08/08/2011 Büyük Demirkazık Kuzeybatı Sırtı/Aladağlar – Cem Bozkuş, Umut Gökdeniz

Tarih: 08/08/2011

Ekip: Cem Bozkuş, Umut Gökdeniz

Faaliyet Sorumlusu:

Rota: Büyük Demirkazık Kuzeybatı Sırtı

Kullanılan Ekipmanlar: 1 çift yarım ip, takoz(4-12), 5 cam, 6 ekspres(60 cm), 6 kilitli, perlonlar, kişisel emniyet malzemeleri, 5 sikke(pek gerekli değil), çekiç.

Süre: 6 Saat 30 Dakika

Tırmanış Raporu:

Erken kalkıp rotaya erken girmeyi planlasak da soğuktan dolayı pek öyle olmadı. Saat 8e gelirken malzemeleri kuşanmış rotanın giriş etaplarındaydık. Kolay II-III derecelik etaplardan yükselerek sağa doğru uzanan belirgin çatlağın(kulvarımsı) altına vardık. Oldukça rahat bir sette 1 cam ve 1 takozla ilk istasyonu oluşturduktan sonra tırmanışa başladık. İlk ip boyunda kolay bir tırmanışla güzel bir kovuğa vardık(50m, IV derece). İkinci ipte ise kovuktan hafif sola doğru gitmek gerekli sonrasında hat yine zorlamadan yukarı gidiyor ve genişçe bir sette sona eriyor.(55mt, IV,IV+). Her iki ip boyunda da ara emniyet çok iyi ve kaya oldukça sağlam. Cem yanıma gelince biraz atıştırma sonrası ağır ağır yükselmeye devam ettik. Basit tırmanışlarla kuleye ulaşıp, mevcut perlonlardan V çentiğe tek seferde indik. İnişte ipin takılma ihtimali olduğundan tek seferde inmek yerine aradaki küçük kulelere/babalara perlon bırakmak daha sağlıklı olur, fakat bizim bırakacak uzun perlonumuz olmadığından tek seferde indik ve ipi dikkatlice çektik. Peck kulvarının kısmen ıslak, döküntülü, kolay etaplarından yükselip zirve sırtına çıktık ve saat 14.30da zirveye ulaştık. Havanın mükemmel olmasının etkisiyle zirvede uzun bir süre kalıp saat 15.30 da inişe başladık. Toplamda 4 ip boyu ip inişi ile doğu geçidine ulaştık. Ordan da çarşak sörfü ile saat 18.00i geçerken kamptaydık.