09/03/2019 Paçoz/Uludağ – Aykut Kabaoğlu, Osman Yücehan Kutlu

Ekip: Aykut Kabaoğlu, Osman Yücehan Kutlu

Yer/Bölge: Uludağ

Rota:  Paçoz

Aykut ile mevsiminde bir Uludağ yapalım dedik. Paçoz ve Darbeci General tercihlerimiz arasındaydı. Cumartesi günü sabah koşturarak (literally) zar zor Mudanya feribotunu yakaladık, ancak güvenlik ocak tüpünü feribota sokmaya izin vermedi. Biz de deniz otobüsündeyken Gökçeye mesaj attık o Mudanya’da bir tüp ayarladı bize. Otobüs ve teleferik ile oteller bölgesine vardık. Oradan da telesiyeje bindik. Telesiyejin inişinde Aykut Türem’i gördük, bize son 10 yıldaki en kötü koşullar olduğunu söyledi, biraz moral bozmadı değil. Kampımızı kurup yattık.

Pazar sabahı ilk Paçoza girdik. Ancak videolarda izlediklerimizden, raporlarda okuduklarımızdan farklı bir rota vardı karşımızda. Rotanın ilk etabındaki kar kalkmış, dik slab bir yüzey ortaya çıkmıştı. Normalde basa basa çıkılan yerleri kramponun ucunu çıkıntılara, çatlaklara sıkıştıra sıkıştıra çıkmaya çalıştık ben biraz yükselir gibi oldum hatta emniyet de attım ama onca denememe rağmen etabın sonunu getiremedim. Bir iki de alete düştüm zevkimi aldım. Aykut zaten beni izlediği noktadan çabaların beyhude olduğunu anlamıştı o da dener gibi yaptı biraz sonra baktık olmuyor, tırmanış koşulunu oluşturacak kar yok rotalarda deyip hızlıca her şeyden vazgeçip geri dönmeye karar verdik. Darbeci General’i denemedik bile. Uzun bir otobüs yolculuğu sonrası Mudanya’ya döndük, Gökçe’nin doğum gününü kutlayıp, deniz otobüsümüze bindik. Uzun bir yolculuk ve kısa bir dağ havası almış olduk.