12/03/2016 Güzeller Kuzeydoğu Kulvarı ve Sırtı/Aladağlar – İsmail Ağdaş, Umutcan Şafak

Tarih:  2016-03-12

Ekip:  İsmail Ağdaş, Umutcan Şafak

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: Güzeller Kuzeydoğu Kulvarı ve Sırtı

Kullanılan Ekipmanlar:  Çadır, 30m yarım ip, birkaç sikke,

180×2 kapalı perlon (kemer yapmalık ), 2 hms, bırakma perlonu, 60×2 kapalı

perlon( leash niyetine), 1 çift teknik kazma,2 kask ve birer krampon.( 3K

dışında teknik malzeme kullanılmadı)

Süre:

Detay

Kamp yeri: Sıyırma geçidi

Uzun zamandan beri kış faaliyeti peşindeydik, uygun hava ve kar durumunu yakalayınca, sınavlar da başlamamış olduğu için gitmek farz oldu. Zira bu kış için son şansımızdı. 11 Mart Cuma akşamı 22.00 otobüsüyle yola çıktık. Ertesi gün 11.00 gibi Salim abinin evine geldik. 12.15 gibi de ormanın içinden yürüyüşe başladık. 45 dklık bir yürüyüşle Kocadölek’e oradan da mola vermeden 3.5 saat sonra sıyırma geçidine ulaştık. Yemek yiyip biraz su kaynattıktan sonra 19.30 gibi yatışa geçtik. Gece 2 de kalkıp 3te güzeller kuzey çanağına doğru yürüyüşe geçtik. Çanağın kuzey tarafının batacağını düşündüğümüzden Küçükcebel’in altından dolanarak kulvara girdik. Kar durumu Küçükcebel’in altında sertti ancak krampon takmayı gerektirmedi. Kuzeye doğru geçtikçe kar giderek batmaya başladı. Kulvardan önce üstü kar kaplı slab kaya etabını geçerken ikimiz de sırayla 4-5 metre kadar aşağı düştük. Ancak kar yumuşak olduğu için çok düşmeden durabildik. Kulvarda kar dize kadar batıyordu. Kulvar kuzeyde olduğu ve erime-donma olayları yaşanmadığı için biz daha fazla batmasını bekliyorduk. Kulvarın ortalarında güneş doğmaya başladı. 6.00 da kulvarı bitirdik. Güneşin doğmasıyla planın bir saat gerisinde olduğumuzu fark ettik. Kulvar bitiminde sağdaki kayalara hiç bulaşmadan soldan, güneş gören yüzeyden, kramponları takarak biraz miks tırmanıp sırta ulaştık. Böylece çığ etabına hiç bulaşmadan geçmiş olduk. Mağara olduğunu düşündüğümüz ufak bir oyuğa doğru yükseldik ve sağından devam ettiğimizde asıl mağarayı gördük. Mağara biter bitmez sağda gördüğümüz bir kaya etabına doğru yükseldik. Ancak burada üstü toz kar kaplı slab kayalar geçmemizi engelledi. Botlarla tırmanmaya müsait olmayan bir kaya etabını denedik ancak burayı geçemeyince tekrar aşağı inip 20m kadar sağa yan geçerek raporlarda bahsedilen kaya etaplarını gördük. Yan geçiş sırasında eğim yer yer 50-60 dereceleri buldu, buraları geçerken yüzümüzü yamaca dönerek geçmek durumunda kaldık. Biraz dik yükseldikten sonra kaya etabına başladık. Üstü toz kar kaplı slablar rahatsızlık verse de, kazmaları kullanarak bir şekilde yükselip zirve sırtına, 10.15 gibi de zirveye ulaştık. Biraz keyif yaptıktan sonra 11.00de klasik rotadan inişe geçtik. Güneş gören yamaç dik olmasına rağmen topuk vurarak inilebilecek durumdaydı. Burada krampon takmadık ama daha erken bir saat olsa krampon takılabilirdi. Batı çanağına doğru eğimin müsait olduğu yerlerde kazmayla kontrollü kaydık ve bu bize zaman kazandırdı. 12.20de kampa ulaştık. Bulutların toplanmaya başlaması ve rüzgârın hafiften esmesi sebebiyle direkt kampı toplayıp 13.30 da yola çıktık. 16.00da Sarımehmetler’e geldik ve Salim abiyi aradık. Böylece toplamda 28 saatte faaliyeti tamamlamış olduk.
Notlar:
– Güzeller kamp alanı görece uzak sayılır o yüzden yaklaşıma erken başlayıp erkenden yatmak lazım.
– Kampa kadar iz olması ve karın görece sert olması sebebiyle, yaklaşım tahminimizden çok daha kısa sürdü.
– Rotada ip açma gereği duymadık ancak kar ve hava koşullarına göre ip taşımak doğru olur.
– Biz rotaya 3.00da başladık ancak 2.00de başlamamız gerekiyordu. Güneş gördükten sonra kar çok çabuk gevşiyor.
– Biz hem hafif olalım diye hem de yeterli teknik kazma olmadığı için bir çift teknik kazmayla gittik. Ancak rota için kişi başı bir çift teknik kazma ya da birer yürüyüş kazması almak daha uygun olur. Birer çift teknik kazma oldukça hızlandırır.
– Kışın gidecekler 2 defa düşünsün.