03/02/2016 Kızlar Sivrisi/Antalya – Abbas Ateş

Süre:

Detay

Rota : Kuzey
ROTA: Elmalı-BüyuksöyleKöyü – TODOKS Dağ Evi Muğla/Akyaka’dan 3 Şubat 2016 tarihinde03:00’de özel aracımla Elmalı ilçesine doğru hareket ettim. Seki ile Elmalı arası tehlikeli inişli çıkışlı ve buzlanmış virajlı yollar nedeniyle 08:00’de Elmalı ilçesine ulaştım. 13 Km uzaklıktaki Büyüksöyle köyüne 09:00’a doğru ulaşabildim. Köy muhtarı Muhammet beyden yol ile ilgili gerekli bilgileri aldıktan sonra TODOKS dağ evine doğru harekete geçtim. Yol birçok yerde ikiye ayrıldı ama daha ana yol gibi görünen yolu tercih ettim. Son ayrımda yolu karıştırdım. Oysa üst üste konulan taşlar uyarıyordu!! Tepenin sağında kalacağıma solunda kaldım ve tarlalar arasındaki yoldan gidebildiğim son noktaya kadar ilerledim. 2000 metrede olan TODOKS dağ evinden rotaya girecekken 1600 metre yükseklikten rotaya girmek durumunda kaldım. Üstüne birde yanlışlıkla soldaki tepeyi çıkmak zorunda kalınca 2 saatlik bir aksama yaşadım. Nihayetinde rotaya girince yükselmeye başladım. Sert kar ve eğim nedeniyle kramponları giydim ve kazma kullanarak yükselmeye başladım. Mümkün olduğu kadar sırt hattında kayaların gözüktüğü alanda yükselmeye çalıştım. Saat 16:00’da zirvedeydim. Fotoğraf çekimi ve zirve defterini imzaladıktan sonra hızla aşağıya indim. 18:00 gibi aşağıdaydım. Büyük sıkıntıyı TODOKS dağ evi yolundan şaşmamla yaşayacağımı anladım. Sabah tarla yolu don iken akşama kadar vuran güneş nedeniyle sakız gibi çamura dönüşmüştü. Bir noktada arabanın deviri düştü ve çamura saplantım. Ya muhtarı arayıp traktör isteyecektim, ya havanın soğuyup yolun donmasının bekleyecektim, ya da tekerin önüne taş vs. atıp ilerlemeye çalışacaktım. Tarlalar da bol miktarda bulunan taşları tekerlerin önüne yığarak 2 saatin sonunda çamurdan çıkmayı başardım.