11/03/2016 Küçük Demirkazık Doğu Bacası Denemesi/Aladağlar – Aykut Kabaoğlu, Jassam Saka

Tarih: 11-12 Mart 2016

Ekip: Aykut Kabaoğlu, Jassam Saka

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: KDK Doğu Bacası Denemesi

Kullanılan Ekipmanlar:  3K (1 çift teknik 1 çift yarı teknik kazma), 4 sikke, 4 yaylı takoz, bi set takoz, çeşitli perlonlar, 60m tam ip, bivak (3K hariç kullanılmadı)

Sürekli faaliyet için hava kovalarken ve hava bizle dalga geçermişçesine her hafta sonu yağışlı geri kalan tüm günler güneşli giderken Mart’ın ikinci haftasında sonunda bir güneşli yağışsız havaya denk geldik ve 10 Mart Perşembe akşamı yola koyulduk. Cuma sabahı 9.30 minibüsünü zar zor yakalayıp Salim abi’nin evine vardık. Havayı gören herkes koşa koşa dağa gelmişti, Salim abi bir ekibi bırakmaya gitmişti dönmesini bekliyorduk. Bizle birlikte gelen başka bir ekip de Güzeller Kuzey duvarına gireceği için Salim abi’nin onları da bırakmasını bekledikten sonra saat 2 gibi Arpalık’a 20 dakikalık bir mesafeden yürümeye başladık. Bizden önce gelen ekibin izlerini takip ederek Tekepınarına doğru ilerledik kar durumu vadi girişinde ve vadi boyunca fena değildi bu bizi sevindirmişti ama biraz erken sevinmiştik. Daha sonrasında nasılsa yakın diyip çok acele etmeden ilerleyerek 6 gibi cimbar obayeri ile tekepınarının ortalarında bir yerde kamp attık. Rotanın yaklaşımı ve rota ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadan dağa gidince, kamp attığımız yerden de rota tam gözükmeyince ve havanın da kamp atarken yavaştan kararmış olması sebebiyle sabah çok erken çıkmayıp biraz görerek başlamak istedik ve 5’e alarmı kurup saat 5.30’u geçerken kramponları takıp yürümeye başlayınca 300m kadar yükseldikten sonra hem güneş bizi kavurmaya başladı hem de kar çekilmez bir hale geldi. Her adımda batarak ilerlerken güneş bizi çok kötü etkilemiş ve birkaç kere benim sıcaktan başım döner gibi olmuştu, yüzüme ve kafama sürekli kar sürerek devam ediyordum. Yaklaşık kamp alanından 500m kadar yükseldikten sonra yelken kayaya yaklaştığımızda saat çok geç olmuş 10’a geliyordu ve sıcakla birlikte yanımızdaki 1lt soğuk suyu tüketmiş sadece termosumuzdaki sıcak çay ile devam ediyorduk. Karın ilerleyen saatle birlikte çok batak oluşu ve artık sıcaktan bayılacak seviyeye gelişimiz yüzünden Jassam ile durumu değerlendirip bu kadar geç zaten rotaya girilmez diyip geri dönmeye karar verdik. İnişte de artık sıkılıp bazı yerleri kontrollü kayarak geçip çadıra varıp hemen kar eritmeye başladık. Sıcaktan o kadar çok su kaybedince kişi başı yaklaşık birer litre daha sıvı alıp kendimize gelip 12.30’da çadırı toplayıp dönüşe geçtik. Benim telefonumun şarjının bitmesi Jassam’ınkinin de bir türlü çekmemesi sebebiyle Salim abi’ye anca Tekepınarının oraya varınca haber verebildik o da başka ekip indirdiğini hemen gelemeyeceğini söyleyince Cimbar 1.koldan vurduk aşağıya. Kanyona girince güneşten kurtuluşumuzla bir bayram ettik rahat rahat yürüdük. Saat 15.30’da yola çıkıp Jassam’ın otostoptaki şansıyla (otostoptaki şanssızlığımı bildiğimden diyorum) 5 dakikada yol ayrımına kadar araç bulup 10 dakikadan az minibüs bekleyerek klasik Niğde-yemek-otobüs-İstanbul aşamasına geçtik.

Notlar:

• Rotayı iyi araştırmayışımız ve geç saatte çıkıp rotaya geç varışımız hataydı ama bunun yanı sıra yazılan raporlar da yelken kayayı anlatmaktan daha ileriye geçmiyordu. Rotaya cimbar yerine apışkardan başlamak daha rahat olabilir.
  • Kampınız daha yüksekte olur hızlıca rotaya girebilirsiniz.
  • Rotaya girmek için KDK’nın arkasına kadar dolanıp güneydoğu tarafında kalan bele çıkıp ordan sonra gözüken net kulvar-baca kısmına doğru yüzünüzü dönüp ilerlemeniz gerekiyor. Rotanın tam girişinde üçgenimsi yelken kayayı göreceksiniz.