13/08/2011 Karasay, Eznevit, Emler Klasik/Aladağlar – Seher Özdemir, Taylan Alp Mühür, Umut Şenliol

Tarih: 13.08.2011

Ekip: Seher Özdemir, Taylan Alp Mühür, Umut Şenliol

Rota: Karasay, Eznevit, Emler Klasik

Kullanılan Ekipmanlar:

• Kulüp:
    Kask (3K kulüpten istendi ama kar olmayacağı için kazma, krampon alınmadı) Aselsan Cobra Telsiz (Acil durumda kullanmak üzere) Husky Beast Çadır (H1) (Kulüpten alınan malzemeler aynı durumda durumları iyi olarak teslim edilmiştir.)
  • Survival Malzemesi:
    3 kişilik ekibe yetebilecek kişisel ilk yardım çantası

13.08 Cumartesi: Ilık parçalı bulutlu, öğleden sonra Emler ve Eznevit Karasay hattı sisli(alçalmış bulut)

14.08 Pazar: Sabah açık, öğlene doğru Eznevit az süreliğine sisli, sonra açık, gece Çelikbuyduran’da don

15.08 Pazartesi: Sabah açık, 11 civarı hafif kararan bulutlar, öğlen güneşli açık

Planlanan Faaliyet Programı:

• 13.08 Cumartesi: Otobüsten iniş;7.30 Çamardı Minibüsü; Salim Abi buluşma; 11.30 elincikkayalar’dan Çelikbuyduran’a 4 saatte yürüyüş; 1-2 saat dinlenme; Emler zirve denemesi; kamp 14.08 Pazar: Karasay-Eznevit zirve denemesi; Seher’den ayrılış; kamp
  • 15.08 Pazartesi: Yedigöller’de trekking ve bakınma; kampı Sokulupınar’a taşıma 16.08 Salı: Narpuz’a geçip trekking ve bakınma; kampı toplayıp Salim Abi ile dönüş

Uygulanan Faaliyet Programı:

• 13.08 Cumartesi: Otobüsten iniş;7.30 Çamardı Minibüsü; Salim Abi buluşma; 11.30 gelincikkayalar’dan Çelikbuyduran’a 6.20 saatte yürüyüş; 1.30 saat dinlenme; Emler zirve denemesi; kamp
  • 14.08 Pazar: Karasay-Eznevit zirve; Seher’den ayrılış; kamp
  • 15.08 Pazartesi: Emler zirve ve geri dönüş

Cuma-Cumartesi:

İstanbul’dan 21.00’de Metro Turizm ile Niğde’ye doğru yola çıktık. 7.30 gibi Niğde’ye vardığımızda Çukurbağ Köyü’nden geçen Çamardı minibüsünün kalktığından emin bir şekilde yeni terminale gittik.

Şansımıza minibüs geç kalkmış ve 7.40’da minibüse atlayıp Çukurbağ Köyü’ne Salim Abi ile buluşmaya gittik. 9.34’de Salim Abi’ye vardık ve ikram edilen kahvaltıyı bir güzel yedik. 10.10’da traktöre atlayıp Dağ evi-Sokulupınar traktör yolundan 11.20’de Gelincikkayalar’a vardık. Salim Abi ile öpüşüp koklaşıp Kapı’yı hedef alıp güneşin altında patikadan yürümeye başladık. Çarşakta yürümek bir hayli zorlu olduğundan ve antremansızlığımızdan her yarım saatte bir minik mola vererek 12.43’de Kapı’yı geçtik.

13.23’de yemek molası verdikten sonra 16.15’e kadar hiç mola vermeden hızlıca Çelikbuyduran’a çıkan rampaya vardık. Buradaki kayada biraz boulder yaptıktan sonra (tahmini 4+/5- 3-4 hamlelik bir rota yaptık-Umut rotaya "Yol Üstü" adını verdi) saat 17.00’de Çelikbuyduran’a (3400 m) varıp hızlıca kampı kurmaya ve suyumuzu ısıtmaya başladık. Yol boyunca Emler (3723 m), Karasay (3550 m) ve Eznevit (3560 m) Zirveleri’nin bulutlardan sis olduğunu görmemiz bizi yağmur ya da tırmanışımızı etkileyeceği düşüncesi ile korkuttu. Kampta birşeyler yiyip, içerken aynı anda Emler Zirve için ara ara sisi ve gideceğimiz yolu kesip dinlendik ve 18.30’da hazır bir şekilde kamptan Emler Zirve denemesi için çıktık. Çelikbuyduran’ın Emler tarafındaki dik ve zor çarşak rampadan hızlı olabilmek adına hızlıca ama bol bol kayarak ve enerjimizi tüketerek çıktık. Buradan patikaya bağlanıp hafif S’ler çizerek görüşün sisten 100 metreden 5 metreye düşene kadar yavaş ve dikkatli bir şekilde ilerledik. 19.25’de görüş iyice düşünce “bivak yeri” olarak nitelendirdiğimiz 3 tarafı kapalı düz zeminli kayalıkta çaylı mola verdik. Bu siste ilerlemenin hem telikeli hem de gereksiz olacağını düşünerek aşağı iniş kararı aldık ve 20.00’de kampa asıl kullanmamız gereken daha az yorucu ve daha az dik olan geçitteki çarşaktan indik ve yemek hazırlayıp dinlemeye çekildik. (Çelikbuyduran rampasında gördüğümüz 3-4 kişiyi Emler’de sisler arasında inmeye çalışırken gördüğümüzü sandık ama bu kişiler bir daha bize gözükmedi.)

