07/07/2021 Cimbar Vadisi ve Maden Boğazı Transı/Aladağlar – Çağatay Gödek

Ekip: Çağatay Gödek

Rota: Yıldızbaşı Klasik ve Davlumbaz Klasik

Kullanılan Ekipmanlar: Kask, bivak

Hava Durumu: 7 Temmuz günü bulutlu, diğer günler ise güneşli.

Selamlar, 6 Temmuz günü Bayburt’tan çıkıp Aşkale aktarmalı olarak Niğde’ye ulaştım. Saat 7.10 minibüsü ile Demirkazık köpründe inip yürümeye başladım. Saat 9.40 gibi federasyon binasının önünde oturup yürüyüş için hazırlıklara başladım. Çok geçmeden milli parkçılarla karşılaştım, milli parkçı dayı günlük çadır ücretinin 35 lira olduğunu söyleyince; olur mu böyle iş falan desem de bir şey değişmedi. Bivaklayacağımı söylememe rağmen parayı aldı. Neyse ki bir gün kalacağım dedim de çok para vermekten kurtuldum. Bildirim için jandarmayı aradım, jandarma sadece hafta sonu bildirim aldıklarını ve bildirimin milli parkçılara yapılacağını söyledi. Neyse karşılaştıklarıma söyledim onlar da git bina da biri var onun yanına. Oraya da gittim adamda jandarma almalı deyince bırakıp çıktım oradan. Saat 10.00 da federasyon binasının önünden ayrılarak Cimbar kanyonuna girip 1. koldan çıkıp Tekepınarına vardım. Oraya koyunları ile yeni gelen Osman abinin ikram ettiği çayı da içtikten sonra yola devam ederek saat 14.00 gibi dipsize ulaştım. Bivaklayacağım yeri ayarladıktan sonra bölgede vakit geçirdim. Akşam olunca hava kapanınca malzemeleri toparlayıp bivağa girdim. Bivağa giriş saati 19.30  civarı gibiydi.

Dipsizde Bivak
Yıldızbaşı Zirveden Çağal, Beşparmak ve Kocasarp

8 Temmuz Perşembe

Sabah 6.15 gibi uyandım. Bivağın üstüne çiy düşmüştü ve içine su girmişti. Tulumun üstü ıslaktı ama içine su almamıştı o yüzden gece bayağı konforlu uyumuştum. Bivaktan çıkıp bir şeyler atıştırdıktan sonra saat 6.40 gibi çıkıp Yıldızbaşına doğru yola çıktım. Saat 7.50’de zirveye ulaştım. 10 dakika civarı oturduktan sonra inişe geçip davlumbaza doğru yola koyuldum. Saat 10.10 gibi Davlumbaz zirveye ulaştım ve Yağız ile iletişime geçtim. Zirvede bayağı bi oyalandıktan sonra ne yapsam diye bayağı bi düşündüm. Sonra Davlumbazın eteklerinde turladım, oturdum. Bayağı bi dolaştıktan sonra saat 14.30 gibi dipsize vardım. Sıkıcı geçen saatlerle birlikte günün kararmasını bekledim ve akşam olunca da uyudum.

Dipsizden Panaromik

9 Temmuz Cuma

Uyanma saatimi hatırlamamakla beraber saat tam 07.00’da dipsizden ayrılarak Akçay geçidine doğru yükselmeye başladım. Saat 8.30’da geçidin tepesine varıp inişe başladım. Geçit bayağı bir dar geçit ve bir bölümünde kar vardı. Dikkatli bir şekilde orayı da geçtikten sonra Akçay yaylalarına ulaştım. Orada bulunan yaylacılar olan Çiğdem abla ve adını unuttuğum abla ve çocukları ile 1.30 saat civarı oturup çay ve yemek yedikten sonra ayrıldım. Yıldız göl, Çömçe göl ve ardından Karagöl’e ulaştım. Ulaştığımda saat 14.15 civarıydı. Uzun ve sıkıcı bir bekleyişin ardından karanlık çökünce uyudum.

Karakule

10 Temmuz Cumartesi

Saat 5.30 gibi uyandıktan sonra hızlıca eşyaları toplayıp Pınarbaşı köyüne doğru yürümeye başladım. Pınarbaşına vardıktan sonra Demirkazık köyüne ve ardından köprüye giderek minibüs ile Niğdeye saat 13.00 gibi vardım. Ardından Niğde müzesi ve kalesini dolaştıktan sonra akşam 8 gibi Erzurum otobüsleri ile Niğde’den ayrıldım.

Tavsiyeler ve Notlar

• Dipsizgöl’ün suyu mevsimin erken olmasına rağmen böceklenmiş ve azalmıştı. Suyu kaynatıp içmek daha doğru olur.
  • Karagöl çok kirli, onun yerine Karagöl’e 15-20 dakikalık yürüme mesafesinde bulunan Çömçe gölde konaklamak daha mantıklı olur.

Diğer Fotoğraf ve Videolar için: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/15pQ-ise6_I2rJ4H17JWvNPOI7xjOiyUj