11/11/2022 Davlumbaz Güney Yüzü/Aladağlar – Berkay Akdaş, Çağatay Gödek, Duygu Yetkin, Uğur Dertli

Davlumbaz Zirve

Kulüpten Alınan Ekipmanlar: Kask, İlkyardım, Bivak, Telsiz

Kullanılan Ekipmanlar: Kask

Hava Durumu: Açık, 0-10 derece arası

Selamlar, bir süredir Aladağlardayız. 9 Kasım Alaca denememizin ardından 10 Kasımda Ordos Dağ Evine geçip dinlendikten sonra 11 Kasım günü Davlumbaz’a gitmeye karar verdik. Son planlamalarımızı da yaptıktan sonra akşam 22.00’dan sonra uyuduk.

Saat 05.30’da uyanıp hızlıca kahvaltımızı yaptıktan sonra saat 6.00’da yürüyüşümüze başladık. Cımbar kanyonunda ağır ağır ilerlerken gün ışığı yavaştan kanyonu aydınlatmaya başlamıştı. Dağ evinden çıktıktan 1 saat sonra Kanyonun sağ tarafındaki tepeden düşen taze Dağ Keçisi postuna tanıklık ettikten sonra yolumuza devam ederek sapağa ulaştık. Hem çantalarımızın hafif olmasından ötürü hem de Berkay, Duygu ve Uğurun daha öncesinde Kanyonun kollarını görmemesinden ötürü her iki kolu da görelim diyerekten 2. Koldan yolumuza devam etmeye karar verdik. Güzel bir tempo ile saat 9.30 civarında Tekepınarı’na ulaşıp 30 dakikalık bir mola verdik. Molanın ardından Cımbar Vadisinden yolumuza devam ederek Obayerine doğru yükselişe devam ettik. Hem güneşin iyice tepemize vurmasından hem de iki gün önce yaptığımız Alaca faaliyetinin etkisinden olacaktır ki tempomuz bir hayli düştü. Ağır adımlarla Davlumbaz’ın geniş Güney yüzünde yükselişimize devam ediyorduk. Ekip ruhunu bozmamak adına bivaklamak yerine zirveyi hedefleyen ekibimizle sanki sonsuza dek yürüceğimizi sandığımız (sandığım) Davlumbaz güney yüzünü saat 14.45 civarında bitirerek zirveye ulaştık. Zirvede biraz yatıp, çay ve kahve içtikten sonra 15.30 gibi zirveden ayrılarak alçalmaya başladık. Zirve ekibe yaramış ki gayet iyi bir tempo ile 1.30 saat sonra Tekepınarına indik ve ardından Arpalık’a doğru alçalmaya başladık. Dağ evine bir an önce dönmenin verdiği motivasyon ile ekibin koşmaya başladığını ve yaklaşık olarak 10-15 dakika civarı koştuğumuzu hatırlıyorum. Daha sonrasında ise Arpalık’a çıkmadan 1. Koldan yolumuza devam ederek kanyonu bitirdik ve ardından saat 19.00/19.15 arası gibi dağ evine ulaştık.

Bu faaliyete katılan Berkay, Duygu ve Uğur’a teşekkürler. Hepimiz için güzel ve öğretici bir faaliyet olduğunun kanaatindeyim.

İzlenen Hat (Fotoğraf Temmuz 2022’de çekilmiştir).

Değerlendirmeler ve Notlar:

• Geçiş mevsimi olduğundan ötürü su sıkıntısı genelde olabiliyor fakat Tekepınarında su boldu. Kar kaynağı kapatmadığı sürece su temini yapılabilir diye düşünmekteyim.
  • Davlumbaz dağ evinden git-gel ile yapılabilecek basit ve güzel bir zirve, başlangıç için ideal bir rota (bizim izlediğimiz güzergahtan 10 saatte yapılabilir).
  • Kış Dağcılığına da başlamak için bence Aladağlardaki en uygun zirvelerden biri olduğunu söyleyebilirim. Kışın dağa gitmek isteyen kişiler Davlumbaz’ı listelerine ekleyebilirler.
  • Görece kolay bir zirve de olsa kondisyonun önemini gördüğümüz bir faaliyet olduğunu düşünüyorum. Bu işi sürekli yapmak istiyorsak şehirde her zaman dağa gidecekmiş gibi bir kondisyonda olmak önemli. Dağ öncesi 2 gün koşma ile ya da döndükten sonra 2-3 gün koşmak ile olacak iş değil:). Kondisyon demek konfor demek.