14/06/2010 Sematepe Kuzeybatı Kulvarı/Aladağlar – Volkan Çakır, Duygu Dilaver

Ekip: Volkan Çakır, Duygu Dilaver

Faaliyet Sorumlusu:

Rota: Sematepe Kuzeybatı Kulvarı

Kullanılan Ekipmanlar:Kişisel iniş ve emniyet malzemeleri, yarım ip, 4 sikke, 4 kilitli, 2HMS, 4 endless, çift teknik kazma, krampon, kask, 4 buz vidası ( kullanılmadı ), iniş perlonu ve yardımcı ipler.

Cumartesi: Gece yağışlı.

Pazar: Açık ve rüzgârlı.

Süre: —

Tırmanış Raporu:

Dedegöl sonrası, Duygu 7.30 Çamardı arabasıyla, ben de 8.00de Niğde otobüsünden inip taksiyle Çukurbağa gittim. Traktörle Sokullupınara varıp, 12.30da Narpuza doğru yürüyüşe başladık. Saat 16.00da Narpuz IIdeki kamp yerine vardık. Çok rüzgârlı olduğundan her zamanki kamp alanını kullanmadık. Kaynağın orada korunaklı bir yer bulup kampı attık. Bir şeyler yiyip erkenden yattık. Sabah 3.00te kalktık fakat gece yağış başlamıştı. Yağış hafifçe devam ettiğinden çıkışı erteledik. 5.00te hava açınca hızlıca hazırlanıp, 5.30ta çıkış yaptık. Yasemin Geçidi sağımızda kalacak şekilde, Sematepenin kuzey yüzüne ve Doğu Geçidine doğru ilerledik. Kuzey yüzü tam karşımıza geldiğinde ortasındaki kar-buz kulvarına doğru yükseldik. Saat 6.00da kramponları giyip kulvara girdik. Sert karda 40 derecelik bir eğimde yükselmeye başladık. 7.00 gibi taş düşme riski çok fazla olan, sağ tarafta kalan dik bir duvarın altına geldik. Sola yanaşarak bu bölümü geçtikten sonra eğim iyice artarak 60 dereceyi buldu. Kilit etap olan dik bir yarı baca bölümü için, soldaki sete çıkıp, 2 sikkeden bir istasyon kurduk. Kaya üstü buz olmasını beklediğimiz etap şelale şeklindeydi. Ben ıslak kayaya girip, 5 metre kadar yükseldikten sonra tekrar kar kulvarına girdim. Biraz daha yükselip, kulvarın sağında kalan bir babadan istasyon kurup Duyguyu yanıma aldım. Bu noktadan hemen sonra sağdaki kayalardan devam edip, Sematepe klasiğe bağlanmamız gerekiyordu. Ancak sağ geçişi kaçırıp ana kulvar bitene kadar devam ettik. Kulvarın bir duvarla kapandığı noktada yanlış yerde olduğumuzu anlayıp, yükseldiğimiz yeri geri indik. Burada maalesef 1 saatlik kaybımız oldu. Yan kulvardan devam edip klasik rotaya bağlandığımızda saat 9.30 olmuştu. Saatin geç olması nedeniyle( benim daha önce çıktığım batı yüzündeydik, Duyguyu devam etmemeye ikna edip ), bir şeyler atıştırıp 10.00da inmeye başladık. Yüzün ortasındaki kulvarı kullanarak, kaya setlerine kadar indik. Kulvarın bittiği yerdeki şelalelerden ip inişi yapmamak için sağdaki bariz kuleye doğru yan geçiş yaptık. Kulenin arka tarafındaki serbest inilebilecek kulvar sistemlerini kullanarak 12.00de kamp yerine ulaştık. 13.00de kampı toplayıp, 16.00da traktöre yetişmek için hızlıca Sokulluya indik. 17.00de Çukurbağa varıp, 19.00daİstanbula doğru yola koyulduk.