22/08/2015 Berit Dağı/Kahramanmaraş – Abbas Ateş(İTÜDAK),İbrahim Dede(EDK), Kasım Koç(EDK), Hamit Dilek(EDK)

Tarih: 22/08/2015

Ekip: Abbas Ateş(İTÜDAK),İbrahim DEDE (EDK), Kasım KOÇ (EDK), Hamit DİLEK (EDK)

Yer/Bölge: Kahramanmaraş/Göksun/Ericek Kasabası/Kınıkgöz Köyü

Rota: Berit Dağı

Kullanılan Ekipmanlar: –

Hava Durumu:  –

Süre:  –

Detay

Memleketim Elbistan’da tatilin bir kısmını geçirirken Elbistan Dağcılık Kulübünden (EDK) İbrahim DEDE ile birlikte 21 /08/2015 tarihinde Berit DAĞI için planlama yaptık. EDK’dan iki kişi daha gelmeye karar verince sabah saat 05:00’de Göksun/Ericek Kasabası/Kınıkgöz’e doğru hareket ettik. 60 Km sonra Kınıkgöz köyüne ulaştık. İbrahim DEDE daha önceden zirveye çıkmış olmasına rağmen çıkış bilgililerini bir kez daha köylülerden teyit ettikten sonra Kınıkgöz köyü içinden Yukarı Mahalleye, oradan da yayla yolu olarak kullanılan toprak yoldan yükselmeye başladık. 1750 metre civarında yol bozulmaya başlayınca arabayı uygun yere park edip sırt çantalarımızı yüklenip toprak yoldan ilerlemeye başladık ( Saat 06:15). Yaklaşık 2 km sonra karşımıza çıkan küçük derede yol ikiye ayrıldı. Biz soldaki yolu takip etmeye başladık. Biraz ilerledikten sonra kestirme olur diye yoldan çıkıp araziye girdik. Sağ taraftaki yüksek kayalıkların altından yükselmeye devam ettik. Bir süre sonra yolla tekrar çakıştık ve yolun bittiği noktada çobanların çadırı ve caban kopeği bizi karşıladı. Biten yol sol taraf da ince bir patikaya dönüştü. Burada su kaynakları yer alıyor. Soğuk sularımızı içtikten sonra patikadan yükselmeye devam ettik. Yaklaşık üç saatlik tempolu bir yürüyüşün ardından patikayı izleyerek zirveye ulaştık. Zirveye çıkmadan hemen önce bahar ve yazın başlarından Karagöl olarak geçen alanda kar bulunmasına rağmen gölde su yoktu. Zirve de EDK’lı arkadaşlarla harika bir kahvaltı (keçi, koyun, inek peynirleri, omaç, domates, salatalık, biber, çay, köy ekmeği…)yaptıktan sonra geldiğimiz rotadan biraz saparak arabanın yanına 2 saatte ulaştık. Berit Dağı çıkış rotası üzerinden bol miktarda uygun kamp yerleri dikkatimizi çekti.