12/07/2008 Kaletepe Kuzey Yüzü Denemesi/Aladağlar – İlhan Mutlu, Furkan Dodurka, Gökhan Cüceloğlu

Tarih: 12/07/2008

Ekip: İlhan Mutlu, Furkan Dodurka, Gökhan Cüceloğlu

Yer/Bölge: Sarımemedler / Aladağlar

Rota: Kaletepe Kuzey Yüzü

Kullanılan Ekipmanlar:

Hava Durumu: –

Süre:  –

Megalo ideamız olan arabayla faaliyete gitme işini en sonunda başardık. Furkan ın yardımıyla ayarladığımız arabayla 11 Temmuzda sabaha karşı uykulu uykulu çıktık yola. Akşam üstü 5 gibi Sarımehmetlerdeydik. Hava durumunu inceleyip de gelmiştik iyi gösteriyordu ama bizi karşılayan hava hiç de öyle değildi. Faaliyet iptal mi olacak diye düşünürken hafif yağmur yağmaya başladı ancak bu yağış çok uzun sürmedi. Hava kararana kadar boş durmayalım dedik etrafta boulder yaptık.

12.07.2008
Saat 5 gibi kalktıktan sonra 6 gibi rotaya doğru yürümeye başladık. Rotayı incelemeyle geçen yavaş bir yürüyüşten sonra 7 gibi rotanın altındaydık. Tırmanışı Ömer Tüzel in kitabında yazdığı rotadan çok sapmayarak gerçekleştirdik. Geniş bacamsı çatlağı çıkarak yüzün ortasındaki geniş sete ulaştık. Bu setten sonra rota sürekli sağa doğru ilerliyor. Rota son olarak kamp yerinden de görülen geniş çatlağın üst kısmına çıkıyor. Bu noktada baca nispeten daralıyor. Bu bacayı da çıkınca direkt zirveye ulaşıyorsunuz zaten. Tırmanış 3 ip boyu sürdü ve
yaklaşık 5 saat sürdü ama çok daha kısa sürede de tamamlanabilir. Biz biraz ağırdan aldık açıkçası. 12 gibi zirvedeydik. Daha sonra güney tarafından kampa döndük. Kampta bir güzel yedik içtik dinlendik . Hmm bu arada dağa giriş parası da verdik. GSGM dağa giriş parası alıyor bilginize lisansı olanlar yanlarında bulundururlarsa iyi ederler. Saat 5 gibi kampı toplayıp Şeytan Rampası için kampı Sulağankelere taşıdık. Akşam yine hava kapattı ama bu sefer yağmadı.

13.07.2008
Yağmadı mı demiştim. Evet akşam yağmadı ama gece yağdı. Sağnak yağmur şiddetliydi ve birkaç saat sürdü. Sabah yağmur durmuştu ama.Saat 5 gibi kalktık bir değerlendirme yaptık. Rotanın bu şartlarda ıslak ve tehlikeli olabileceğini düşünüp hiç bulaşmamaya karar verdik. Öğlene kadar uyuyup daha sonra geri döndük.