06/08/2023 Uğur Ulucak 20. Yıl Anma Faaliyeti – İTÜ 250. Yıl/Aladağlar – Baran Aslan, Buket Yürekli, Çağatay Gödek, Duygu Başoğlu, M. Enes Avukat, Furkan Turgut, Taylan Alp Mühür, M. Volkan Çakır

Resim 12: Taylan Alp Mühür Arşivi – İTÜDAK

Tarih:  6-13 Ağustos 2023

Ekip: Baran Aslan, Buket Yürekli, Çağatay Gödek, Duygu Başoğlu, M. Enes Avukat, Furkan Turgut, Taylan Alp Mühür, M. Volkan Çakır

Yer/Bölge: Ordos Dağ Evi, Cimbar Dipsiz Göl Oba Yer

Hava durumu: Açık

06.08.2023 Pazar

Bursa’dan eşyalarımı toplayarak Yeni İnan (Niğde İnan) ile Niğde’ye yolculuğa başladım. (Bilet 500 TL).

07.08.2023 Pazartesi

Sabah 07.40’da Niğde Otogar’a vardım. Minibüs ile Eski Otogar’a (Köy Otogarı) geçtim. (15 TL-Niğde Adalet Sarayı arkası)

08.00’de Köy otogarında kahvaltı yaptım. (2 çay 10 TL, 1 simit 7 TL).

Çamardı ilçe minibüsleri 7.00, 7.30 ve 9.30’da var. Ben 9.30’dakine binerek 11.00’de Ulvilere (Üçer) vardım.

Beraber güzelce bir köy kahvaltısı yaptık. 12.25’de Ulvi beni Ordos Dağ Evi’ne bıraktı. 15.15’de Çağatay ile iletişime geçtim.

Çelikbuyduran’da olduğunu ve İTÜDAK tanıma ekibiyleymiş döndüklerini öğrendim. 18.30’da Çağatay Ordos Dağ Evi’ne vardı. Sonrası yemek yapma, hazırlanma ve rotayı kesmece olarak devam etti.

08.08.2023 Salı

Tekepınarı Kuzeydoğu Yüzü – Capra Ibex Rotası – Çağatay Gödek/Taylan Alp Mühür

Saat 6’da kalktık ve kahvaltı hazırlanma ile 7.38’de Ordos Dağevi’nden ayrıldık.

Cimbar 2’den geçerek rota altına 11.20’de vardık.

1. İp boyu – III/III+/50 m – Taylan: 11.55’de rotaya girdim. Acayip çürük ve emniyeti kıt bir hat. Tam güneş tepemizde olduğundan ayaklarım friction içinde yandı. Elinizi attığınız şeyler dökülebiliyor. Küçük boylu takoz ve friendler çalışıyor. Çağatay koşa koşa geldi. Malzemeyi aldı ve 2. ip boyuna başladı.
  2. İp boyu – IV+/60 m – Çağatay: 13.05’de Çağatay 2. ip boyuna başladı. Görece bu ip boyu daha sağlamdı ve zevkliydi. Bazı yerleri abicim nasıl geçtin buraları diye söylenmedim değil. İkinci ip boyunun 15. metre civarlarında vücudu dışa iten kısım çürük ve dikkatli geçilmeli. Emniyet atma konusunda kıt bir ip boyu değildi. 2. ip boyu kocaman bir sette bitiyor.
  3. İp boyu – V/V+/55 m – Çağatay: Rota sol taraftaki dökükten kaçarak sırta ulaşıyor gibi. Rota sağ taraftaki çürük bacadan devam ediyor. 1-2 hamlenin V+ olduğunu düşünüyoruz. Geneli IV+/V arasında gezen bir zorluğa sahip. 16.20’de rotayı bitirdik ve hemen fotoğraf çekiminden sonra inişe başladık.

