07/08/2015 Emler, Karasay, Eznevit Tanıma/Aladağlar – Bilgi Öndeş, Cem Yıldırım, Umutcan Şafak, İsmail Ağdaş

Tarih: 07/08/2015

Rapor

YAZAN: BİLGİ ÖNDEŞ
06-Ağustos 2015
Yolculuğumuz bu akşam başlıyordu fakat otobüs firmasının iki araba
aynı anda ayrı ayrı servise sokması sebebiyle İsmailden ayrı Cem ve ben seyahat edecektik, çok elzem olmamakla birlikte biraz can sıkıcıydı. Akşama kadar son hazırlıkları tamamladıktan sonra 19.30 aydoğanlar turizmle yola çıktık aynı anda aynı firmanın başka aracıyla da İsmail yola çıkmıştı. Umutcan bizi Niğde de bekliyordu.

07-Ağustos 2015
Saat 07:20’de Niğde otogar’a geldik servise binip Niğde eski otogara doğru yola çıktık eski otogarda İsmail bizden önce geldiği için Umutcanla bekliyordu. Çamardı minibüsünün 9.30’da kalkacağının örgenince küçük bir kahvaltı yaptık. Orada bulunan kalabalık dağcı grubu servisle anlaşınca bizde bu gruba dahil olup 9.15’te yola çıktık. Demirkazık köyü dağ evine 10:00 da geldik. Burada Umutcanın dedesi Fevzi amca bizi sokullupınara kadar çıkarttı. Sokullupınarda son hazırlıklarımızı yapıp 11:00’da kapıya doğru yola çıktık. Su kaynağı yol üzerinde sokullupınarda , gelincik kayalara gelmeden ve çelikbuyduranda var.12:10’da kapıya geldik kısa bir mola verdik.Kaya diplerinde karlar hala mevcut.12:20’de karayalak vadisi içinde yol almaya başladık.Havanın ısınması ve eğimin artmasıyla hızımızı etkiledi.13:30’da tekrar bir mola verdik. Çelikbuydurana doğru çarşak can sıkıcıydı 18:00’de çelikbuyduran su kaynağındaydık ve özellikle benim için çölde vahaya gelmişim gibi bir his yarattı. 18:30 çadırları kurduk. Akşam yemeği için hemen ocağı açtık Cem ustanın tereyağlı salçalı makarnasını dört gözle bekliyoruz ve sonuç çok guzel. Yüksek irtifanın bende pek etkisi olmamasına rağmen sabahtan beri alcıktan gözlerim kararıyordu. Cemdeyse az bir baş agrısı vardı.Bol bol sıvı alımından sonra 21.30’da uykuya daldık.Hava açık güzel.

08-Ağustos-2015
Erken uyanmak istememize rağmen 7:00’de uyandık güzel bir kahvaltı ve zirve için yeterli miktarda sıvı ile 8:00’da emler klasik rotasından tırmanışa başladık çok zorlanmadan 9:15’te Emler zirveye ulaştık(3723m). Zirve defterini okuyup notlarımızı yazıp bol fotoğraf çekip sıvı aldıktan sonra zirve heyecanımızda azalınca 10:00’da inişe başladık. İniş çok daha kolay oldu çarşak bizi indiriyordu.10:30 Kamp alanındayız bisküvi çay kahveden sonra 12:00’da Karasay ve Eznevit için tırmanışa başladık. Karasay geçidine doğru patikalar bize yolu gösteriyordu. Karasay sırta gelmeden eğim artmış zaten patikada yok olmuştu. Sırta gelince çok rahatladım 13:35’de Karasay zirveye varmıştık(3550m). İkinci zirvenin heyecanı ile zirve defterini okuduk ve yazdık. Biraz su ve soğuk çay içtikten sonra durum değerlendirmesi yaptık. Eznevit karşımızdaki iki zirveden hangisi olduğu konusunda konuştuk ikincisi olduğuna kanaat getirdik. 14:10’da hızlıca çarşaktan aşağı inip Eznevite tırmanmaya başladık ve nihayet üçüncü zirvemiz Eznevite 14:50’de ulaştık(3560m). Zirve defterini okuyup yazdıktan sonra oraya bırakılan Türk bayrağı ile fotoğraflar çekindik yanımızda azalmaya başlayan suyumuzdan ve soğuk çaydan içerek 15:30’da tekrar Karasaya dönmek için çarşaktan aşağı indik. 16:40’da
Karasay zirvden ayrılıp karasay geçidinden çelikbuydurana doğru inmeye
başladık. 17:20’de kamp alanındaydık. İsmail ve Umutcan bizden birkaç dakika önce gelmişler ve çay hazırlamışlardı bu davete hayır diyemezdik
yanımızdaki çerez ve bisküvilerle hem sohbet hemde değerlendirme yaptık. Hepimiz bir günde üç zirve yapmış olmanın sevinci içindeydik. Yaklaşık bir
saat sonra yemek yapmaya başladık bulgur pilavından vazgeçip yarım kalan makarna ile ton balıklı makarna yaptık yemekten sonra bir cay kahve bol sıvı alımı yaptıktan sonra 21:30’da çadırımıza çekildik.

09-Ağustos-2015
Sabah 6:00’da uyanmaya karar vermiştik fakat ben sabaha kadar uyayamdım gece hafif bir rüzgar vardı sanırım biraz üşüdüm bu sebeple sabah 4:50’de uyandım 5:00’da Cemide uyandırıp kahvaltımızı yapıp çadırı
toplayıp yola çıktık. Bu tırmanış çok kısa geldi daha ayrılmadan tekrar dönmeyi planlıyordum.6:10’da İsmail ve Umutcanla vedalaştık onlara başarılar dileyip. Karayalaka doğru inmeye başladık. 7:40’da kapıya
varmıştık. 8:40 sokullupınarda yarım saat mola verdik 10:40’da dağ evine
vardık. Dağ evinde köprüye kadar araba bulmayınca 5,6 km lik asfalt yolu da Cemle birlikte yürüdük bizim kadar yürüyen olmuşmudur bilemem. Sonunda Niğde minibüsüne ulaştık.