20/09/2010 Kaldı Doğu Sırtı/Aladağlar – Umut Gökdeniz

Faaliyet Sorumlusu:

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: Kaldı Doğu Sırtı

Kullanılan Ekipmanlar: 1 yarım ip, 5 sikke, çekiç, 1.5/2 no cam, 4-9 numara takoz, perlon, kilitliler ,kişisel emniyet malzemeleri(teknik malzeme kullanılmadı)

Klüp Malzemesi: Bivak(or)-idare eder, ip-iyi, çekiç-iyi

Hava Durumu:

Süre: 2 Saat 15 Dakika

Tırmanış Raporu:

20 Eylül Pazartesi sabahı Salim Abiyle köprüde buluşup Emliye doğru yola koyulduk. 12.30 gibi hazırlıkları tamamlayıp Salim Abiyle de vedalaştıktan sonra yürüyüşe başaldım. Sulağana vardığımda görünürlerde su yoktu çantayı bırakıp kelere kadar çıktım fakat suya rastlamadım. Bunun üzerine burda kalmak anlamsız olacağından batı çanağına doğru yola koyuldum ve 3.30 gibi çanağın girişinde korunaklı bir yerde gecelemeye karar verdim. Bir şeyler atıştırdıktan sonra erkenden uykuya çekildim. 9 gibi üşüyerek uyandım. Hafif olmak adına tulum, mat vs. almamıştım 1 lt suyla idare etmek zorunda olduğumdan bol bol çay da içememekteydim. Bu şekilde ara sıra uyuyarak genellikle titreyerekten geceyi geçirdim. Bir şeyler atıştırıp yola koyulduğumda saat 6ya gelmekteydi. Çanağın sonunda Kaldı kuzeydoğu kulvarında akan suyun yanında uzunca bir mola verdikten sonra saat 8 gibi rotanın girişini oluşturan v-çentikteydim. Sağlam sayılabilecek kolay(III+) etaplardan yükselip kilit etap olan bacaya(IV) vardım. Bacanın bitiminde yatıklaşan geniş oluklu/çatlaklı slap kayalardan yükselerek 10.15te zirveye vardım. Zirvede biraz oyalandıktan sonra batı rotasından(klasik) inişe geçtim. Avcıbeline gelmeden sağdan direkt vadiye indim ve bitmek bilmeyen bir inişin ardından saat 4e gelirken Sarımehmetlere vardım. Bir şeyler yiyip içtikten sonra erkenden yattım. Sabah hızlıca toparlanıp köye gitmekte olan arabaya atladım ve yürüme derdindende kurtulmuş oldum. Sonrası klasik Niğde turları ve İstanbul.