29/07/2014 Mangırcı Kuzey Duvarı(Kuzey Mahmuzu Rotası)/Aladağlar – Umut Şenliol, Uğur Kıroğlu, Taylan Alp Mühür

Tarih: 2014-07-29

Ekip: Umut Şenliol, Uğur Kıroğlu, Taylan Alp Mühür

Rota: Mangırcı Kuzey Duvarı (Kuzey Mahmuzu Rotası)

Kullanılan Ekipmanlar:  Çift ip, takoz seti, yaylı takoz seti(7 adet), 6-7 sikke, 10 ekspres, 6 kilitli, 2 HMS, 2×60 4×120 1×180 cm dyneema perlonlar, kişisel emniyet malzemeleri

Hava Durumu:  –

Süre:  –

Detay

Kamptan çıkıp mangırcı vadisindeki patikayı izleyerek yaklaşık olarak 1-1.5 saatte rotanın altına varıyoruz. Rota duvardaki en belirgin dihedral hattının altındaki kovuğun solundan başlıyor. Kolay tırmanışla yukselip sola geçtikten sonra tırmanışa en uygun yerden başlıyoruz. Kaya yapısı genel olarak sağlam ama dendiği gibi Aladağların en sağlam duvarı değil. Emniyet imkanı ise kilit etap haricinde gayet iyi. Dereceler ise mangırcı kuzey duvarında olan diğer rotalar gibi biraz şişirilmiş.

1.ip: III,V 60 m, Umut
Oldukça zevkli 20-30 mlik etabı geçtikten sonra rota yatıyor. İpi toplamak gibi bir niyetimiz olmadığından sola doğru yükselip ipin bittiği yerde istasyon kuruyorum. .istasyon: takoz+yaylı takoz
2.ip: III,III+ 70 m, Taylan
Kolay etaplardan yükselip kilit etap altında rahat bir istasyon kurabilmek için alttaki istasyonu 10 m kadar yukarı taşıyoruz.
3.ip: VI,VI+ 60 m, Umut
Kilit etap. Ben önce soldan yükselip sonrasındaki çatlağı tırmanabilmek için sağa yan geçtim. çatlak hattında pek malzeme atılmıyor. Başına soldaki başka bir çatlağa ufak bir yaylı takoz yerleştirdikten sonra basıp gidiyorum. Ayaklar zayıf olması biraz zorluyor. Sonrasında sette istasyon: sikke+yaylı takoz
4.ip: III+,IV- 35 m, Umut
kolay etaplardan yükseliyoruz. Güzel bir sete gelince hemen sağa geçip istasyon kuruyorum. Sanırım bir üstteki sete çıkmak gerekiyor. Biz biraz önceden sağa geçmiş oluyoruz. Bu da bir sonraki ip boyunu zorlaşmasına sebep oluyor. İstasyon: 2 yaylı takoz
5.ip: IV,V 55 m, Uğur
Dihedrale doğru yönelip yukarı yükseliyoruz. Askı istasyon: 2 sikke
6.ip: III+,IV 50 m, Uğur
Dihedral hattından devam edip çatlağın ortasına sıkışmış fil büyüklüğündeki kayanın altındaki sette istasyon kuruyoruz: baba
7.ip: V 30 m, Umut
Önce mağaraya girmek sonrasında ise büyük kayanın üstünden dışarıya çıkmak gerekiyor. Çıkarken de yüzey çatlak hattını tırmanmak için pozisyon almak gerekiyor. Garip bir etap. Dihedral etabının altında istasyon: 2 sabit sikke

8.ip: VI 60 m, Umut
Etap çok zevkli. Piyaz tekniğine alışık olmadığımızdan biraz garip gelebilir ama öyle çok da zor bir etap değil. İp boyunun sonuna kadar devam etseydi keşke denecek cinsten bir etap. Ne yazık ki 10-15 m kadar falan sürüyor. Biz sanırım rotanın sırf bu etabı için fazladan 1 tane no 3 cam (bd yaylı takoz) getirmiştik. Bir tane 2 iki tane 3 no cam le bu etabı geçiyorum. Sonrası biraz koşmaca. Yan geçişi yapıp ufak bir sette istasyon
kuruyorum. İstasyon: 2 yaylı takoz
9.ip: III,IV- 30 m, Umut
Kolay etaplardan zirve platosuna varıyoruz. İstasyon: baba Rotayı 9 ip boyunda toplamda 9.5 saatte bitirmiş oluyoruz. Yiyip içip sallana sallana kampa dönüyoruz.dönerken ineceğiniz kulvar biraz yukarıda kalıyor. Dağın güney tarafına giderken hafif hafif yükselmekte fayda var. Doğru inişte III dereceden daha zor bir iniş yok. O da çok kısa bir yer. Geneli çarşak. Ona göre doğru kulvar için bakınmanızı öneririm.

Kullanılan Malzemeler: çift ip, takoz seti, yaylı takoz seti(7 adet), 6-7 sikke, 10 ekspres, 6 kilitli, 2 HMS, 2×60 4×120 1×180 cm dyneema perlonlar, kişisel emniyet malzemeleri
Fotoğraflar: fotoğraf çekme imkanımız olmadı