11/08/2023 İtalyan Kulesi Doğu Yüzü ve Sırtı Rotası/Aladağlar – Çağatay Gödek, Volkan Çakır

Fotoğraf 3: Ekip Zirvede

Tarih:  11 Ağustos 2023

Ekip: Çağatay Gödek, Volkan Çakır

Yer/Bölge: Aladağlar-Cımbar Vadisi

Rota: İtalyan Kulesi Doğu Yüzü ve Sırtı Rotası

Kullanılan Ekipmanlar: Kask, Çift ip, Takoz seti, Yaylı takoz seti,5 sikke, Ekspressler, HMS ve Karabinalar, Farklı Boylarda Dyneema ve Perlonlar, kişisel emniyet malzemeleri vd.

Hava Durumu: Açık

Süre: İlk İstasyondan Zirveye 4 saat

Rapor:

Fotoğraf 1: İtalyan Kulesi Genel Topo (1.ip Boyu ve yaklaşım kısmını içermemekte)

Selamlar, teknik tırmanış olduğu için raporu çok dallandırıp budaklandırmadan anlatmaya çalışacağım. Uğur Uluocak anması için yaptığımız planlamanın ilk tırmanış rotası olarak İtalyan Kulesi Doğu Yüzü ve Sırtı rotasına girmeye karar veriyoruz. Son hazırlıklarımızın ardından 10 Ağustos Perşembe günü Volkan’ın dağa gelmesi ile birlikte Arpalık üzerinden Oba Yerine ulaşarak kampımızı kuruyoruz. Zübeyr abinin barakasında güzelce vakit geçirdikten sonra tırmanış için çıkacağımız saati ve malzemelerimizi de ayarladıktan sonra saat 22.00’da uykuya geçiyoruz. 11 Ağustos Cuma günü saat 06.00’da uyanıp kahvaltımızı da yaptıktan sonra saat 07.00’da rotaya mevsimlik göle doğru hareket ederek rotanın dibine ulaşıyoruz ve yaklaşık olarak 70-80 metrelik diyagonal giden hafif çürük bacadan serbest yükselmenin ardından (III+,IV-) başlangıç istasyonunu kuracağımız sete ulaşıyoruz. Kuşanma ve istasyon kurulumu ile birlikte saat 08.20’de ilk ip boyuna başlıyoruz.

1.İp 55m III, Çağatay

Çürük olan bariz zayıflıktan sola doğru 35 metrelik bir traversin ardından döküntülü bacaya ulaşıp 20 metre yükseliş. Müsait olan yerde Yaylı Takoz ve Takozdan İstasyon (Traverste malzeme atacak yer neredeyse yok gibi)

2.İp 60m III, Çağatay

Döküntülü slab hattı üzerinden sırta doğru geçiş ve ardından önde duran minik bariz kulenin dibine doğru yükseliş. Solda kalan kulvarın sağından 5 metre ilerleyiş ve sola doğru basit travers ve döküntülü bacadan ip sonuna kadar yükseliş. 2 Yaylı Takozdan İstasyon (Normalde bahsettiğim bariz kulenin orada istasyon kurulmalı. Kulvardan ilerlediğim için rotanın solunda kalmış olduk).

3.İp 35m III, Çağatay

Basit kulvardan ufak tırmanışlarla yükseliş. Rotanın çok solunda kaldığımızı anlayınca sağ taraftaki kuleciklerin altında istasyon, İstasyonda Yaylı Takoz ve Takoz.

4.İp 40m III+, Volkan

Kuleciklerin arasından basit tırmanış ve ardından sağa doğru büyük slabta travers. Ardından bacaya giriş ve istasyon. İstasyonda 2 Sikke.

5.İp 50m IV+, Volkan

Bariz duran hatta tırmanış ve rotanın bahsedilen kilidine ulaşım. 5 metre olan kilitte slabımsı baca çıkılır ve basit tırmanışlarla uygun sette istasyon kurulur. İstasyonda 2 Yaylı Takoz.

Fotoğraf 2: Mevsimlik Göl tarafından Yaklaşım ve Başlangıç topo

Ardından kalan hattı serbest bir şekilde tırmanarak saat 12.30’da İtalyan Kulesine ulaşıyoruz. Uzunca dinlenmenin ardından kulenin Sat Peak’ın batı yüzünden çapraz bir şekilde Demirkazık’a kadar giden sırt hattına ulaşıyoruz. Ardından sırt hattında ilerliyoruz ve Doğu geçidine yaklaşıp geçide varmadan daha doğuda bulunan döküntülü hattan aşağı doğru ilerliyoruz. Son geldiğimiz noktada yaklaşık olarak 25 metrelik dik bir etap karşımıza çıkıyor. Bahsettiğim yerin tam üstünde perlonu çürümüş bir sikke buluyoruz ve yeni bir perlon koyduktan sonra inişe başlıyoruz. İlk inişi ben yapıyorum ve ipten çıktıktan sonra döküntülü hattın iyice soluna geçerek Volkana sesleniyorum ve Volkan inişe başlıyor. Negatif yüzeyden inip ayakları yere değdikten sonra Volkan bir süre daha inişe devam ediyor. Yukarıdan yuvarlanmaya başlayan taşı görüp taş diye bağırdıktan sonra Volkan kafayı kaldırıyor ve üzerine gelen basketbol topu büyüklüğünde taştan son anda yaptığı manevra ile kurtuluyor. Uzun ve sessiz geçen bakışmalarımızın ardından Volkan ipten ayrılıp artık güvenli noktaya geçiyor ve bende dikkatlice ipi çekip topladıktan sonra Volkanın yanına gidiyorum. Volkanı hedefleyen ölümcül taşın sohbetini yaptıktan sonra kamp alanına ulaşıyoruz ve yarın gireceğimiz Beşparmak İspanyol Rotası için dinlenmeye geçiyoruz.

Değerlendirme ve Notlar:

• İlk değerlendirmem rota pek güzel değil. Başlangıç için iyi bir rota olabilir fakat dağda pek vakit geçirmeden geleneksel çıkacaklar için çileli bir çıkış olabilir. Eğer alternatif rotanız varsa ona yöneliniz.
  • Rotanın bir kısmında çok sola kaydık. Fotoğraf 1’de bulunan siyah noktalı kısım tırmanamadığımız hat. Muhtemelen rotanın dik kısımlarından bir bölümü olabilir.
  • Rota dağın iki farklı yüzünde. Başlangıçta dağın arkasından 2 ip boyu tırmanıp sonra diğer yüzeyine ulaşıyorsunuz. Oradan yukarıya doğru devam. Bu bahsettiğim 2003 varyantı tabi. Orijinal varyant direkt olarak mevsimlik göl tarafından değil, kör vadiden başlıyor. Gireceklere orijinal hattı takip etmesini tavsiye ediyorum.
  • Bizim için en önemli kısım dönüş yolunda yaptığımız ip inişi oldu. Volkanın üstüne doğrudan gelen büyük taş. İniş yaparken yukarıya değil de başka yerlere baksaydım muhtemelen büyük bir kaza yaşamış olacaktık. Volkan’la tırmanıştan çıkardığımız en önemli kısım bu oldu. Dağda sürekli dikkatli olmamız gerekliliğini hiç unutmamak.
Fotoğraf 3: Ekip Zirvede

Yüksek Kaliteli Topolar İçin: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1HCtAckfKuuEAHMStWJSgX6SRVQLAsoed