07/09/2010 Büyük Demirkazık Klasik, Küçük Demirkazık Klasik /Aladağlar – Armağan Altun, Cem Bozkuş, Umut Gökdeniz

Tarih: 07/09/2010

Ekip: Armağan Altun, Cem Bozkuş, Umut Gökdeniz

Faaliyet Sorumlusu:

Rota: Büyük Demirkazık Klasik, Küçük Demirkazık Klasik

Kullanılan Ekipmanlar: 2 yarım ip(iyi), sikke, çekiç, küçük bir set takoz, friend(kullanılmadı), yardımcı ipler, perlonlar, kişisel emniyet malzemeleri,  çadır(salewa-idare eder)

Süre: —

Tırmanış Raporu:

30 Ağustos sabahı köprüde Salim Abi ile buluşup Bursalı arkadaşlarla beraber Arpalığa doğru yola koyulduk. Arpalıkta kısa bir hazırlık ve orada bulunan arkadaşlarla muhabbetten sonra Oba yerine doğru yola koyulduk. Çok da acele etmeden boulder, rota kesme gibi aktiviteler sonrası 3te oba yerine vardık. Bölgede bulunan diğer ekiplerle selamlaştıktan sonra Muhammed ile Ademin yardımıyla çadırı kurduk ve kahveleri çakalım dedik. Fakat benzin ocağının hortumundan benzin sızdırması bu planımızı biraz erteledi sonrasında 502 ve duct tape ile hortumu hallettiysekte ocak düzgün yanmamakta ısrar etti. Benzinden güzel olan kafalar eşliğinde ocakla uğraşmaktan vazgeçip piknik tüpüyle çay çorba yemek faslına girdik sonrasında erkenden uykuya çekildik.

31 Ağustos

Sabah 5te çalan alarmı kapatıp 7ye kadar uyumamız sonucu rotaya erken girme planı yalan oldu. Ağır ağır hazırlanıp saat 8i geçerken yola çıktık. 1 saate yakın bir sürede bele yükseldik. Sonrasında slaplı, çarşaklı etaplardan yan geçerek Yelken Kayaya vardık. Buradan yatık IIIlük etaplarda hızla yükselerek bacanın dikleştiği son 15mtlik etaba vardık. Kısa bir hazırlık ardından bacayı tamamladım ve Armağan ve Cemi yanıma aldım. Sonrasında kolay etaplardan yükseldik ve 12de zirveye ulaştık. Zirvede Kuzey rotasına  girecek arkadaşları biraz bekledikten sonra havanında hızla kapatmasıyla inişe geçtik. İki kez boltlardan iniş yaptıktan sonra atıştırmaya başlıyan yağmur altında hızlıca bele doğru yürüyüşe başladık. Bele vardığımızda oldukça hızlanan yağmurdan korunmak için kuytu bir yere sığınıp bivakı da üzerimize çektik. Kuzey duvarını seyrederek ve çeşitli geyik aktiviteler sonrası azalan yağmurla inişe geçtik ve kampa ulaştık. Fazlaca bir yemek bol bol içilen çaylar ve çekirdek faslının ardından 10 gibi uykuya çekildik.

1 Eylül

Yine uyanamayıp saat 7 ye gelirken yola koyulduk. Doğu çarşağında pek eğlenceli bir debelenmenin ardından saat 9a gelirken bele vardık. Mümkün olduğunca doğu duvarını görücek şekilde sağdan sağdan yükselip rahat ve keyifli(manzara gerçekten güzel) tırmanışlarla 10.30da zirveye vardık. Zirvede uzunca oyalandıktan sonra güneyden gelen bulutlardan kaçarcasına hızlı bir inişe başladık. Mevcut bolt ve sikkelerden(1 tanede biz bıraktık) indikten sonra bele ulaştık. Sonrasında kayaraktan çarşağı indik ve kampa ulaştık. Çay sonrası göl keyfinden sonra!! akşam yemeği sohbet filan derken saati 10 ettik ve çadıra dönüp uykuya çekildik.

2 Eylül

Geç saate kadar uyuyup Zübeyr ağabeyin hazırladığı enfes kahvaltının ardından yavaştan toparlanmaya başladık. Biraz gezindikten sonra bir de öğle yemeği yedik ve inişe başladık. Köye dönen Muhammedin atına çantaları yükledikten sonra koşturaraktan Arpalığa vardık. Salim Abiyle buluşup dönüşe geçtik ve 8.30 arabasıyla İstanbula ulaştık.