26/03/2018 Emler/Aladağlar – Emek Erdeniz

Rota: Emler

Kullanılan Ekipmanlar: 3K,Bivak

Rapor:

25 Mart Saat 20.00’da Bayrampaşa’dan hareket ederek, sabah 08.00’da Niğde’ye vardım. Kahvaltımı yapıp 9.30 Çamardı dolmuşuna bindim. Jandarmayı arayarak bilgilerimi verdim. 10.45’de Demirkazık ayrımında indim. Çukurbağ’a doğru harekete geçtim. Köye gelmeden sola saparak sırtın üstünde yükseldim.13.15’de Gelincik Kayaları’nın üst tarafına vardım. 14.30’da Kapı’ya vardım. Gereksiz eşyalarımı kara gömerek, Kapı’ya yöneldim. Sol tarafta biriken karlar sebebiyle sağ taraftan girdim. Yükselirken yukarıdan yuvarlanan yaklaşık çapı 0.5 m’lik taşı fark ettim.1-2 saniye civarı gözledim. Taş güdümlüymüş gibi üzerime doğru yuvarlanınca yana kaçtım ve devam ettim. Öğlen saatlerinde taş düşmeleri çok olağan. Vadi tabanına inmeden sırtlardan yükseldim. Daha önceden düşmüş çığ kalıntıları bariz bir şekilde gözlenebiliyordu.18.30’da Çelikbuyduran’ın üstüne vardım.40-50 km’ye varan şiddetli rüzgar hakimdi. Bivak mezarı kazmak uzun sürdü. Bol miktarda sıcak sıvı tüketerek bivağın içine girdim. Tahmin ettiğim üzere, bivak su geçiriyordu. Planım gece girmekti. Fakat rüzgarın şiddeti dinmedi. Zaten gece boyunca pek uyuduğum söylenemez. 07.30 civarı zirveye harekete geçtim. Birinci sırta vardıktan sonra sola girerek buzda yükselmeye başladım. Rüzgar beni savuracak kadar şiddetliydi. Kaskıma düşen buz parçaları, artan eğim ve rüzgar son kayalıktan dönüş kararı almama sebep oldu. Hızlı bir şekilde inişe geçtim. 08.41’de çantamı sırtlayarak inişe başladım.10.30 civarı gelincik kayalara vardım ve takibimi sonlandırdım.

Notlar:

• Kar Yağışı sonrası muhtemelen çığ riski çok yüksek.
  • Öğlen saatleri özellikle Kapı’dan geçerken ve geçtikten sonra taş düşme riski var.
  • 22 kg gibi bir yükle çıkmak çok yorucu olabiliyor.