31/05/2019 Yıldızbaşı, Davlumbaz, Beşparmak/Aladağlar – Emek Erdeniz

Ekip: Emek Erdeniz

Rota: Yıldızbaşı,Davlumbaz,Beşparmak

Kullanılan Ekipmanlar: 3K, Bivak

31 Mayıs sabahı Kayseri’ye uçup , ordan da Niğde’ye geçtim. Yemek yedikten sonra Çamardı dolmuşuna binip, Demirkazık Köyü ayrımında indim. O sırada karşı yönden gelecek olan dolmuşu bekleyen birisinin köye bırakayım teklifini kabul ettim. Planım, Cımbar’dan yükselmekti. Fakat biraz gecikmiştim. Bir iki konuşmanın da etkisiyle rotamı değiştirme kararı aldım. 18.30’da patikadan Arpaçukuru’na doğru yükselmeye başladım. İnce bulutlar gelmeye başlayınca yağmur yağacağını tahmin ettim. Yükselmeye devam ettim. 19.30 civarı yağmur çiselemeye başladı. Çok uzun sürmeyeceğini düşünerek devam ettim. 20.20 civarı sağanağa dönünce önce geçmesi için 10 dakika mola verdim geçmeyince (düşen yıldırımlar da yükselmememin sebeplerindendi) 20.30 civarı kamp attım( Çadıra yerleştiğim gibi yağmurun durması sinir bozucu oldu) . Kafamı koyup yattım. 07.30’da harekete geçtim. 08.15’de Arpalık’a vardım.

Bolca su içip yanıma da 3.5 litre su alıp(1.5 litre yeterli bu arada) yola devam ettim. Eğlenceli bir patikayla kıvrılarak vadiye bağlandım.

10.15’de Tekepınarı’na vardım. Çantama 3 litre suyu da ekleyince gene 28 kilolara çıktığı için, burada bir saat civarı mola verip kampı buraya atıp atmama konusunda bayağa düşündüm. Kamp alanı çok hoşuma gitmediği için biraz bakındıktan sonra 11.15’de devam etme kararı aldım. Cımbar boğazından yürümeye devam ettim. Derenin üstü yer yer 1-2 m ye varan karla kaplıydı.

Adeta mart sonu kar durumu hakimdi. 14.00 civarı Cımbar Oba Yeri Kamp alanına vardım. Çantamı bırakıp Dipsizgöl’e çıkıp indim.

15.45 civarı geri döndüm. Yemek yapıp yedikten sonra yattım.

1 Haziran sabahı kalkıp hazırlıklarımı yaptım. Kramponlarımı takıp 05.45’de yükselmeye başladım. Yıldızbaşı Batı’nın solundan geçerek Yıldızbaşı’nın altına geldim. Görece çok yüksek olmayan eğimde yükseldim. 07.45’de zirveden dönüşe geçtim. son 10m nin eğimi görece daha fazla, kar-buz ince olduğu için biraz dikkatli geçtim. Tekrar Yıldızbaşı Batı’ya indim. Maltepe’nin önündeki yükseltinin üzerinde yükselmektense(bu kısımda karlar erimişti), yükseltinin sağından devam ettim. Davlumbaz zirvenin hemen yanında kulvar karla kaplıydı. Karı görünce o tarafa yöneldim ve bu kulvardan yükseldim. Sırta çıktım.

Biraz fotoğraf ve video çektikten sonra zirvenin altına gittim. Top nokta için kramponumu çıkarmam gerekiyordu, çıkarmadım. Aynı düşük eğimli çarşaktan inişe geçtim. 12.15’te kampa döndüm. Yaz güneşine kar da eklenince güneş gerçekten kavurucuydu. Çadırın içinde bile gözlük takmam gerekiyordu. Biraz uyukladıktan sonra kalkıp yemek pişirip yedim.

2 Haziran Sabahı 4.30 civarı çadırdan çıktım, 10 dakika sonra telefonumu unuttuğumu fark ederek geri döndüm. 4.45’te telefonumu alarak Çağal Geçidi’ne doğru yola çıktım. Çağalınbaşı,Beşparmak,Kocasarp sis altındaydı.

Yedigöller

Güneşle birlikte dağılacağını tahmin ederek devam ettim. Bu sefer 2 gün önceki gidişimin aksine Dipsizgöl’e doğru yönelmeden, saat 6.00 civarı Yıldızbaşı Batı’nın altından direkt Çağal Geçidi’ne vardım. 6.15’te kulvarda yükselmeye başladım. Beş Parmak tarafından saat 7’ye doğru taş düşmeleri başlamıştı bile. İrili ufaklı bir çok taş düştü. Taşlardan kaçınmak için Çağalın tarafından yükseldim. Fakat önceki günlerde Çağalın tarafından düşmüş taşları da fark edebiliyordum. Taş düşmesi olacağını zaten tahmin ediyordum, fakat bu kadar erken saatte başlayacağını ve bu kadar fazla olacağını ön görememiştim. 7.45’te kulvarı tamamladım. Sırtta biraz yükseldim.

Daha sonra biraz mola verip, geçitte taş düşme riskinin çok yüksek olması ve saat 10-11’e doğru Çağalın tarafından da taş düşmeye başlayacak olması sebebiyle dönüş kararı aldım. 8.05’te dönüşe başladım. 9.20’de aşağıya varabildim. 10.20’de kampa vardım. 11.35’te dönüşe geçtim. 12.50’de Tekepınarı’nı geçtim. 14.00 civarı Cımbar’a girdim.Yiyecekleri tükettiğim(Neredeyse +1 günümü de bitirdim. 1’inde hazır mantarlı bulgur kesmeyince üstüne kavurmalı pilav, 2’sinde de 0.8 paket kavurmalı makarna yiyince) ve suyu 1 litreye indirdiğim için çantam 23 kilolara düşmüştü, fakat yükle Cımbar’dan inmesi yorucuydu.

Trekking olarak güzel bir vadi tabi. Mola vermeden Demirkazık’I geçip anayola yöneldim. Ana yola varmak üzereyken bir araç durup aldı beni, bayram sebebiyle saatlerin değiştiğini ve saat başında dolmuş kalkmayacağını istersem beni Çamardı’ya bırakabileceklerini söylediler. Ben de kabul ettim tabi. Daha sonra Niğde’ye geçerek, gece 1’de otobüsüme bindim.

Dikkat Edilecek Hususlar:

• Çağal geçidinde taş düşmesi riskini minimize etmek için 7’ye kadar kulvarı tamamlamak hedeflenebilir.
  • Eğlenceli de olsa, Cımbar Kanyonu sırtta yükle yıpratıcı.
  • Bayram zamanı, Çamardı dolmuş saatlerini iki kez teyit etmekte fayda var.
  • Geçit soğuk oluyor, su geçirmez ve yalıtımlı bir eldiven tercih edilmeli. (Kulvar biraz uzun, mola verip durma şansı da olmadığı için dizler kara temas ediyor, imkan varsa pantolon da su geçirmez tercih edilebilir)
  • Bu yıl, dağlara ortalamanın üzerinde kar düştüğünü hatırlatayım.