Arka taraftan yürüyerek Arpalık patikasına vardık. Çağatay bir koşu biten suyumuzu tazelemek için Tekepınar’ına gitti ve geldi. 17.30’da Cimbar 1 yönüne doğru yürümeye başladık. Cimbar 1’e 18.50’de girdik. 21.15’de Ordos Dağevi’ne vardık. Lapacılığımın sonucu olarak baş parmak tırnaklarımı dönüş yolunda morattığımdan ve huysuzluğumdan Çağatay’a yol boyu söylendim. 🙂

Resim 1: Foto/Çizim: Tunç Fındık Arşivi
Resim 2: Taylan Alp Mühür Arşivi - Çağatay Gödek Rota Sonu
Resim 2: Taylan Alp Mühür Arşivi – Çağatay Gödek Rota Sonu
Resim 3: Taylan Alp Mühür Arşivi – Rota Sonu

09.08.2023 Çarşamba

Ayaklarımdan dolayı ve alışveriş yapmamız gerektiğinden dinlenme verdik.
Çamardı’ya 12.15’de otostop ile geçtik. Arıcı Adanalı Mustafa Abi ile muhabbet ederek vardık. 12.42’de sıcak havada dondurmalarımızla keyif yapıyorduk.

Alışveriş/yemek fasıllarıyla beraber 15.30’da minibüsle köprü yol ayrımına vardık. Oradan yine otostop ile Ordos Dağ Evi’ne vardık. Sonrası dağ evindekilerle goygoy, çanta toplama, yemek yeme ve yatış.

10.08.2023 Perşembe

7.40’da uyanıp çanta toplamaya başladım. Her zamanki gibi çok ağır oldum. Kahvaltıyı Çağatay hazırladı.Kahvaltıdan sonra çantadan eşya çıkartıp kahvaltılıkları ekledim.

11.50’de Volkan, Ulvi ile dağ evine geldi.

12.30 gibi cip ile Arpalık’a vardık. Teknik malzeme ve ipi bıraktım. Tek ipi kiraladığımız ata verdim.

13.00 gibi yürümeye başladık. Yürürken ayak baş parmaklarımın morlukları ve acısı beni düşündürdü.

14.05’da Tekepınarı Kapı’nın üstündeydim.

14.38’de su ve atıştırmalık molasını bitirdik.Volkan ve Çağatay beni bekleyerek yavaşça Oba Yeri’ne

16.00’da, ben ise yarım saat sonra vardım.Zübeyir (Eke) Abi’deki özlenen çay molasından sonra Volkan kestirirken ben ve Çağatay çadırları kurma işinegiriştik.

19.30’da güzelce yemeğimi yedikten sonra Volkanlar ile çadırdan çadıra konuşmaya başladık.

İtalyan Kulesi için frictionlarımı denedim ama moraran tırnaklarımın parmağımı şişirmesinden dolayı frictionagiremedim. Volkan ve Çağatay ile İtalyan Kulesi’ne gidemeyeceğim belli olunca Çağatay’a yine iş çıktı ve çantatopladı.

Köpek havlamalarıyla 21.00’de uyuduk.

11.08.2023 Cuma

Yıldızbaşı Tepe Güney Sırtı Klasik Rotası (Aladağlar 11.1) – Taylan Alp Mühür

Volkanlar 6.00’da uyandı. Onlar çıkarken ben de 7.00’de kalktım. İyi bir kahvaltı yaptım. 8.20’de çadırdan çıkıp,Telefon & Internet kayasında 10 dakika geçirerek 8.30’da yürüyüşe başladım. Yıldızbaşı Klasik ve zaman kalırsaÇağalınbaşı Klasik yaparım diye Teknik Kurul’dan Bilgenaz Kahraman’a mesaj attım.

08.44’de Tanju Duru’nun plaketine geldim. Plaketin yeri değişmiş, büyük bir boulder kayasının üzerine alınmış veüzerine kocaman bir delik açılmıştı.

09.00’da gölüm biraz üzerinde mont çıkarma molası verdim.

Resim 4: Foto/Çizim: Duygu Başoğlu Arşivi – Sarı çizgi benim yürüdüğüm yol

10.44’de rota başına vardım. Bir molayı hak ettim diye düşünüp su ve kuruyemişe dadandım.

11.12’de rotanın dik ve uzun kızıl çarşağına girdim. Tahminimden yorucu ve sıkıcıydı. İnerken başparmaklarıma ne olur diye düşündükçe motivasyonum baya düştü.

