, Çağatay Gödek
Faaliyet Sorumlusu: Büşra Akbulut
Malzemeler: 3K, Bivak
Hava Durumu: Açık, Hafif rüzgarlı

Wolfram Kulvarı (Diyagonal) Genel Görünüm

Pazar sabah 5’te uyandık. Hep beraber kahvaltı ettik. Saat 6.30 gibi Semih, Ahmet ve Yüce Paçoz için yola çıktılar. Biz de Saat 7’de yola koyulduk. Etik ol rotasına vardık. İpi kontrol ettik, ip akmıyordu, yukarıda bir yere takılmıştı. Çağatay kazmalarla ve prusikle yükselerek rotadan yukarı çıktı. İpi kurtarıp aşağı indi. Sonra da kalanlarımız çıkıp indik. Semih ve Yüce de rotaya girmek için geldiler, o yüzden istasyonu toplamadan direkt aşağı indik. Önce kamp alanına inip ufak bir hazırlık yapıp, zaman kaybetmeden Wolfram Kulvarına doğru yola koyulduk. Önümüzde üç kişi vardı rotada biraz yükselmelerini bekledik. Sonra onların ayak izlerinden rotada yükseldik. Mantar Soteye göre kolay bir rotaydı. Biraz daha uzundu yalnız. Yaklaşık 45 dk sürdü. Keşiştepe zirvede, rotanın bitişinde sağ tarafta kalan bir kulübe vardı, oraya gittik. Önümüzde tırmanan dağcılardan ikisiyle kulübede karşılaştık. Biraz sohbet ettikten sonra kulübeden ayrıldık. Dönüş için rotanın bitişinde sol tarafta kalan, Mantar sote dönüşü kullandığımız yolu kullandık. Biz dönerken 7,8 kişi iki grup halinde Wolfram’a, 2 kişi de mantar soteye çıkıyordu. 12 gibi kamp alanına vardık. Arkadaşlarımızla oturup sohbet ettik. Bir şeyler yedik. Dönüşte de telesiyeji kullandık. Saat 16:00’da otellerin oradan tur otobüsüne binip İstanbul’a dönüşe geçtik. Pazar dönüş trafiğinden ancak 23.00’a doğru Şişli’de olabildik.