26/03/2017 Mantar Sote/Uludağ – Ertürk Karatatar, Süleyman Ağaçhan, Abbas Ateş

Ekip: Ertürk Karatatar, Süleyman Ağaçhan, Abbas Ateş

Yer/Bölge: Uludağ/Bursa

Rota: Mantar Sote

Kullanılan Ekipmanlar:  3K, picket, Açık ve kapalı perlonlar, sikke, takoz, friend, kilitli karabina, hms, 2x50m yarım ip , bivak, ilkyardım

çantası.

Süre:

Detay,

Kamp Yeri: Wolfram Çanağı Batısı
Faaliyet Sorumlusu: Ertürk Karatatar

Güzel bir gecenin ardından sabah 5:30’da kalktım. Bugün için 11’den sonra hava bozuyor gösteriyordu. Ancak daha öncesinde bozmayacağının da garantisi yoktu tabi. O yüzden Pazar günü için plan en başından beri 1’er rota yapmaktı (o yüzden cumartesi gününün kısırlığı ekstra bir üzmüş oldu). Neyse kafamı çıkardım baktım daha güneş doğmayacak gibi ama hava temiz. Bugünkü ekibim zaten diğer çadırda. Ses seda da pek yok. Ağırdan aldım ben de. 06:30 gibi çıkarız diyordum yola. Ama 1-2 aksaklık ve ağır kalmaktan kaynaklı o biraz 7’ye sarkmış oldu. Bu sefer Zeynep ve Tarık’ı diyagonal yol ayrımında uğurladık. Biz de mantar sote’nin yolunu tuttuk. Rota girişinde dün de mola verdiğimiz kaya bloğuna 8:15 civarı vardık.

Kar dünkü gibi değildi. Gece iyi bir sertleşmiş. Süleyman abi ve Abbas hocaya dedim “Abi siz bir ağırdan alın ben bir gideyim bakayım durum nedir”. Diğer raporda da bahsettiğim gibi rotanın kilit yeri baş kısmı ve 1. ve 2. sabit istasyonun arasındaki ilk kısım. Dün ilk istasyona free gidebilmiştik. Bugün eveledim geveledim. Yok. Olmadı.

İstasyon kurmaya karar verdim. Mola verdiğimiz büyük kaya bloğu tüm kulvarın sağ bloğu aslında. Onun kulvara bakan ilk kısmında 1 sikke ve 1 friendden istasyon kurduktan sonra rotadaki ilk sabit istasyona doğru yol aldım. Yolda ara emniyet olarak 1 buz vidası kullandım. 1. Sabit istasyona ulaştıktan sonra Abbas hoca ve Süleyman Abiyi yanıma aldım. Hemen 2. istasyona doğru yola çıktım. Ara emniyet olarak 1 sikke ve 2 buz vidası kullandıktan sonra 2. istasyona girip artçıları yanıma aldım. Rotanın kalanını yine free olarak bitirdikten sonra (bugün farklılık olsun diye rota bitimine 15 metre kala çıkan kaya bloğunun sağından değil solundan çıktık) zirvede bizi bekleyen Tarık ve Zeynep ekibiyle yiyip içtik. Hava yavaştan bulutlanıyordu. Hızlıca aşağıya inip kampı topladık. Telesiyeje binip İstanbul’a döndük.