26/08/2017 Güzeller Klasik/Aladağlar – Abbas Ateş, Ertürk Karatatar

Hava Durumu:  Güneşli

Süre:

Detay

Abbas Ateş’le yaptığımız başarısız Kaldı faaliyetinin yorgunluğunu attıktan sonra bir de Güzeller’de şansımızı deneyelim dedik. Yine Gece 3’te 3’er litre suyumuzu alıp Emli ormanına doğru yola koyulduk. Bu sefer muhabbetsiz geçen yolun ardından 4:30’da Kocadölek’e vardık ve buradan yolumuza devam ettik. Beşiktaş’taki kartal heykeline benzeyen kayanın önündek patikadan devam ederken bir ara burnumuza bir leş kokusu geldi ancak hava daha aydınlanmamıştı.

Sıyırma Sapağı kamp yeri civarında patikayı kaybetmiş olacağız ki Sulağankeler’e kadarki kayalık etabı vadinin solundan aşmak yerine yer yer tırmanarak aştık ve geçide yakın barajsı setli yapının oralarda tekrar patikaya bağlandıktan sonra geçitten sağa döndük. İrtifa kaybetmemek adına çanağa doğru hiç alçalmadan dosdoğru sol taraftan yan geçerek devam ettik ve bir süre sonra geçide vardık.

Geçit kısa bir çarşakla başlıyor ve buradan sonra 2 kilit kaya etabı mevcut. Bu etaplar II-III derecelik bir tırmanış ve boşluk hissi sunuyor. 2. kaya etabı olan tıkaç kayayı da geçtikten sonra dik çarşakta yükselmeye devam ettik. Mümkün olduğunca sol tarafta kalmaya çalıştıktan sonra sırt hattına ulaştık. Buradan sonrası kolay bir sırt yürüyüşü ile zirveye bağlanıyor. 10:30’da zirveye ulaşıp zirve defterini karaladıktan sonra dönüşe koyulduk ki dönüş bizim için daha ızdıraplı oldu*. Geçitteki çarşağı sörf ile inip kaya etaplarını da bitirdikten sonra rahatladık ve bir an önce Sıyırma geçidine
ulaşmaya çalıştık.

Ana vadideki kaya etaplarını (bu sefer patikadan) indikten sonra gündüz gözüyle leş kokusunun kaynağı ortaya çıkmış oldu. Karnından vurulmuş bir dağ keçisi. Saat 16’da kamp alanına geri döndük.

Notlar:
*Dönüşte geçitte çarşaktan patır patır taş indiriliyor. Raporlarda pek rastlamadım ama Partnerli gidilecekse çok dikkatli olunmalı. Kafa göz yarmaya oldukça müsait.