09/08/2015 MTA Tepe, DKSK Tepe, Süner Tepe/Aladağlar – Umutcan Şafak, İsmail Ağdaş

Tarih: 09/08/2015

Ekip: Umutcan Şafak, İsmail Ağdaş

Yer/Bölge: Yedigöller / Aladağlar

Rota: Mta Tepe, DKSK tepe, Süner Tepe

Kullanılan Ekipmanlar: kask,çadır, tam ip, kişisel iniş malzemeleri (kullanılmadı)

Süre:

Rapor

09.08.2015
Emler, Eznevit ve Karasay’ı aynı gün yaptıktan sonra ertesi gün kampı Çelikbuyduran’dan Dipsizgöl’e taşıyıp önce Yıldızbaşı Klasik ve sonra Büyük Demirkazık Klasik rotalarını yapmayı planlamıştık. Bilgi abiler Karayalak’tan dönüşe geçerken biz de ağır ağır kampı toplayıp Akçay Geçidi’nden Dipsiz göle geçmeyi planladık. Saat 9 gibi yola çıktık ve bir saat içinde Yedigöller’e ulaştık. Yolda karşılaştığımız rehberden Sobek kampında birilerinin olduğu haberini aldık ve kampa uğradık. Hâlihazırda kahvaltı yapıyorlarmış biz de karnımızı bir güzel doyurup tüyoları aldıktan sonra yola çıktık. Hedefimiz teke kalesini geçtikten sonra Akçay Geçidi’nden kolayca dipsize inmekti. Ancak kamp yüküyle teke kalesine gelene kadar zaten yorulmuştuk ve karşılaştığımız Akçay Geçidi manzarası bizi hayal kırıklığına uğrattı. Haritaya bakıp kontrol ettiğimizde de gördük ki iki izohips üst üste binmiş ve 200 metrelik dik bir yükselti var. Bu geçişi bu kamp yüküyle yapamayız deyip Çağalıngeçidi’ne yöneldik. Mta Tepe’nin zirvesinden, sırttan Çağalınbaşı’nın altına gidip oradan Çağalıngeçidi’ne geçmeyi planladık. Ancak hava bozmaya başladı ve sırttan geçerken yağmura yakalandık. Yağmur artınca çadırın dış tentesini açtık ve altında yağmurun geçmesini bekledik bu arada saat 3e geliyordu. Biraz durum değerlendirmesi yaptık ve Çağalıngeçidi’nin diğer tarafında bulunan kalıcı kar, havanın bozması, kamp yükünün ağırlığı ve geçidin dikliği sebebiyle dönüş kararı aldık ve kampı tekrar Yedigöller’e taşıdık.

10.08.2015
Dünkü 9 saatlik kamp yüküyle inişli çıkışlı yürüyüşümüz bizi oldukça yormuştu. Bugünü dinlenme günü yapalım etrafta gezinir bölgeyi tanırız dedik. Ancak gelecek hafta yapılacak koşu için antrenman yapan Ordos’tan Hakan ve Çağatay abilerin “burada pinekleyeceğinize gidin şu H’lara çıkın” demesi üzerine saat 10 gibi yola koyulduk. Yedigöller burnunun altından giden patika yerine vadi tabanına inmemiz hem yordu hem de zaman kaybettirdi. Vadi tabanından DKSK tepe ve süner tepe arasındaki sırtı hedef alarak yükseldik ve süner tepe sandığımız yalancı bir zirveye çıktık. Haritayı açıp baktığımızda oranın hiçbir zirve olmadığını gördük. Sağa doğru yan geçiş yaparak süner tepe zirveye oradan da sırttan geçerek DKSK tepeye vardık. Dönüşte doğru patikayı bularak tekrar Yedigöller’e indik. Biz yorgun olduğumuz için sırttan devam edip okşar tepe h4-h3-h2 gibi zirvelere gitmedik ancak bu zirveler de sırttan devam edildiğinde kolay bir geçiş. Tanıma yapmak isteyenler için bol zirveli ideal bir faaliyet olabilir.

11.08.2015
Acelemiz olmadığından ağır ağır hazırlandık. Saat 10 gibi dönüşe başladık. Ancak oldukça hızlı bir biçimde inişimizi gerçekleştirdik. 2.5 saat gibi bir sürede kapıyı geçtik. Saat 1.30 gibi Sokullupınar’a gittik ve hâlihazırda Çamardı’ya giden Ramazan abinin arabasına atlayıp köprüde indik. Oradan da Niğde otobüsüne bindik.

Notlar: Yedigöllerden Dipsizgöle kamp yüküyle Akçaydan geçme fikrinin çok yanlış olduğunu anladık. Çağalıngeçidi veya Çağalınbaşı zirve sırtına çıkıp oradan geçiş daha ideal olabilir.

Boşu boşuna ip ve iniş aletleri taşımamız moralimizi bozsa da verimli bir faaliyet oldu.