14/09/2007 Kaldı Kuzey Duvarı/Aladağlar – Alper Işın Duran, Önder Bingöl, Erdem Tuç

Tarih: 14/09/2007

Ekip: Alper Işın Duran, Gökay Bıyık, Erdem Tuç

Yer/Bölge: Aladağlar / Kaldı Kuzey Buzul Vadisi

Rota: Kaldı Kuzey Buzulu

Kullanılan Ekipmanlar:

Hava Durumu: –

Süre:  –

Rapor

Yine onlarca kez değişen faaliyet planlarından sonra salı günü tüm malzemeleri bulup buluşturduktan sonra 04 gibi yola çıktık. Oldukça hızlı bir yolculuktan sonra 11 gibi Niğde’ye vardık. Son hazırlıkları yapıp kebapları çaktıktan sonra köye doğru yola koyulduk. Bölgeye bizden önce varmış olan tırmanıcılar sebebiyle ortamda bir tırmanış şenliği havası vardı. Biz de ilk
gün Müminler’le Üçkapılı olarak adlandırılan yeni boulder bölgesine gittik ve eklemleri sızlatana kadar boulder yaptık. Bölgenin kaya yapısı Karakaya ile hemen hemen aynı ve Çamardı’ya 14 km uzaklıkta. Aladağlar’a arabayla gidilmişse kesinlikle uğranmalı.

Geceyi Akut evinde geçirdikten sonra perşembe günü yine hep beraber bu sefer de Kazıklı Ali olarak adlandırılan spor tırmanış bölgesine gittik. Bölgenin kaya yapısı oldukça ilginç. Bir yüzde cepli ve delikli rotalar diğer yüzde ise konglomera yapısının oluşturduğu rotalar var ve rotalar Ballı ile karşılaştırılınca oldukça uzun (7-13 bolt arası).

Cuma gününü ise dinlenmekle geçirdik çünkü hem 2 gündür tırmanıyorduk hem de hafta sonu Alperler’le yapacağım tırmanış öncesi bünyeyi daha fazla zorlamak istemiyordum.

Cuma gecesi Alper ve Erdem Tuç Akut evine geldi. Geceyi burda geçirdikten sonra sabah Kaldı buzuluna ulaşmak üzere yola çıktık. Arabayı traktör yolunun sonuna bıraktıktan sonra 10:45de yürüyüşe başladık ve 15e doğru kamp yerine vardık. Alper’in meşhur kavurmalı şehriyesini mideye indirip tulumlara girdik. 04’de kalkıp bolca tıkındığımız bir kahvaltının ardından 05:45de buzulda yükselmeye başladık ve buzulun sonlarına doğru emniyet de alarak rotanın girişine ulaştık.Başlangıç etaplarının oldukça gayet rahat olması sebebiyle ip açmaya gerek duymadan 3-4 ip boyu ilerledik. Duvarın ortalarına denk gelen, kayanın dikleştiği ve boşluk hissinin oluştuğu etapta ip açtık ve Alper kulvar sistemini izleyerek 3 ip boyu lider gitti. Zorluk en fazla IV, VI+ civarındaydı. Daha sonra Erdem’in söylediğine göre kışın şelale buzu olan dik bir etaba vardık. Alt kısmı küçük bir balkon olan ve basamak kıtlığı içeren bu etabı (V derece civarı) ben lider gittikten sonra rotanın tekrar rahatlaması sebebiyle running belay tekniği ile kulvar içinde yaklaşık 2 ip boyu ilerledik. Kulvarın bitip, Kaldı, Küçük Kaldı hizasına ulaştığı noktada sağdaki yüzeyin arkasına dolaştık ve çürük yüzeyler üzerinden (III+, IV) iki ip boyu daha lider gittim. Bu noktadan sonra rota biraz karışık bir hal alıyor ve değişik etapları izlemek mümkün. Zaten bu noktadan sonra Erdem lider tırmanmaya başladı ve kış tırmanışında kuzeybatı sırtına ulaştıkları belirgin sarı kuleyi hedefleyerek ilerledi. Tırmanışın bu bölümlerinde rahat ip boylarına ulaşmak için pek de rahat olmayan sağa doğru traversler yapmak ve geniş bacaları tırmanmak gerekiyor. 3 ip boyluk IV, IV+ lık tırmanışlar sonrası genişce bir çanağın hemen altına vardık. Alper tekrar lider tırmanmak için malzemeleri kuşandı. Kuleye ulaşmak amacıyla en rahat etabı bulmak için biraz etrafa bakındıktan sonra yaklaşık V derecelik bir bacayı tırmandıktan sonra sağa bir travers atarak çürük bir kulvara ulaştı. Bu kulvarı yaklaşık 1.5 ip boyu takip ettikten sonra sırta vardı ve bizi de yanına aldı. Sırtta teknik malzemeleri ve ipleri toplayıp, III, III+ lık yüzeylerde zirveye tırmanmaya başladık. 18:40’da kızıllığın ortasında zirveye vardık. Beslenip fotoğraf çektikten sonra havanın kararması ile birlikte klasik rotadan inmeye başladık. Top sahasına vardıktan sonra ise işler biraz karıştı çünkü hava artık zifiri karanlıktı ve Avcıveli geçidine inen kulvarı bulmakta biraz zorlandık. Çeşitli arayışlardan sonra kulvarı bulduk, buradan önce geçite sonra da akşampınarı vadisine indik. İlk planımız aynı gece kampımıza geri çıkmaktı fakat suyumuzun bitmesi ve akşampınarında su olmaması sebebiyle artık tek istikamet Sarımemetlerdi. Yorgunluk artık iyice kendisini göstermeye başlamıştı ve yürürken saatte bir 5-10 dakikalık uyku molası vermeye başladık Yürüdük, yürüdük, yürüdük ve saat 04de Sarımemetlere vardık. Kana kana su içtikten sonra saat 9a kadar uyuduk. Daha sonra eziyetin ikinci perdesi başladı ve kampı toplamak için tekrar buzul çanağına çıkıp gerisin geriye Emli’ye indik. Saat 17de arabaya vardık ve İstanbul’a dönmek üzere yola koyulduk.