06/06/2008 Emler Klasik, Çağalınbaşı Klasik/Aladağlar – Volkan Çakır, İlhan Mutlu, Betül Arslan, Boğaç Yamalıoğlu, Duygu Dilaver, Gönenç Esen, Erdem Ekici

Tarih: 06/06/2008

Ekip: Volkan Çakır, İlhan Mutlu, Betül Arslan, Boğaç Yamalıoğlu, Duygu Dilaver, Gönenç Esen, Erdem Ekici

Yer/Bölge: Karayalak Vadisi, Dipsizgöl

Rota:

Kullanılan Ekipmanlar:

Hava Durumu: –

Süre:  –

Isparta’daki kaya tırmanışı bittikten sonra ara vermeden Aladağları tanıma faaliyeti yapmaya karar verdik. Perşembe akşamı 23.00’te Isparta’dan Niğde otobüsüne bindik. 06 Haziran 2008 (Cuma) sabah 7 gibi Niğde’de olduk. Terminalde bir şeyler yiyip, Volkan’la İlhan’ın İstanbul’dan gelmesini bekledik. Volkan ve İlhan gelince 9.30 Çamardı otobüsüne bindik. 11’de indiğimiz yerden bizi Salim abi aldı. Salim abide bizden sonraki otobüse binen Denizleri bekledik bu arada yengenin hazırladığı güzel yemeklerden yiyip çantalardaki fazla eşyaları Salim abide bıraktık. 12.30 gibi Denizler geldi ve Salim abiden çıktık. Salim abi bizi 2 gibi Gelincik Kayaları’na bıraktı ve oradan kapıya doğru yürümeye başladık. Amacımız Çelikbuyduran’a kadar yürüyüp oraya kamp atmaktı. Bu yolun yaklaşık 5 saat sürdüğünü gelmeden öğrenmiştik. Biz de saatte 200 m’den fazla bir hızla 4 saatte 1200 m yükselip Çelikbuyduran’daki kamp alanına (3400 m) ulaştık ve 6’da hava kararmadan kampı Çelikbuyduran’a kurduk. Çelikbuyduran’da her mevsim su bulunduğunu sanıyorduk. Ama havalar ısınmadığı için karlar erimemişti. Bu nedenle su yoktu, biz de kar erittik. Gece biraz rüzgar esti ama daha önceden taşlarla çevrilmiş alana çadır kurduğumuz için rüzgardan o kadar etkilenmedik. Yemek yedik ve sıcak bir şeyler içip uyuduk.

07 Haziran 2008 (Cumartesi)
Sabah 5’te kalktık. Herkes 3K’sını ve çantasına gerekli yiyecek ve suyu aldı. 6’da geçide doğru yürümeye başladık. Önümüzde 2 yol vardı patika yerine dik karlı yamaçtan çıkmayı tercih ederek yolumuzu biraz kısalttık. Hava biraz sisliydi. Çıkarken kar-buz kulvarıyla karşılaştık. Orada kramponlarımızı takarak yarım saatlik bir Fransız yürüyüşü ile kulvarı çıktık. Krampon giymek bizim için güzel bir tecrübe oldu. 8’de Emler zirveye (3715) varmıştık. Sis hâlâ kalkmamıştı. Bu nedenle zirveden manzaraya bakma zevkinden mahrum kalmış olduk. İnişe geçtiğimizden bir süre sonra sis kalktı. 9’da kampa geri döndük. Bir şeyler atıştırıp biraz da oyalanarak 11’de çadırları toplayıp kampı terk ettik ve büyük göle doğru gitmek üzere geçide doğru patikadan ilerledik. 3330 m’deki kampımızdan 3000 m’deki büyük göle inmek gayet rahat oldu. 13’te büyük göle ulaştık ve kampımızı oraya attık. Güneşin de etkisiyle insanlar matları açıp güneşe karşı uzandı, gölün manzarasını izlemeye gittik. Akşam kahvelerimizi gölün kenarında içme planlarımız vardı ama hava çok rüzgarlı olduğu için çadırdan çıkmamayı tercih ettik. Günün geri kalanını kendimizi eğlendiren bir şeyler bularak tamamladık. Büyük göldeki kamp yeri çok rüzgar alıyordu. Rüzgar sesiyle uyumaya çalıştık.

08 Haziran 2008(Pazar)
Sabah 7’de kalkıp kahvaltı yaptık ve çadırları topladık. 9’da kamp yüküyle Çağalınbaşı’nın doğu sırtındaki geçide doğru yürümeye başladık. Amacımız Çağalınbaşına çıkmaktı. Sabah kamp alanından biraz geç çıktığımız için Yıldızbaşı’na ya da Çağalınbaşı’na çıkma kararını geçide varınca vermeye karar verdik. Hava kararmadan Dipsizgöl’deki kamp alanına varmak istiyorduk. Doğus sırtından inen geçitten sonra dağın kuzeybatı sırtı ile adsız tepenin birleştiği yere doğru karlı yamaçlara geldik . Yine krampon giyeceğimiz için sevindik. 1.30 saatlik fransız
yürüyüşü ve frontpointin ardından 2 de çağalınbaşına 150m. kadar aşağıdaki V çentiğe geldik . İniş için yeterince zamanımız olduğuna karar verdik ve çantalarımızı çentikte bırakıp yüksüz çağalınbaşına tırmanmaya başladık. 2 ve 3 derecelik kayalardan tırmanarak zirveye 40 dk. sora vardık bizim için çıkarken basit kaya tırmanışı yapmak gayet eğlenceli olmuştu. Bugün hava sisli olmadığı için çağalınbaşından(3612) manzarayı seyretme imkanı bulduk. Emler zirvede defter yoktu ama çağalınbaşında vardı ve deftere adımızı yazarken çağalınbaşına tırmanmış olmanın mutluluğunu yaşadık. İnerken sırt hattından devam ederek son bölümünde kılçıktan geçtik. Dipsiz göle giden bir patikadan asağı indik. Bu kez kampı gölün hemen kenarına kurduk ve faaliyet istediğimiz gibi gittiği için mutlu huzurlu uyuduk.
09 Haziran 2008(Pazartesi)
13 de arpalıkta olcak şekilde kampı toplamamız gerektiği için rahat kalktık ve göl manzarasına karşı uzun süren bir kahvaltı yaptık ve kampı toplayıp 10.30da yürüyüşe başladık. tekepınarından geçerek arpalığa ulaştığımızda(1230) bizi orda Salim abi karsıladı ve traktöre bindik ve tırmanmış olduğumuz rotalara bakarak ve yaptıklarımızı düşünerek mutlu mesut köye gittik. Salim abide bıraktığımız eşyaları alıp çamardı otobüsüne binip niğdeye gittik. Ve 19da istanbula doğru hareket eden otobüsümüze bindik.

Not: Çamardı otobüsü sabah 7.30da başlamaktadır ama ona yetişmek imkansız gibi birşey bir sonraki otobüs 9.30da ondan sonra saatte bir otobüs var geri dönüş için son otobüs 17.30dadır. çamardı otobüsü:6 ytl Haziran ortası gibi çelikbuyduranda su olmuyor kar eritmeniz gerekiyor. Geçtiğimiz kılçık boşluk hissi yaratabilir.