03/02/2017 Klasik/Uludağ – Bilgi Öndeş

Kullanılan Ekipmanlar:  3K

Süre:

Detay

Ne zamandır Uludağ üniversitesinin düzenlediği Uludağ tırmanışına gidelim gitmeyelim derken ocak ayı başında Cem ile gitmeye karar verdik. Son haftaya geldiğimizde Cem’in işleri çıkınca tek gitmek durumda kaldım. Tek faaliyet hiç yapmadığım için acaba her şeyi sıkıntısız yapacak mıyım şeklinde kafamda sorular oluştu. Ataya saygı tırmanışına katılabilmek için öncelikle lisans çıkartmak gerekiyor. Bunun için aile hekiminden sağlık raporunu alarak işe başladım daha sonra gençlik spordan lisansımı çıkarttım. Okuldan gerekli malzemeleri alarak 3 şubat 19.40 arabasına biletimi aldım. Evden çıkarken sırtımda çanta ile botlarımı bağlamaya kalkınca belim tutulur gibi oldu çok kotu düşünceler o an aklımdan geçti ama artık dönmeye niyetim yoktu devam ettim. Saat 21.30 da Bursa otogara geldim. Burada Uludağ üniversitesinden arkadaşlar karşılıyor. Onlarla tanışıp çantamı bıraktıktan sonra otogar yanındaki avm’ye giderek bir şeyler yedim. Okula gidecek servis saati 23.00’dı. o saate yakın geldim ve servise bindim. Okulda tırmanış için kayıt yaptıktan sonra faaliyet için Uludağ üniversitesinin hazırladığı kumanyayı aldım. Paketi görünce keşke yiyecek almasaymışım dedim içinde yok yoktu. Sonrasında spor salonunda kendime bir yer beğenip tulumumu açıp 24.15’te uykuya daldım.

04-Şubat-2017
Sabah 07.00’da uyandım uyandığımı gören Uludağ üni. arkadaşlar hemen yanıma gelerek günaydın deyip sandviçimi verdi. Gerçekten bu kadar beklemiyordum. 09.05’te Bursa Belediyesine ait otobüslerle Uludağ’a doğru yola çıktık. 10.56’da yürüyüşe başladık. 135 Kişilik uzun bir ekip. 13.15’te kamp alanına geldik yalnız hava yola çıktığım zaman ki gibi değil sisli,rüzgarlı tipi var.15.10’da kar duvarı çadır hazırdı. Güdat’tan arkadaşlarla tanıştım çaylarını içtim. Sıvı alımı bir şeyler atıştırma ile işe başladım. Hava beklediğimden çok daha soğuk ve tipi şiddetini arttırıyor. Hava daha iyi olacak diye tek tente çadırla gelmiştim bu gece neler olacak göreceğiz dedim akşam yemeğimi hazırladım.20.00’da toplantı yapıldı havanın kötü olması sebebiyle tırmanışın iptal edileceğini yine de son bir şans sabah 03.30’da deneyebileceğimizi söylediler. Çadırıma dönüp zirveye gidecek gibi hazırlıklarımı yaptım sonrada yatmadan çerez,biskuvi ve kahve keyfi yapayım dedim. Çadırım gerçekten soğuk ve ıslak. 21.00’da tuluma girip uyudum. Sabah 03.30’da zirve tırmanışının tamamen iptal edildiği söylendi. Uyumaya devam o zaman. Bu arada sabaha kadar ısınmak için sürekli uyanıp kar eritip cay yapmakla geçti rüzgar sürekli şiddetini arttırdı gece boyu çadır patlarsa korkusu hakimdi. Yine de fena uyumadım.

05-Şubat-2017

07.45’te uyanıp kahvaltımı yaptım.12.30’da inişe başlayacağımız haberini alınca ufak ufak toparlandım 12.30’da hazırdım yalnız çoğu ekip hala çadırını bile toplamamıştı. Gözleri delecek, insanın derisini yüzecek gibi esen tipide beklemek can sıkıcıydı neyse ki iki grup yapıp inişe başlamaya karar verildi ilk grupla birlikte inişe başladım 13.55’te oteller bölgesine geldik. Uludağ çok kalabalık ve aşırı kar yağışıyla araçlardan karmaşa oluşmuş ve otobüsler gelememişti birinci oteller bölgesine yürümemiz gerekti. 14.40 otobüsün içindeyim bu keşmekeş bir türlü bitemedi Uludağ’dan inemedik okula varış 18.05.Akşam yemeği 19.00 ve ufak bir toplantı sertıfıka dağıtımı 20.00’da yapıldı.21.00 otogara hareket edildi. Uludağ üniversitesine bu faaliyet için teşekkür ederim. Gerçekten güzel çalışmışlar. Benim için ise gerçek kış kampcılığını tek başıma deneyimleme fırsatı oldu. Kendime güvenim arttı.