20/08/2017 Kaletepe Kuzeybatı/Aladağlar – Ertürk Karatatar, Ahmet Server Çetinel

Tarih: 2017-08-20

Ekip: Ertürk Karatatar, Ahmet Server Çetinel

Yer/Bölge:  Aladağlar

Rota: Kaletepe kuzeybatı

Kullanılan Ekipmanlar:  Kask, bivak, 1’er set takoz ve friend, 6 sikke, 1 çift yarım ip, Çadır, Kişisel tırmanış malzemeleri

Hava Durumu:  Sabahtan Açık öğleden sonra yer yer bulutlu

Süre:

Detay

İTÜDAK 21. yıl toplaşması kapsamında Ahmet Server Çetinel ile 19 Ağustos gecesi İstanbul’dan Aydoğanlar turizm ile yola çıktık (90 TL). Sabah Niğde’ye inip kahvaltı faslından sonra Çamardı otobüsü ile Çukurbağ yol ayrımında Salim abi ile buluşacağımız
yere gittik. Salim abi bizi alıp Sarımemed’in yurduna kamp alanına götürdü. Normalde o gün için önceden faaliyet planlamamış
olsak da yaklaşımın ve rotanın kısalığını göz önünde bulundurarak Kaletepe Kuzeybatı’ya gitmeye karar verdik. 13:30’da kamptan ayrıldıktan sonra patikayı takip etmeyerek (pek haberdar değildik açıkçası) dosdoğru rotanın altına gittik. Rotanın yeri, Sarımemetlerden Kaletepe’nin duvarına bakıldığında duvarın sağ tarafta bittiği yerdeki sağdan sola uzanan sırt hattı. Ağacın olduğu yerde ilk istasyonu kurduktan sonra (1 friend 1 sikke) bir tanesinin 35 metre civarı olduğunu düşündüğümüz iple ilk boyuna Ahmet girdi.

1. İp boyu (Ahmet)
Rotanın altındaki ağaca istasyon kurduktan sonra ağacın sağında kalacak şekilde yükselmeye başladım.Rotanın raporlarda daha soldan gittiğini okusak da tırmanmaya başlayınca sağ taraf daha mantıklı geldi ancak kilit diyebileceğimiz bir etapla karşılaşıp
yanlış düşündüğümüzü fark ettik. Kilitte bir takoz ve bir yaylı takozdan iki ara emniyet noktası oluşturdum. Geri kalan yerde rotanın normal gidişatına baya yaklaştım, rahattı bir takozla ara emniyet oluşturarak raporlarda ikinci istasyonun seti sandığım sete ulaştım. Kuleden dolayı sanki bir set daha yokmuş gibi görünüyordu. Yukarı çıkarsam ipin de yetmeyeceğini düşünerek bir sikke ve bir takozdan istasyon kurdum.
2. İp boyu (Ertürk)
Ben bu ip boyunda rotayı bitireceğimi düşünüyordum. başlangıçta bulunduğumuz setten çok zorlu olmayan bir tırmanışla 2 friend ara emniyet malzemesi kullanarak esas geniş sete ulaşıp Ahmet’e seslendim “Burası zirve değil!”. İpimin kısalığı sebebi ile (ve sürtünmeden kaynaklı çekmenin de zor olduğunu düşünerek) sette çok ilerlemeden setin sonundaki duvara varmadan yerdeki sağlan bir kaya parçasından 2 sikke ile istasyon kurup Ahmet’i yanıma aldım.

3.İp boyu (Ahmet)
Bu ip boyu raporların çoğunda ikinci ip boyu olarak bahsedilen kısma denk geliyor. Tek fark setin sonuna bir istasyon kurarak tırmanışa başlamamız. İlk ip boyundaki kilitten sonra baya rahat geldi. Bir takoz ve üç yaylı takozdan ara emniyet noktası oluşturarak zirvenin setine kadar yükseldim.Sete çıkmadan kafam setin hizasında, bir sikke ve bir takozdan istasyon kurdum.

(Ertürk) İnişi arka taraftan vadiden yürüyerek yapmak yerine kuzey duvarındaki rotalardan birinin yanından yaptık. İlk ip boyunu bir babadan istasyon alarak az önce ulaştığımız sete indik. 2. ip boyunu inerken bir ağacı kullanalım dedik. İndikten sonra ip sıkıştı bir güzel. Hırs yapıp çekmek için uğraşsak da olmadı. Ertesi günü boş geçeceğimizin de düşüncesi ile (saat de ilerliyordu) ipi bırakıp ertesi gün alırız dedik ve prusikleme uğraşmadık.