22/09/2007 Küçük Demirkazık Klasik/Aladağlar – Gökhan Cüceloğlu, İlhan Mutlu, Furkan Dodurka

Tarih: 22/09/2007

Ekip: Gökhan Cüceloğlu, İlhan Mutlu, Furkan Dodurka

Yer/Bölge: Aladağlar / Apışkar Vadisi

Rota: Küçük Demirkazık Klasik

Kullanılan Ekipmanlar:

Hava Durumu: –

Süre:  –

Rapor

Okulların açıldığı ilk hafta sonu vizeler başlamadan bir faaliyet yapmak istiyorduk. Haziran başında Arpalıktaki boru hattı tamiri yüzünden patlayan faaliyetimiz aklımızdaydı. Küçük demirkazık rotasına girmeden dönme kararı almıştık. Gözümüze küçükdemirkazığı kestirdik ve biletlerimizi aldık. Hava durumu faaliyet için ideal görünüyordu. Faaliyet boyuncada tırmanışı oldukça güzel bir havada yaptık. Sabah Niğde kahvaltısından sonra 9:30 Çamardı otobüsüne binip yola koyulduk saat 13:30 sularında Arpalık yaylasına kampmızı attık. Sohbet muhabbet derken başka bir ekibin gelmesiyle gürültüyü kesip uyuduk.saat 04:00 gibi kalkıp 05:00 civarında apışkar vadisine doğru yürüyüşe başladık gece karanlığının da etkisiyle ilk defa gireceğimiz apışkar vadisi yerine Çataktepeye giden dar ve hafif tırmanışlar içeren vadiye girdik. Vadi sonunda slap kaya yüzeylerini görünce burası olmadığına kanaat getirip vadiden aşağı indik. Tekepınarı yönüne doğru biraz daha ilerleyince Apışkar vadisi kendisini belli etti ve bizde yükselmeye başladık. Çataktepeye giden dar vadide 1 saat kadar zaman kaybetmiştik, aldırmadan devam ettik Apışkarda hızlı ve sürekli bir tempoyla yükseldik. Yelkenkayaya giden sırta geçidin sonuna gitmeden yamaçta biraz daha dik yükselerek girdik. Daha sonra bacayı tırmandık. Oldukça rahat bir tırmanıştı. Rotanın ortasında 1 tane sabit sikke, rotanın başlangıcında ve sonunda birer bolt mevcuttu. Dönüşte malzeme bırakmamak için boltu kullanarak indik. Zirveden sonra sevimsiz bir çarşak inişi ile kamp yerine ulaştık. Kamp yerindeki bir çobanla biraz muhabbet edip bize ikram ettiği armut ve üzümleri şapırdatarak yedikten sonra çamardı minübüsüne doğru yola koyulduk. Ankara aktarmasız İstanbula döndük!!!