20/07/2020 Direktaş Kuzeydoğu Dihedrali/Aladağlar- Umut Şenliol, Ahmet Server Çetinel, İsmail Ağdaş

Tarih:  20/07/2020

Ekip: Umut Şenliol, Ahmet Server Çetinel, İsmail Ağdaş

Rota: Direktaş Kuzeydoğu Dihedrali

Ekipman:

Gene büyük planlar yaparak gittiğimiz bir faaliyet daha. Aklımda kaldığı kadar anlatmaya çalışacağım. Rota hakkında detaylı bir rapor okumak isterseniz 06.08.2012 tarihinde Furkan Dodurka ile gerçekleştirdiğimiz tırmanışın raporuna bakabilirsiniz.

20.07.2020 sabahı Ahmet (Server), İsmail (Ağdaş) ile birlikte rotaya doğru hareket ettik. Furkanla gittiğimiz zamana göre rotaya daha rahat bir şekilde girebildik. Altındaki kar alanı iyice erimiş, yan tarafından yükselebilir hale gelmişti. 2 ip boyu kadar solda kalan çatlak hattını takip ederek tırmanıyoruz. Sonrasında gelen slabı geçip baca etabının altına geliyoruz. Baca etabı da geçildikten sonra kilit etap gözüküyor, kilit etaba kadar yükselip sabit 2 sikkeden istasyon kuruyoruz. Kilit bana göre V- olsa da arkadaşlar minimum V+ olduğu yönünde ısrar ediyor, özellikle Server. Sonrasındaki kolay etapları serbest geçip zirveye ulaşıyoruz. Uzun bir süre yatıp kampı izledikten sonra inişe geçiyoruz.

İnişte gene sabit sikkelere aldanıp klasik rotadan saparak boşluklu bir inişin, geri tırmanmaların ardından kampa varıyoruz.

Kampta birkaç gün geviş getirdikten sonra Umutcan (Şafak)’ın da gelmesiyle bir koşu Direktaş Klasik rotasını çıkıyoruz. Böylece nereden inmemiz gerektiğini de öğrenmiş oluyoruz.