11/03/2018 Diagonal/Uludağ – Bilgi Öndeş, Emek Erdeniz

Rota: Diagonal

Kullanılan Ekipmanlar: 2x3K,Bivak

Hava Durumu: -2/3 derece

Havaların düzelmesini fırsat bilip, 2 hafta önce gidip elimiz boş döndüğümüz Uludağ’a tekrar gitme kararı aldık. Ben gece 03.30 otobüsü ile İstanbul’dan, Bilgi Gece 01.00 otobüsü ile Çanakkale’den yola koyulup sabah otogarda buluştuk. Teleferikle 2. Oteller Bölgesine ulaştıktan sonra gene teleferiği kullanarak yukarı çıktık. Çanağa doğru ilerlerken Anadosk’lularla karşılaştık. Selamlaşmadan sonra çanağa yaklaştık. Çanağa yakın kamp atmış UDK’lilere selam verip, çantamı çadırlarının yanına bırakmak için izin aldık. Hazırlıklarımızı yapıp sol taraftaki sırtın üstünden yol almaya başladık. Rotaya biraz soldan girdik. Buz sertliği iyiydi. Üstteki kornişden çıkmayı denedim ama güneş görmesi sebebiyle buz sert değildi ve emniyet atmadığımızdan son hamle için risk almayarak inip soldan tamamladım. 11.50’de rotayı bitirdim.12.10’da da Bilgi geldi. Biraz oyalandıktan sonra, Vahşi Keşiş’deki kornişi ve Altoparlak’ı tırmanan ekipleri  izleyerek Keşiştepe’ye vardık. Hava durumunu fırsat bilen cümle alem Uludağ’daydı.Klasik çıkanlar , kazma düşüşü yapanlar , rota çıkanlar…Kulübenin yanında oturup insanlarla muhabbet ettikten sonra dönüşe geçtik. Teleferik’teki cafede biraz oyalandığımız için Arap turistlerin check-out saatine denk geldik. Dönüşümüz bayağı uzun sürdü otogara. Gece 2’ye doğru eve varabildim.