Pazar:

Sabah 5.00’de uyandık ama hava buz gibi olduğundan tulumların içinde 6’ya kadar bekledik. Kahvaltı ve hazırlık derken (Seher çantasını topladı) 7.47’de kamptan çıkıp bir önceki gün kestiğimiz Karasay sırt hattına bağlanan patikaya doğru yola çıktık. Patikaya vardımızda dikleşmeden hemen önce Çelikbuyduran patikasından baya bir ayrıldıktan sonra Seher’in çantasını "bir şey olmaz" burada diyip bir kayanın üzerine bırakıp yolumuza faaliyet çantamızla devam ettik. Karasay ve Kızılkaya arasında boyun/sırt hattına bağlanan patikayı kullanmayarak daha çok kaya ile temas edeceğimiz ve çarşaktan sakınacağımız 40-50 derece diklikteki Karasay sırt hattına bağlanan yolu tercih ettik. I-II derece yer yer çürük kaya tırmanarak ve bazen de kayayının yanından çarşakta yürüyerek 9.46’da Karasay sırt hattına vardık. Sırt hattına vardığımızda biraz güle oynaya ve yavaşça her yükselti başında fotoğraf çekerek 10.00’da Karasay Zirve’ye vardık. Hızlıca birşeyler atıştırıp içerken, ben zirve defteri kutusuna(!) bir kağıt bıraktım. Bir önceki günkü bulut/sis yine bizi yakalayarak Eznevit Zirve’nin üzerini kapladı. O arada zirveden ayrılıp Karasay Çarşağı’nın bittiği boyun bölgesine çarşak sörfüyle inmiştik. Burada biraz vakit geçirdik ve sisin dağılmasını bekledik ve o ara teknik kuruldan Duygu Başoğlu ile iletişime geçtik (10.25). Şansımıza 10 dakika bile olmadan rüzgar çıktı ve sisi dağıttı ve harekete geçtik. Sırt hattınındaki kayaların arka tarafları nasıl olur bilmediğimizden biraz aşağı inip patika çarşağı ve yine II derece çürük kaya etabı ile 11.30’da Eznevit Zirve’ye vardık. Zirvede kutu/defter yoktu ama kaya babası vardı. Kafamızı karıştıran Karasay Zirve’ye doğru sırt hattında olan diğer iki yükselti buradan daha kısa geliyorlardı. Zirvede fazla kalmayıp biraz çarşak sörfü biraz kaya ile patikaya geri bağlanıp Karasay Çarşağı’nın üst kısmına (önceki mola yerimize çok yakın) 12.22’de vardık ve moladan sonra 13.00’de Karasay Zirve’ye geri vardık. Burada bizi iki kişi bekliyordu (DDDSK – Doğayı Duyanlar Doğa Sporları Kulübü). Eznevit’e giderken kullanabilecek yol hakkında bilgi verdikten sonra (sırt hattını takip etmenin sıkıntı yarabileceği çünkü 2. yükseltinin arka tarafının biraz sarp olduğunu söyledik), öğle yemeğimiz, çayımız ve zirve çikolatamızı yemeğe koyulduk. Salim Abi ile konuşup Seher’i alacağı zamanı ve yeri konuştuk. 20 dakika sonra zirveden ayrılırken ikilinin Eznevit 2. yükseltide olması bizi şaşırtmıştı. Sırt hattından ineceğimiz yere geldiğimizde (13.30) ikili Eznevit Zirve’deydiler. Kondüsyonsuzluğumuza üzülüp yer yer çarşak sörfü, yer yer hızlı hızlı çarşakta topukla yürüyerek 14.20’de Seher’in çantasının yanına vardık. Oba yerine hep beraber inerek Seher ile 14.30’da vedalaştık ve Umut ile 15.00’de kampa vardık. Ömer B. Tüzel’in Aladağlar kitabını okurken bir gün sonrası için olası I-II derecelik rotaları ve planları konuşurken uyukladık. Akşam yemek ve tatlı ile kendimizi ciddi bir şekilde ödüllendirdik. Gece tuvalete çıktığımda çadırın dış tentesinde buz kristalleri vardı. Don olmuştu ve olmaya devam diyordu. Seher’in Dönüşü: Saat 14:30 gibi Çelikbuyduran’a çıkan yolun başlangıcındaki kayanın orda Umut ve Taylan ile vedalaşıp dönüşe başladım. Karasay Zirve’den inmeden önce haberleştiğimiz Salim Abi’nin beni beklemesinden dolayı kendimce hızlı ve molasız Karayalak Vadisi’nin sonuna kadar indim. İlk faaliyetimde tek başına bir dönüşte beni zorlayacağını düşündüğüm Kapı’dan geçişe başlamadan önce suyumu içip bir şeyler atıştırdıktan sonra inişe başladım. Batonsuz olmanın verdiği tedirginlikle yavaş ve temkinli adımlarla Kapı’yı geçtim. Kapnın inişindeki son eğimde Road Runner’ın arkasından bakan Coyote gibi daha önce dönüşte Karasay Zirve’de karşılaştığımız grubun çarşak sörfünü izledim. 16:30 gibi karşılaştığım Salim Abi’yle Gelincikkayaları’nın yukarısındaki traktör yoluna çıktık. Salim Abi’nin evinde son Çamardı-Niğde minübüsüne yetişmek için hızlı bir toparlanmadan sonra köprünün orda Salim Abi’yle vedalaştık.

