16/03/2019 Mantar Sote/Uludağ – Bilgi Öndeş, Emek Erdeniz

Ekip: Bilgi Öndeş, Emek Erdeniz

Faaliyet Sorumlusu: Bilgi Öndeş

Yer/Bölge: Uludağ

Rota: Mantar Sote, Bulutsuzluk Özlemi (Gerçekleştirilemedi)

Kullanılan Ekipmanlar: 3K, Çadır, Bivak, İlk Yardım, Kürek, Bir Set Sikke, Takoz, 2xYarım İp, 2xPicket

Bu yıl gerçekleştirilecek olan Uludağ Ataya Saygı Yürüyüşünün; kapsamının genişletilerek , bireysel tırmanışlar içereceğini haber alınca aklımızda olan Uludağ Faaliyetimizi bu zaman aralığında yapma kararı aldık. Cem , Klasik Yürüyüş’e katılacağını söyleyince, o da çadırımıza dahil oldu. Bilgi ve Cem bir gün önceden Bursa’ya varma kararı aldılar. Derslerim sebebiyle o saatte hazırlıklarımı bitirip yola çıkma şansım olmadığı için, ben gece yola çıktım. UDK tarafından, sabah otogardan otobüs kadırılacağını öğrenmiştim. Otogara varınca matı açıp biraz kestirmeye başladım. Bir iki saat sonra, UDK’ lı bir arkadaşın beni dürterek ‘festivale mi geldin?’ diye sormasıyla kalkıp otobüse binerek Uludağ’a hareket ettik. 2. Oteller bölgesine vardığımızda yiyecek verildi. Bilgileri buldum ve yola çıktık. Faaliyet öncesi cumartesi havanın kötü olmasını bekliyorduk. Fakat hava güzeldi. Teleferiğe binme izni verildiğini duyunca hemen atladık.

Teleferik

Kamp alanına varıp hızlı bir şekilde çadırımızı kurduktan sonra, Mantar Sote’ye girme kararı aldık. Gerekli ekipmanı yanımıza alıp kramponlarımızı takıp yola koyulduk. Başka ekipler de bu havayı kaçırmak istemedikleri için farklı farklı rotalara hücuma kalktı.

Tabi bu arada da bolca UDK kameralarına yakalanıyorduk. Çanağın dibine inmeden Rotaların dibinden ilerledik.

Rotaya Yaklaşırken

Bir kaç gün yağış almamış olmasına ve yoğun güneş görmesine ragmen kar hala pufidikti. Bu sezon dağlar gerçekten çok yağış aldı. Tabi moralimiz de biraz bozuldu. Eğimli alandan yaklaştıktan sonra kayalara yükseldik. İstasyonu kurarken; Bilgi bana karabina verirken, bir haylaz karabina unclip olarak aşağıya düşmeye başladı. Bilgi de peşinden. Ben istasyonu kurdum. Fakat ipin kısa geleceğini düşündüm ve İstasyonu daha yukarıya taşıdım. Tam bu sırada da Bilgi vardı yanıma. Çok vakit kaybetmiş olduğumuz için hızlı bir şekilde son hazırlıklarımızı yaptık. Bilgi’nin çanağın dibine inip çıkması yorucu olduğu için ben lider devam ettim. Ortada sol taraftaki kayalıklara Ara İstasyonu kurarak Bilgi’yi yanıma aldım. İpler ucu ucuna yeti(55m civarı).

Bu sırada aşağıdan bir ekip rotaya girmek için izin istedi. Tabi girebilirsiniz dedik. Emniyetsiz çıktıkları için hızlıca yükseliyorlardı neticede. Onların geçmesini beklememiz biraz zaman kaybetmemize sebep oldu. Üstümüze düşen buz parçaları da cabası. Tabi özür dilediler bunun için. Kornişe doğru yükseldim fakat kar pamuk gibiydi. Biraz daha sola yönelerek rotayı tamamladım. Bilgi’de varınca inişe geçtik. Hava serinlemişti, hızlıca kampa vardık.

17 Mart gecesi hava bozdu. Cem grupla birlikte klasik yürüyüşe çıkmak için hazırlıklarını yaptı. Fakat iptal edildi. Sabahı bekledik hava düzelmedi. Bulutsuzluk Özlemi için harekete geçemedik. 11’e kadar bekledik. Gece 12’ye kadar sisteme ödevimi yüklemem gerektiği için İstanbul’a yola çıkmam gerekiyordu. Grubu bırakarak, haftaya tekrar geliriz diyip dönüş kararı aldık(Gerçi Teknik’ten onay çıkmadığı için gelemedik de). Teleferikle inerken havanın açmaya başladığını gördük fakat İstanbul’a dönmemiz gerekiyordu. Tek problem otobüste bıraktığım ayakkabılarımdı. Geri döndüğümüzde şansa, üç otobüsten ayakkabımı bıraktığım otobüs yol kenarında olunca, bagajı da açık olunca hemen otogara geçtik. Ve İstanbul’a döndük.

Notlar:

• Mevsim normallerinin sarkmasına dikkat edilmeli, güneş görmesine rağmen kar durumu kötüydü. Ekstra kar emniyet aleti alınabilirdi.
  • Kornişten tamamlanacaksa emniyetli çıkmak gerekebilir, aksi takdirde emniyetsiz çıkmak tercih edilebilir.
  • Dönüş için Özkaymak Turizm tavsiye edilmez.