18/05/2008 Erciyes Kuzey Buzulu/Erciyes – Duygu Başoğlu, Duygu Göçmen, Alper Işın Duran

Tarih: 18/05/2008

Ekip: Duygu Başoğlu, Duygu Göçmen, Alper Işın Duran

Yer/Bölge: Erciyes

Rota: Kuzey Buzulu

Kullanılan Ekipmanlar:

Hava Durumu: –

Süre:  –

17 Mayıs Cumartesi Hacılar’dan diğer bölgelerden gelen ekiplerle koordine olup aynı zamanda yukarı Süt Donduran Yaylasına yola çıkışımız saat 15:00’i buldu. Yaklaşık bir saatte araçlarla DSİ su deposuna kadar çıktık. Kalan yolu da sırttan yürüyerek akşam 17:00-17:30 gibi yaylaya geçen sene inşa edilen dağ evine ulaştık.

Geceyi dağ evinde bol sıvı alarak ve deri koltuklarımıza gömülüp Erciyes manzaralı penceremizden rotayı izleyerek, komforun doruklarında geçirdikten sonra sabah 2:15 civarında Dağ evinden yürüyüşe başladık. Kuzey yüzündeki yeni düşmüş çığ enkazının üzerini en güvenli çıkış rotası olarak belirleyip, hafif bir S çizerek mümkün olduğunca akmayacak yerlerde yan kesişler yaparak Küçük zirve’nin sağ tarafından zirve sırtına saat 08:45 civarında ulaştık.

Saat 9da inişe geçtik, zirve’nin yaklaşık 100m altında Göçmen kazma ile kayarak kontrollü inmeyi denerken kısa bir süre kontrolünü yitirdi ve büyük bir hızla düşmeye başladı. Kendisini tutarak durdurmak zorunda kaldık. Daha sonra inişimiz olaysız devam etse de bu olay bizi çok yavaşlattı ve çığ riskinin arttığı öğle saatlerine kadar rotada kalmamıza neden oldu.

Çığ düşürmemek için daha önce dik çıktığımız yerlerden daha kenardan ve kaya diplerinden, üzerinden çıktığımız çığ enkazına kadar ulaşıp enkazdan direkt aşağıya indik.

Saat 14:00 civarında yer yer bele kadar gömüldüğümüz batan kardan bıkmış şekilde dağ evine geri döndük. Geceyi yine maksimum komfor sunan dağ evinde geçirip, dağ evini iyice temizledikten sonra 19 Mayıs sabahı günün ilk ışıklarında su deposundaki arabamıza ulaşıp İstanbul’a geri dönüş yoluna çıktık.

Dağ evini bize açan Hacılar Dağcılık Kulübü’ne(HADAK) teşekkür ederiz.

Dağ evi kullanımı ve iletişim için Hadak’a başvurunuz.