22/10/2023 Ortaburun Kuzeydoğu Dihedrali/Aladağlar – Çağatay Gödek, Duygu Yetkin, Uğur Kıroğlu

Fotoğraf 3: 144p den hallice ekip foto

Tarih:  22 Ekim 2023

Ekip: Çağatay Gödek, Duygu Yetkin, Uğur Kıroğlu

Yer/Bölge: Aladağlar- Sarımemedin Yurdu

Rota: Ortaburun Kuzeydoğu Dihedrali (V,VI) 250 metre

Kullanılan Ekipmanlar: Kask, Çift ip, Takoz seti, Yaylı takoz seti, Sikkeler ve çekiç, Ekspressler, HMS ve Karabinalar, Farklı Boylarda Dyneema ve Perlonlar, kişisel emniyet malzemeleri vd.

Hava durumu: Açık

Selamlar, bir öğlen vakti Maçka dolaylarında uğrun uğrun dolanırken telefonum çaldı, arayan Uğur’du. Hal hatırlaşmanınardından dağa gitme planının olduğunu bahsetti ve beni de davet etti. Bende teklifini kabul ettikten sonra rotaları belirleyipplanımızı yaptıktan sonra Duygu’yu da ekibe dahil edip Cuma günü Dudullu’dan otobüs yolculuğumuza başlayarak Niğdeyehareket ediyoruz. Sabah 7 civarında otogara ulaşıyor ve ardından Çamardı minibüsü ile Şafak Pansiyonun orada Ulvi ilebuluşuyor ve evlerine geçiyoruz. Uğur ve Ulvi bahçeye kasa götürmek için yola çıkınca biz de bu zamandan köydekimarketten bir şeyler alıp kahvaltı ediyoruz, ardından ise Uğurlar gelince Sarımemetlere gidiyoruz. Saat 11 gibi çadırkurulumu, yayılarak vakit öldürmece ve yarın için gerekli malzemeleri ayarlıyoruz. Saat 12.30’da malzemeleri alıp rotayadoğru yaklaşıyor ve Mangırcı – Alaca Yayla sapağına malzemeleri bırakıyoruz. Vakit olduğu için akşama kadar ne yapalımdiyerek Duygu ile Eğritepe’ye doğru yola çıkıyoruz. Saat 16 olunca ve zirveye de yaklaşık 2 saatlik bir yol olduğu amortidençıkan bu rotadan vazgeçip kampa dönüyoruz. Sonrasında kampta pineklemenin ardından saat 21 gibi uykuya geçiyoruz.

Fotoğraf 1: Ortaburun Kuzeydoğu Dihedral Topo

Cumartesi

Saat 4.00’da uyanıp kahvaltı ve sabah kahvesinin ardından 5.30 da yola çıkıyoruz. Saat 7’de rotanın dibine varıyor ve 30 metrelik basit etabı serbest geçerek bariz hattın dibine ulaşıyoruz. Ardından 1 sikke ve 1 yaylı takozdan istasyonu kurup rotaya başlıyoruz.

1. ip 30m (V+) Uğur

Uğur ip boyuna lider başlıyor, sağlam büyük tutamak ceplerin olduğu hatta dik bir şekilde yükseliyor ardından çıktığı geniş sette 1 babadan istasyonu oluşturup ikimizi yukarıya almaya başlıyor. Bu ip boyunda bir kısımda ufak bir negatif geçişi ve hattı tıkamış kuru ağaçın orada görece zorlu hamleler bulunmakta. Kaya yapısı sağlam, yine de dikkatli olmakta fayda var.

2. ip 50m (III, IV+) Uğur

Uğur otlu yuzeylerden sollu bir şekilde yükseliyor ve ilk 25 metre sonra geniş bir düzlüğe ulaşıyor. Ardından 25 metre civarı basit tırmanışın ardından geniş büyük sette sabit sikke ve sikkeden istasyonu oluşturuyor.

3. ip 40m (III+) Uğur

aBasit tırmanış ile ufak bir sette takoz ve yaylı takozdan istasyon, istasyonun bulunduğu yerden ilk çıkış raporunda bahsedilenVI-‘lik kuru ağacın bulunduğu etap gözükmekte.

4. ip 25m (V) Uğur

Uğur tırmanışa başlıyor ve kuru ağacın olduğu kısımdan geçmek için birkaç hamle yapıyor lakin çürüklükten ötürü oradan aşağı inip sağ taraftaki bacadan yükselerek ufak bir set olan kısımda ağaçtan istasyon kuruyor.

5. ip 50m (VI-, VI) Çağatay

Başlangıçta solda bulunan yatık çatlak hattının 2 metre sağında kalan ince çatlağın oradan layback stili ile yaklaşık 10 metreyükseldikten sonra hafif sola geçiş yapıyorum ve yine ilerledikçe genişleyen çatlağın solundan yükselerek devam ediyorum.Yüzeyin iyice slablaştığı kısma varınca sağa doğru 10 metrelik bir travers atıp dik bir şekilde yükselerek zirve sırtına ulaşıyorve ağaç kökünden istasyonu kuruyorum. Normalde bu ip boyu ikiye bölünerek çıkılmış. İp sürtünmesi minimize edilirse tekip boyunda geçmek daha iyi olacaktır diye düşünmekteyim.