11.25’de inmeye karar verdim. İnerken ayağımı vurmamak adına çok dikkatli indim.

12.00’de çarşağın başındaki büyük kaya kütlesi üzerinde İTÜDAK-Uğur Uluocak-İTÜ-Ahmet Nişanot resimleri arkada BDK manzarası olacak şekilde çektim. Güzel bir molaydı.

Resim 5: Duygu Başoğlu Arşivi – Son gittiğim noktadan ilerlesem aslında zirvedeydim

13.00’de Dipsiz Göl’e inmiştim.

13.30’da kampa vardım. Teknik Kurul’a mesaj attım ve çadır keyfine başladım

Resim 6: Taylan Alp Mühür Arşivi - BDK ile Uğur Uluolcak anısına
Resim 6: Taylan Alp Mühür Arşivi – BDK ile Uğur Uluolcak anısına
Resim 7: Taylan Alp Mühür Arşivi - 26.06.2023 tarihinde Aladağlar'da kaybettimiz Ahmet Nişanot anısına
Resim 7: Taylan Alp Mühür Arşivi – 26.06.2023 tarihinde Aladağlar’da kaybettimiz Ahmet Nişanot anısına

16.00’da Volkan ve Çağatay rotadan geldiler. İniş sırasında baya büyük bir taş düşmüş ve az daha Volkan’açarpıyormuş. İniş sırasında bir kere daha alttaki adamın gelecek tehlikelere karşı etrafa bakmasının önemini tekraranladır. Volkan ile konuşmamıza istinaden Tanju Duru’nun plaketini onun delip çakmaya çalıştığını ama plaketinmalzemesinden dolayı olmadığını öğrendim. Daha iyi bir plaket yapma zamanı geldi diye düşündüm.

İtalyan Kulesi Doğu Yüzü ve Sırtı Rotası Raporu: https://www.itudak.itu.edu.tr/11-08-2023-italyan-kulesi-dogu-yuzu-ve-sirti-rotasi-aladaglar-cagatay-godek-volkan-cakir/

Resim 8: Taylan Alp Mühür Arşivi – Dipsiz Göle giden patikadan soldan sağa Kocasarp, Beşparmak, Çağılınbaşı

Saat 7 gibi yeni eğitimini bitirmiş arkadaşlardan M. Enes Avukat kamp alanına geldi.

Yemek olayını Zübeyir Abi’nin çadırında hallettik. Üzerine ben makarnada yiyip baya kendimi doyurdum.

Saat 9.30 gibi yattık.

Akşam DOTA grubu Zübeyir Abi’nin çadırında şarkılar türküler söylediler. 23.30’da hala söylüyorlardı.

12.08.2023 Cumartesi

04.40’da Volkan ve Çağatay Kamptan ayrıldılar.

Beşparmak Kuzeybatı Duvarı “İspanyol 1974” Rotası Rapor: https://www.itudak.itu.edu.tr/12-08-2023-besparmak-kuzeybati-duvari-ispanyol-1974-rotasi-aladaglar-cagatay-godek-volkan-cakir/

7.00’de Enes Davlumbaz faaliyeti için uyandı. 8’de çıkarken ven kalktım.

12.30’da Enes Davlumbaz faaliyetinden geldi.

13.00 gibi Duygu Başoğlu ve yenilerden Buket Yürekli, Baran Aslan ve Furkan Turgut geldi. Hızlı bir çadır kurma veçanta hazırlama seansından sonra Buket, Baran ve Furkan 13.55’de kamptan ayrılarak Davlumbaz klasik zirveyürüyüşüne gittiler.

Davlumbaz Güney Yüzü Rotası Raporu: https://www.itudak.itu.edu.tr/12-08-2023-davlumbaz-zirve-yildizbasi-zirve-tanima-aladaglar-buket-yurekli-furkan-turgut-baran-aslan/

Bütün gün DOTA’nın getirdiği dürbünlerle Volkan ve Çağatay’ı izledik. Duvarda onlar tırmanırken dürbünledikizlemek baya eğlenceliydi.

