15/08/2005 Verçenik/Kaçkarlar – Çağlar Vurmaz, Emin Kaymaz(KDRK)

Tarih: 15/082005

Ekip: Çağlar Vurmaz, Emin Kaymaz(KDRK)

Yer/Bölge: Kaçkarlar

Rota: Verçenik

Kito- ambarlı-cahperik yaylaları ve verçenik(3711m)

Evet gecikmemiş bi rapor;çünkü gruba faaliyet raporu göndermek” aha da ben şu dağın zirvesine kondum.artık ben büyük dağcıyım”demek değil.gecikmiş;çünkü paylaşmak istediklerimi sıcağı sıcağına yazsam daha içten(evet içten çünkü sinir olmuştum ağrı dağında) olurdu ve daha eksiksiz olurdu,neyse….

Yaz okulunun bitmesiyle,yaz için biriktirdiğimiz planlarımızla;tüm yazı okula bağlanıp geçirmenin acısıyla,hemen acil eylem planlarına başladık.öncelikle kaçkarlara oradan da ağrıya geçmeyi planladık.rizedeki arkadaşımın kdrk dağcılık şenliğine katılıp sonra faaliyete devam etme fikri aklımıza yattı.planlarımıza göre 10 gün kaçkarlarda kalacaktık.gülle gibi çantalarla 14 ağustos akşamüzeri bindik rize otobüsüne 17 saatlik berbat bi yolculuktan sonra 15 ağustos saat 11.00 gibi rizedeydim.saat 12 gibi kulübün ayarladığı dolmuşlara bindik.o yayla senin bu yayla benim başladı.ilk gün kito yaylası üzerinden ambarlı yaylası.16sında ambarlı yaylasından kamp yüküyle dik bi sırtı aşıp cahperik yaylasına vardık.hava o kadar güzeldi ki tek bi bulut yoktu.üç sendir kaçkarlarda önümde yürüyen kişi dışında ve zirvelerde,bulutların üstüne çıktığımda, bulut denizinden başka bişey görememiş olan ben sarhoş gibiydim.bir yandanda hava bozmadan verçenik’i görmenin telaşı içerisindeydim ama arkadaşım şenlikte görevliydi ve ekmemizin imkanı yoktu.17sinde cahperik yaylasından verçenik yaylasına doğru yola çıktık.hava hala antalya havasıydı,başköy üzerinde kalan yamaçtan dik bi inişle köye indik.(inişte diz kapağımda hissettiğim acının ne olduğunu anlamama az kalmıştı:). Köyde biraz soluklandıktan sonra stabilize yolu takip edip verçembek yaylasına çıktık(2600m) ve kampımızı kurduk.yaylacılar bizi silahları(işte karadeniz!) ve kemençeleriyle karşıladı.zirve ekibi ile (20 kişi) toplantı yapıp 18 ağustos saat 5.00 da yola çıkmak üzere dinlenmeye geçtik. Sabahleyin (herzamanki gibi) uyuşukluğumuzdan 4.30 da uyanıp apar topar bi kahvaltıyla 5.00 gibi güç bela ekibi bekletmeden yola çıktık.dere yatağını sol tarafından takip ederek 30-40 dak. ilerledikten sonra dereyi keserek-sekerek(sanırım sezon başında biraz daha uğraştıracaktır) büyük göle ulaştık(dereyi kestikten 15 dakika sonra)büyük gölden güney doğuya doğru uzanan oturmuş iri kayaları içeren vadiden ilerleyip,vadinin sonunda ana kütleye yükselen ikinci çarşaktan rotaya girdik ve verçenik taş yağmuruyla “hoş geldin” dedi.sol tarafta görülecek çürük kule ile bacaya kadar sürecek kaya-çarşak kulvarı başladı.kuleden doğuya doğru yükselen kulvara girip sol tarafta kalan kütle üzerinden yükselmeye devam ettik.kaya kulvarı bitip kulvar biraz daha genişleyince taş düşme riskini azaltmak için kulvarın sol yamacına doğru iyice yaklaşıp sol yamaçtan kulvarın iyice daralarak bittiği v çentiğin sağ tarafında yükselen bacaya doğru 10m kadar yan geçiş yaptık (v çentiğin sol tarafına 1-2 metre tırmanıp v çentiğin sağ tarafına geçilerek-uzun bi adımla-)yan geçişten sonra zirveye doğru yükselen baca kulvarının altındaydık.burda ip açtık ve beşerli gruplar halinde hattı pursikleyerek geçtik (ip açmadan da girebilecek daralıp genişleyen rahat ama hala çürük(!) bir kulvar 2 derece,150m ). son etabında parçapinçik olmuş zirvenin altında gayet kaygan bi kulvarın ardından verçenik zirvedeydik.(tırmanış,ekibin kalabalık oluşu sebebü ile yaklaşık 7 saat sürdü,son kulvarda çılgın iranlı dağcıların taş yağmurundan nasibimi alarak..).zirvede havanın müthiş olmasını(ağrıyı ve elbruzu gördüğünü söyleyenler vardı,ben galiba biraz körüm:) fırsat bilip 1 saat kaldıktan sonra inişe geçtik.çıkışta çiseleyen taşlar inişte sağnağa dönüşmüştü.heleki hiç bi ciddi vaka yaşanmadan sağsalim iniş tamamlandı.(saat 17.00 gibi kamptaydık.)

Kıssadan hisse;

-verçenik dağınına kesinlikle 6-8 kişiden kalabalık bi ekiple bismillah denilmemeli.

-taş düşme riskine karşı bir kaleci refleksleriyle-toptan kaçan kaleci- hazır olunmalı.

-iniş mümkün olduğunca hızlı yapılmalı.

-grubun durumuna göre ip açılıp açılmayacağına karar verilmek üzre yaz faaliyetleri için ip, 4-5 sikke,perlon bantlar(kesinlikle uzun),çekiçler alınmalı.

19 ağustosu yatarak geçirdik zira geleneksel tırnak batmalarımı yaşamıştım ve dizimde ne olduğuna anlam veremediğim tuhaf bi ağrı vardı.(az kalmıştı anlamaya).20si sabahı rüya bitmişti bastıran sağnak yağmurla birlikte bizim kaçkar tırmanışımız da silikleşti,zira bacağım ve tırnaklarımda hiç iyi durumda değildi,ve 30 ağustos tdf ağrı çıkartması(200 kişilik bi çıkartma) olduğunu öğrenmiştik,bi an önce cephedeki yerimizi alıp çıkartmadan önce davranma kararı aldık sonuç olarak kaçkarı seneye erteleyip şehre inme kararı aldık.(doğru karar almıştık.yağmur iki gün hiç durmadı,yukarda dolu ve kar..