12/01/2014 Sematepe Batı Denemesi/Aladağlar – Aykut Kabaoğlu, Ertürk Karatatar

Hava Durumu:

Süre: —

Tırmanış Raporu:

Esenler’den 20.30 otobüsüyle Niğde’ye yola çıktık (7.30 varış). Pazar günü olduğu için ilk Çamardı otobüsü 10’daydı, 11.15’te köprünün oradan yola koyulduk. Vadinin sağından hafif eğim çıkarak ilerledik ve bu yol bizi Gelincik Kayaların üzerine çıkartıyordu. Tekrardan vadi tabanına inip Sokullu’ya çıkmak durumunda kaldık. Kapıyı geçip batak karda ilerledik. Kar durumu bizi çok yavaşlattı ve 2. Kapıya vardığımızda hava kararmıştı. Havanın kararmasına rağmen kapıyı geçme kararı aldık. Kapıya sol tarafından yaklaşmanın daha rahat olacağını Umut’tan öğrenip iyice sola çarşağa kaydık ama karanlığın da etkisiyle biraz abartmışız. Kapının düzgün gözükmemesi, soğuğun bastırması ve yanlış yere girmemizin motivasyonumuzu düşürmesi üzerine saat 19 civarı kamp attık. Ertesi gün yolumuzun az kaldığını düşünerek ve kampının aşağısından başlayıp faaliyetini yetiştiremeyeceğimizi düşünmemizden birazcık rahat davranıp geç kampı topladık ancak beklemediğimiz sorunlarla karşılaştık. 2. Kapının hemen sonrasında vadiye düşen çığ yolumuzu kapamıştı. Sol taraftan belki geçebiliriz düşüncesiyle yükselmeye başladık. Batak karda bazı noktalarda birkaç metre yükselebilmek için inanılmaz vakit ve enerji harcıyorduk. Vadiden de oldukça yükseldiğimizi fark edince yan geçiş yaparak belki tekrar vadiye ineriz dedik bu sefer buz tutmuş ve üzeri toz karla kaplı kayalara takıldık. Yürüyüş kazmalarıyla geçmek için oldukça şansımızı denesek de gittikçe daha riskli durumlarla karşılaştığımızı ve zaman zaman kaydığımızı görünce tekrar çığ düşen yere geri inelim dedik. Geldiğimiz yolu dönmek de yine oldukça sancılı oldu. Haritadan baktığımızda Demirkazık Güney Kulesine doğru oldukça yükseldiğimizi anladık. Tekrar çığın kapadığı yere dönünce bu sefer de sağdan yükselerek şansımızı denedik. Yine toz kar altında buz kaplı kayalarla karşılaşsak da kazmalarımızı yatay kullanarak dikkatli bir şekilde geçtik. Tam rahatladık derken bir kar birikmesiyle daha karşılaştık ve biraz debelendikten sonra ilerlemeye devam ettik. Hava karardığında anca Demirkazık Doğu Geçidine yakın bir noktada kamp attık. Uzun bir faaliyet planlamış olsak da benzin ocağının yakıtının azaldığını görünce ertesi günü komple Sematepe’ye ayırıp sonraki sabah inelim dedik (Yıldızbaşı planımızdan vazgeçtik). Salı sabah gün ışığıyla birlikte çıkacakken ocakta sıkıntı yaşamamız üzerine 1 saat geç çıktık ve Sematepe batı yüzüne girip toz karla boğuşmaya başladık. Yine kayaların üzerine oturmamış kar yüzünden birkaç kez kaydık. İyice ilerledikten sonra bu etapların dönüşünün riskli olacağını düşünerek daha fazla yükselmeyerek geri dönme kararı aldık. Kampa dönüp biraz keyif yaptık ve ertesi sabahtan hızlıca aşağı inerek Niğde’de kebabın keyfini çıkarıp İstanbul’a yola koyulduk. Narpuz Vadisinde çektiğimiz 360° fotoğraflara Google Mapsin yeni görünümünde Narpuz Vadisine yaklaşarak alt bölümdeki keşfedin kısmından ulaşabilirsiniz. Aşağıdaki linklerle de direkt görüntüleyebilirsiniz.(Düzenleme notu: Linkler çalışmıyordu bu yüzden eklemedim) İlk fotoğraf küresinde vadi içerisinde ilerleyebilirsiniz de.