31/08/2017 Güzeller Denemesi, Lahitkaya/Aladağlar – Zeynel Erten

Kullanılan Ekipmanlar:  Bivak, kask, harita, pusula

Süre:

Detay

Sarımemetler Yurdu’nda yapılan eğitimden sonra gelmişken tanımayı da aradan çıkarayım düşüncesiyle İsmail’den buna dair bir sıkıntı olmadığı onayını alıp tanımama başladım. 31 Ağustos Perşembe günü 12.30’da Kazıklı Ali Kanyonu’nda eğitim ekibinden ayrıldım ve Sulağankeler’e doğru yola koyuldum. 13.30da Sarımemetler’de Aysun’u bilgilendirdim ve biraz dinlenip suyumu doldurduktan sonra 14.40ta Sarımemetler’den ayrıldım. 30-40 dakika boyunca Emli Vadisi’ndeki ormanda bastıran yağışın geçmesini bekledikten sonra devam edip 18.40 gibi Sulağankeler’e vardım. Geldiğimde orada olan Boğaziçi’nin dağcılık ekibiyle lafladıktan sonra biraz yukarıda olan mağaraya geçerken şırıl şırıl akan buz gibi suyla termosumu doldurdum. Mağarada bivağı kurup bir şeyler yedikten sonra 21.00 gibi yattım. Ertesi gün 6 da kalkıp bir şeyler yedim ve toplanmaya başladım. Mağaraya tekrar çıkmayı düşünmediğim için fazla eşyaları bir kayanın altına zulalayıp haritada Sulağankeler’in aşağısından gittiğini düşündüğüm patikayı(!) bulmak için 07.20 sularında kamp yerinin altına indim. Böyle bir patikanın olmadığını anlamak için 2 saat süren bir aşağı bir yukarı gittiğim bir arama süreci geçirmem gerekti. Bulunduğum yerden Sıyırma Geçidi’ne dair bir şey göremediğimden ilerlemeyi de gözüm yemedi ve Sulağankeler’e geri dönmek zorunda kaldım. Sabah Sulağankeler’den ayrıldığımda uyumakta olan Boğaziçilileri uyanmış görünce gidip durumu anlattım. Onlar da Lahitkaya’ya gideceklerini söyleyince Sıyırma’ya kadar beraber gitmeye karar verdik. Tabii patikayı aramakla çok zaman kaybetmem, akşam Sarımemetler’e geri inmeyi planlamış olmam ve Güzeller’deki havanın pek iç açıcı gözükmemesi gibi nedenlerden dolayı Güzeller rotasından vazgeçip Boğaziçi ekibiyle sadece Lahitkaya yapmaya kadar verdim. Ekiple Sulağankeler’in yukarısından devam eden patikayla Sıyırma’dan geçip normal bir tempoyla ilerleyerek 12.15’te Lahitkaya zirvesine ulaştık. Burada, zirvede bulunan taşların içinde defteri bulamayınca biraz moralimiz bozuldu. Yaklaşık yarım saat zirve keyfi yapıp bir şeyler atıştırdıktan sonra saat 1 gibi inişe geçtik. Saat 15.00’te Sulağankeler’e geldim, biraz uyudum ve suyumu doldurup 16.50’de yola koyuldum. 19.10’da Sarımemetler’e gelip eğitim ekibiyle kamp attığımız yere eşyaları koydum ve orada bulunan Adanalı bir aileyle biraz muhabbet ettikten sonra kendime ertesi sabah için arabalarında bir yer ayarlayıp yemek yedikten sonra uyudum.
Ertesi sabah kalkıp toparlandıktan sonra aile ile 07.00’de Sarımemetler’den ayrıldık. Yollarını biraz uzatıp beni Çamardı’daki yazıhaneye bıraktılar. Son olarak Aysun’u arayarak faaliyetimin bittiğini haber verdim ve 07.30’da kalkan Adana otobüsüne atladım.’); THEEND