15/08/2015 İtoturumu Kuzey/Aladağlar – Yücehan Kutlu, Aykut Kabaoğlu

Rota: İtoturumu Kuzey

Kullanılan Ekipmanlar: 2 yarım ip, 2K, çeşitli emniyet malzemeri (sikke
kullanılmadı)

Niğdeden saat 13.00 arabasıyla çamardıya doğru yola çıktık. Yol ayrımında inip dağevine doğru yürüyüşe başladık, yolda bir araç bizi alıp dağ evine kadar bıraktı. Skytrail nedeniyle etraf kalabalıktı dağ evi etrafında bir çok çadır vardı. Arpalığa doğru yürüşe başladığımızda saat 14:30 du. Arpalığa giden kısa patikayı yine kaçırıp, biraz daha uzun olan traktör yolundan yürüdük. Neyse sonuçta arpalığa gelip kampı attık. Akşama kadar mat üzerinde miskinlik yapıp kampın keyfini çıkardık. Bol nişastalı makarnamızı yedikten sonra 5 te kalmak üzere yattık, gecenin bir yarısı koyun sürüsü ve köpekler kampı bastı, uyutmadılar sağ olsunlar. Bizim kalkma saatimi önce 6 ya sonra 8 e kadar uzadı. Hızlıca hazırlanıp 8.30 gibi kamptan çıktık.

BDK yı solumuza alarak İtoturumu zirveyi hedefleyecek şekide ilerledik, rotaya giden kulvara yan geçerek ulaştık. Biz Kuzeye doğru bakınca en solda kalan kulvardan ilerledik bir iki yerde III lük geçişler vardı. Kulvarın sonuna doğru sağda yukarı çıkan bir geçiş bulduk burası IV derece zorluğunda 6-7 metrelik bir yerdi. Burdan da çıktıktan sonra ip açıp sola yatık kuleye ilerleyen bacamsı etaba girdik.

Aykut lider olarak yükselmeye başladı. Bu kısım IV+ zorluğunda 35 m lik bir yerdi. Sonrasında sola doğru bacamsı etap ilerlerken sağ kısımda bir set bulunmakta Aykut sola geçip arada bir istasyon kurmuş. İpe ben girdim hattın devamını çıkınca soldaki kulenin sırtına çıktığını gördüm malzemeleri toplayarak geri indim. Sağdaki sete istasyon kurup Aykutu yanıma aldım. Sonrasında 7-8 metre kadar tırmanıp başka bir sete çıktım burdan zirveye giden yol gözüküyordu ipe girmeye gerek yoktu. Bir babadan emniyet alıp Aykutu yanıma aldıktan sonra yürüyerek zirveye çıktık.

Zirvede biraz vakit geçirdikten sonra kuzey tarafta babalara dolanmış perlonları gördük İlk gördüğümüz perlonun dolandığı babayı kontrol
ederken baba zayıf geldi bir tepik attım ve baba kırıldı sonra arka kısımda perlon dolanmış bir baba daha gördük ordan ip inişi yapmaya başladık. Yol boyunca daha önceden bırakılmış perlonlardan 3 defa iniş yaparak kampa doğru yürüyüşe geçtik. Geldiğimizde saat 17:00 dı. Dolmuşu kaçırmıştık ama inip otostop çekelim dedik.

Yola geldiğimizde saat 7.45 idi. 2 saat otostop çektik ama kimse durmadı, en sonunda alabalık tesisine giden iki kafadar durup bizi dağ evine bıraktı. Orada çadır kurduk yarın sabah 8 de köyden geçen Niğde arabasıyla Niğdeye ordan da 9.15 istanbul otobüsü ile de İstanbula döndük.