18/09/2011 Çağalınbaşı Kuzey Duvarı/Aladağlar – Furkan Dodurka, Umut Gökdeniz

Faaliyet Sorumlusu:

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: Çağalınbaşı Kuzey Duvarı

Kullanılan Ekipmanlar: 2x60m yarım ip, 8 cam(#0.3-3), takoz seti(#3-12), 10 ekpress, 6 sikke, 2 çekiç, 8 kilitli, çeşitli perlon ve arabantlar, kişisel emniyet malzemeleri.

Hava Durumu:

Süre: 6.5 saat çıkış, 2 saat iniş

Tırmanış Raporu:

18.09.2011 Pazar sabahı saat 5te çalan alarmla uyanıp, havanın soğuk ve karanlık olmasından dolayı çok acele etmeden kahvaltı yapıp saat 6yı geçerken kamptan ayrıldık. Çarşaktan ağır ağır yükselerek rotanın girişine vardık. Hazırlanıp rotaya  girdiğimizde saat 8i geçmekteydi. Rota boyunca kaya yapısı genellikle oldukça sağlam ve rota bulma derdi yok. Özellikle orta ve büyük boylar(kırmızı, sarı, mavi camalot) olmak üzere rotada yaylı sıkıştıraç bolca kullanılmakta.

1.İp: VI-, 40m Umut

Rotanın ilk tekrarını yapan Hacettepeli ekibin çıkmış olduğu, dihedralimsi doğal çatlak hattından rotaya girdik. Kaya sağlam ve emniyet olanağı iyi.

2.İp: V, 60m Umut

Direkt olarak yukarı devam eden hat, rahat ve geniş bir sette son bulmakta. Sağlam ve emniyet olanağı iyi bir ip boyu.

3.İp: III, IV- ,55m Umut

Yatık yüzeylerden önce yukarı devam edip, son 15 metre sağa çapraz yükselmekte ve bariz çatlak hattının altında rahat bir sette sonlanmakta.

4.İp: V+, 55m Furkan

Bariz çatlak hattı boyunca yükselen dik ve sürekli bir etap. Emniyet olanağı oldukça iyi ve kayası sağlam. Tırmanışın en keyifli etabı. Biz etabı askı istasyonda sonlandırdık fakat yaklaşık 5 metre aşağıdaki kovukta da istasyon almak mümkün.

5.İp: V, 50m Furkan

Birkaç metre çatlak hattını takip edip, sonrasında sola yan geçilen ip boyunda emniyet yeterli kayada görece sağlam. İp boyu yan geçiş sonrasına kadar boşluklu gitmekte fakat ciddi bir zorluğu yok.

6.İp: IV-,V-, 55m Furkan

IV- lik yatık etaplardan yaklaşık 15 metre yükselip, dik, siyah etabın altına ulaşılıyor. Biz önceki ip boyunu uzun tuttuğumuzdan V- lik etabına bu ip boyunda tamamladık. Etap oldukça çürük, emniyetler iyi olsa da araları biraz açık ve çürüklük tedirgin etmekte. Rotanın ilk çıkışında 4. ip boyunda bırakılan friend ek olarak son ip boyuna bir cam de biz hediye ettik.

Serbest etaplar, 150m

6.ip boyunu tamamlayıp birkaç metre yükselince kar alanına ulaşıyoruz. Burada ipleri toplayıp kar alanının üzerinden sağa doğru yükselen oldukça çürük rampayı takip ederek yalancı zirveye ulaştık. Zaman zaman boşluklu olabilen bu etap çok çürük, dikkatli olmak gerekiyor.