Pazartesi:

06.00’da uyandık ama kalkmamız 7 oldu. Tüpün gidişatı bizi memnun etmediğinden Emler Zirve’den sonra iniş kararı aldık ve bunu zirvede Duygu’ya bildirecektik (Bütün faaliyet için 1 tane yarımdan az 430gram 3 gaz karışık, 1 tane tam dolu 230gram 3 gaz karışık tüp vardı). 08.40’da kamptan çıktık ve Çelikbuduran geçidinin güneyindeki az eğimli çarşaktan patikaya bağlandık. Yol boyunca patikadan devam ettik ve bir su molası verdik. 09.45’de zirvedeydik. Ben mesaj çekerken ve zirve defterini doldururken Umut da çayı hazırladı. Zirvede muzumuzu yiyip, çayımızı içerken Yedigöller Bölgesi’ndeki zirveleri ve konumları harita ile eşleştirdik. Biz zirvedeyken doğu sırtından gelen iki gruptan ilki bizi yakaladı. Fransız grubun Türkçe bilen rehberi ile biraz muhabbet ettik. Bizim fotoğraflarımızı çekti ve ayrıca biz de grubun fotoğraflarını çektik. Sosyalleşme kısmı bitince 10.25’de iniş kararı aldık. 2. grubun zirveyi bir ev partisine dönüştürmesini bekleyemezdik. 11’00’de kamptaydık. Kalan makarrnayı hızlıca yaptık ve içecek suyu kaynatırken tüpümüzün bitmesi tam olarak beklediğimiz şeydi. 13.20’de kamp toplanmış ve inişe geçmiştik. Mola vermeden Kapı’ya kadar indik ve fazla durmadan devam ettik. Salim Abi ile 15.00 diye anlaşıp 15.30’da anca Salim Abi’nin bizi bıraktığı yere vardık. Hemen çantaları yükleyip Çukurbağ Köyü’ne doğru dönüşe başladık. Yolda Salim Abi bizi 16.30 Çamardı-Niğde minibüsüne yetiştirebileceğini söyledi ve böylece köye varınca Salim Abi’deki eşyalarımızı alıp Salim Abi ile minibüsü bekledik. Minibüs geldiğinde bir sonraki faaliyete kadar Salim Abi ile vedalaşıp, bol bol güleceğimiz ve muhabbet edeceğimiz minibüs yolculuğuna başladık. Sayemizde Niğde yeni otogara uğrayan minibüsten inip hemen tost yanında Niğde Gazozlarımızı mideye indirdik. Niğde İnan’ın 19.00’da olan seferine binip İstanbul’a doğru film izleye izleye eve döndük.

Taylan Alp Mühür

Fotoğraflar:

Önemli bilgiler:

• Salim Üçer: 0536 3656541 kişi başı tek yön 50-60 TL(Çukurbağ-Gelincikkayalar)
  • Milli Park’a girerken 1 gece kalıp bivak yapacağımızı söyleyerek 5.5 TL ödedik.
  • Çamardı Jandarma: 0388 7112466
  • Metro Turizm: Kötü ve kalitesiz hizmet; 55 TL
  • Niğde İnan: Otobüsler şahane, filmler iyi, hizmet güzel; 50 TL
  • Çamardı-Niğde minibüsü: 7.30, 9.30, 15.30, 17.30; 7 TL(Niğde-Çukurbağ Köyü arası)
  • Minibüsçüler: Turgay Aksoy: 0532710 55 13; Faruk Aksoy: 0537 316 73 08, 0541 689 41 14 Hamdi Güvenmez: 0532 408 68 83