Resim 9: Taylan Alp Mühür Arşivi – Beşparmak Kuzeybatı Duvarı - Volkan lider, Çağatay emniyette
Resim 9: Taylan Alp Mühür Arşivi – Beşparmak Kuzeybatı Duvarı – Volkan lider, Çağatay emniyette
Resim 10: Taylan Alp Mühür Arşivi - Kamptan kahve eşliğinde panorama - Soldan sağa Kocasarp, Beşparmak, Çağılınbaşı, Adsız
Resim 10: Taylan Alp Mühür Arşivi – Kamptan kahve eşliğinde panorama – Soldan sağa Kocasarp, Beşparmak, Çağılınbaşı, Adsız

18.30’da Volkan ve Çağatay rotayı tamamlamış bir şekilde kampa döndüler. Bütün kamp başarılarını kutladı. 🙂

18.45 gibi de Buketler Davlumbaz’dan kampa döndüler.

Resim 11: Taylan Alp Mühür Arşivi – Beşparmak Kuzeybatı Duvarı - Volkan lider, Çağatay emniyette
Resim 11: Taylan Alp Mühür Arşivi – Beşparmak Kuzeybatı Duvarı – Volkan lider, Çağatay emniyette

Pazar günü toplanamayacağımızdan yemek faslı öncesi toplu faaliyet fotomuzu çekmeyi unutmadık.

Akşam tekrardan İTÜDAK olarak Zübeyir Abi’nin çadırında yemeğimizi yedik ve yatana kadar muhabbetimizi ettik.

Resim 12: Taylan Alp Mühür Arşivi – İTÜDAK

13.08.2023 Pazar

5.00’de Duygu ve Çağatay Küçük Demirkazık Yelkenkaya rotası için yola koyuldular.

KDK Yelkenkaya Rotası Raporu: https://www.itudak.itu.edu.tr/12-08-2023-yildizbasi-klasik-kucuk-demirkazik-yelkenkaya-rotasi-aladaglar-cagatay-godek-duygu-basoglu/

5.20’de tanıma ekibi de Yıldızbaşı Klasik faaliyeti için yola çıktılar.

Yıldızbaşı Tepe Güney Sırtı Klasik Rotası Raporu: https://www.itudak.itu.edu.tr/12-08-2023-davlumbaz-zirve-yildizbasi-zirve-tanima-aladaglar-buket-yurekli-furkan-turgut-baran-aslan/

7.30’da Duygu ve Çağatay KDK zirvedelerdi. Tanıma ekibi de sırt hattından dönmüşler. Tırmanış sırasında yüzdefazla sağa kayıp kulelerin arasında kalıp ilerlememişler ve dönüş saatini kaçırmamak için tadında dönmüşler.

Sabah erkenden kimse daha faaliyetten dönmeden Volkan önden çıkarak Niğde’ye dönmek için yola çıktı.

9.45’de herkes kampa dönmüştü.

11.30’da kampı tamamen toplamış olarak yürümeye başladık.

Resim 13: Taylan Alp Mühür Arşivi - Ekip ve Sarı Bidon Tekepınarı’nda su molası verirken
Resim 13: Taylan Alp Mühür Arşivi – Ekip ve Sarı Bidon Tekepınarı’nda su molası verirken

12.30’da Tekepınar’a vardık. 15-20 dakikalık su molasından sonra 13.30’da Arpalık’a vardık.

13.35’de çok beklemeden Ulvi geldi ve bizi köye götürdü. Köyde ilk güzelce dondurmamızı yedik. Sonra evde
üzerimizi değiştirdik.

Resim 14: Taylan Alp Mühür Arşivi - Çantalar heryerde toplanışı
Resim 14: Taylan Alp Mühür Arşivi – Çantalar heryerde toplanışı

15.30 minibüsü ile Niğde’ye geri döndük.

Her zaman gittiğimiz Şanlıurfa Gülağacı Restoran o gün kapalı olduğundan biraz daha arkada Karadağ Lokantası diye bir yerde Beyti olması gereken ama olamayan bir kebap yedik. Pek memnun olmayarak grubun bir bölümü Otogara doğru yola çıktı.

Kalanlarla Ağustos sıcağını atlatmak için Oscar’dan dondurma ısmarladım.

Sonrası otogara gidiş ve evlere dönüş olarak faaliyeti bitirmiş olduk.