07/06/2019 Alpin Spor Tanrının Parmağı/Dedegöl – Gökay Bıyık, İsmail Ağdaş

Yer/Bölge: Dedegöl

Rota: Tanrının Parmağı

Kamp Yeri: Kuzukulağı Yaylası

Kullanılan Ekipmanlar:  Kask, bivak, ilk yardım çantası, çadır, 11 friend, takoz set, yarım ip

Tırmanış Raporu:

Bir önceki gün rest verip dinlenirken koca masife bakıp bakıp gaza geliyoruz ve belki gireriz dediğimiz tanrının parmağı rotasına sabah girelim diye plan yapıyoruz. Sabah 7.30 da yola çıkıp 9.00 da Gökay ilk ip boyuna başlıyor. Yaklaşım ağaçların arasından 45 dakika ama rotanın altında çok oyalanmışız.

Özellikle son zamanlarda açılan rotalar topoda görünmediği için biraz kafamız karıştı ama doğru rotayı bullabildik. Rota ok biçimli ağacın hizasında sık boltlu rotanın bir solunda kalıyor.

kayıp dünya (solda) ve tanrının parmağı (sağda) rota çizimleri
Gökay ilk ip boyunda

1.İp boyu: Bolca malzeme atma imkanı veren ip boyu kolay ve akıcı 45 dk sürüyor. V+/VI-, 3 bolt.

2.ip boyu: Ben devam ediyorum rota aynı şekilde devam ediyor bolca su oluğu ve malzeme atma imkanı var 45 dk. V+/VI-, 1 bolt.

3.ip boyu: yine gökay devam ediyor, aynı stil devam eden rota su olukları boyunca kilit ip boyu altına gidiyor. V+/VI-, 2 bolt.

gökay 3. İp boyunda

4.ip boyu: Bu ip boyunda soldan gidilen VI+/VIIdereceli kolay ancak 2 ip boyu süren bir altarnatif var biz sağdan giden zor ve kısa olan hattı tercih ediyoruz. Gökay istasyondan sağa doğru oluklu kısıma slab bir geçişle başlıyor. Yükseldikçe rota dikleşiyor ve su olukları kayboluyor. Gökay kilide girmeden önce rahat bir yerde birkaç dakika dinlenme veriyor bir iki tarttıktan sonra sağa bacak açıp yükselerek kilidi geçiyor ve gözden kayboluyor. İlerisi pozitif ve istasyon noktası. Ben başlıyorum. Normalde slab tırmanışla aram iyidir ancak çantanın geri çekmesiyle zorlanıyorum. Geçebildiğim kadar sağa geçip sağa ayağımı bir çıkıntıya hedefleyerek kendimi oluklara atıyorum dinamiğimsi. Nasılsa boltun sıcak kollarındayım hem de top-rope . Zevkli dik bir tırmanışla kilide geliyorum ama çanta ve zorluk vurmaya başladı. Gökaydan gördüğüm kadarıyla sağa yüksek ayak açıp zayıf ellerle yükseliyorum. ulan çanta ne bela bir şeymiş diye düşünürken sağ bacağımda bi şeyler çatırdadı neyse diyip istasyona gidiyorum. İkimizin de ağızlar bir karış. bu kadar yüksekte böyle bir hattı ilk görüşte çıkabilmiş olmanın hazzını bi 5dk yaşayıp tekrar tırmanışa dönüyoruz. VII+/VIII- 6 bolt.

Slab etap sonrası Gökay kilide yükselirken. 4.ip
gökay kilitte

5.ip boyu: bacağımın gerginliği ve taze yorgunlukla devam etmek istemiyorum bu ip boyunu da gökay’a salıyorum. Çok zevkli bir ip boyu lider gitmediğime pişman oluyorum. VI, 4 bolt.

6.ip boyu: zaten sadece bir bolt olan bu ip boyunda ağacın arkasında kalan istasyonu atlayıp ipin son metresine kadar gidip sonraki ip boyunu pas geçip neredeyse sırta varıyorum 2 friendli istasyona gökayı alıyorum. V/V+, 1 bolt. Gökay geldikten sonra yürüyerek sırta çıkıyoruz ve rotayı devam etmeyip erkenden aşağı iniyoruz. 14:00.

5.ip boyu sonu kayalar jilet.

iniş için sırttan sağa devam edip görülen karlı kulvara iniş yapılıyor, 3 derece falan. İp ve malzemeleri topladığımız için yapmadık ama ip inişi için halka sikke var. Kulvarda devam edip yine dik bir etaptan inip orman patikasına bağlanıyoruz. Bu dik etapta da iniş için perlonlu kum saati varmış ama biraz yukarıda kaldığı için göremedik.

* malzeme çalışan ip boyları bolt bakımından seyrek mutlaka emniyet malzemesi götürülmeli.

*istasyonların hepsinde 2 bolt var ve ufak tefek setlere yapılmış, bazılarında 2 kişi zor duruyor çoğunlukla askı. Perlon ve 2 karabina yeterli.

*rota sırtta kayıp dünya ile birleşiyor ama erkenden inip dinlenmek için yarıda kesiyoruz.

Kulvara inen halka sikke
kulvarın dibine inen perlon istasyon