12/08/2023 Davlumbaz Zirve, Yıldızbaşı Zirve Tanıma/Aladağlar – Buket Yürekli, Furkan Turgut, Baran Aslan

Arpalık - Yürüyüşe Başlangıç Noktası

Tarih:  12-13 Ağustos 2023

Ekip: Buket Yürekli, Furkan Turgut, Baran Aslan

Faaliyet Sorumlusu: Buket Yürekli

Yer/Bölge: Aladağlar / Cımbar Vadisi

Rota: Davlumbaz Zirve, Yıldızbaşı Zirve

Hava Durumu: Açık

11 Ağustosta Alibeyköy otogarında bir araya geldik. 18.00’de gelmesi gereken otobüsümüzün rötaryapması sebebiyle 18.50’de İstanbul’dan hareket ettik. 12 Ağustos sabahı 06.45’te Niğdeye vardık.Duygu’yla buluştuktan ve minibüsle haberleştikten sonra otobüs terminalinin karşısında beklemeyebaşladık. Çamardı minibüsüyle Ulvi Abinin evine gittik. Kahvaltımızı yapıp bırakmamız gerekeneşyaları ayarladık. Daha sonra Ulvi Abi bizi Arpalık’a bıraktı. Saat 10.30’da Arpalık’tan yürüyüşebaşladık. Teke pınarında kısa bir mola verdik ve saat 13.05’te Oba Yeri Yaylasına vardık. Orada bizidiğer İTÜ-DAK üyeleri karşıladı. 13.50’ye kadar çadırımızı kurduk ve bir şeyler atıştırdık. Rotahakkında diğer dağcılardan (Enes;sabah gidip gelmişti.) da bilgi alıp 13.55’te Davlumbaz zirveyedoğru yürüyüşe başladık. Zirveye 300 metre kala başımız ağrımaya başladı. Saat 16.30’da zirveyevardık. Yanımıza aldığımız su neredeyse bitmek üzere olduğu için idareli içmeye çalıştık. 40-45 dakikazirvede vakit geçirip dinlendikten sonra kamp alanına doğru yürüyüşe başladık. 18.30’da kampalanına ulaştık. Akşam yemeğine kadar süren baş ağrısı bol su içince geçti. Kamp alanındaki diğerdağcılarla oturup çay eşliğinde sohbet ettik. Daha sonra yemeğimizi yapmak için hazırlığa başladık.Toplu bir şekilde yemek yedikten sonra çadırımıza geçip uyumaya karar verdik. Su kaynatmak vemeteor yağmurunu izlemek için gece 3.30’da kalktık. Yıldızları biraz izleyip su kaynattıktan sonrayarım saat daha uyuduk.

13 Ağustos sabahı saat 04.30’da kalktık. Akşam Enes’le konuştuğumuz üzere o da bizimle Yıldızbaşızirveye çıkmaya karar verdi. Kahvaltımızı yaptıktan sonra saat 05.30’da 4 kişi Yıldızbaşı zirveye doğruyürüyüşe başladık. Dipsiz Göl’den geçerek ilerleyen rota başlangıçta çok netti. Daha sonra dikleşenpatikalarda hangisinden çıkacağımızdan çok emin olmayarak ilerledik. Rota düşündüğümüzden dahadik olduğu için yatay bir patika arayarak Akçay Geçidi’ne doğru çıkmışız ve zirveden uzaklaşmışız.Saat 08.00’da hala zirveye ulaşamayınca geri dönme kararı aldık. 10.30’da kamp alanında diğerüyelerle buluşacaktık. İnişimiz çok daha hızlı gerçekleşti. Saat 10.10’da kamp alanına vardık. Birazoturup dinlendikten sonra çadırlarımızı toplamaya başladık. Saat 11.30’da çantalarımızı sırtlanıpdönüş yoluna başladık. Dönerken yine Teke Pınarı’nda mola verdik ve saat 13.15’te Arpalık’a vardık.Ulvi abi bizi köye getirdi ve köyden minibüsle otobüs terminaline geldik. Terminale çantalarımızıbıraktıktan sonra şehirde hep beraber yemek yiyip otobüs saati gelene kadar zaman geçirdik. Saat20.00’da kalkan otobüs ile 14 Ağustos sabahı 7.40’da İstanbul’a ulaştık.