25/08/2017 Parmakkaya Güney/Aladağlar – İsmail Ağdaş, Umutcan Şafak, Asya Ece Uzmay

Tarih: 25/08/2017

Ekip: İsmail Ağdaş, Umutcan Şafak, Asya Ece Uzmay

Faaliyet Sorumlusu:

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: Parmakkaya Güney

Kamp Yeri: Sarımemetler

Kullanılan Ekipmanlar:  İp, takoz, kask, kilitli, HMS, 60lık ve 120lik perlon, 60lık ve 180lik dyneema

Hava Durumu: Güneşli, 20 civarı derece

Rapor:

Hep aklımızdaki parmakkaya güney rotasını moralsizlik nedeniyle iptal edip tam gözden çıkarmışken asyanın gelmesi ve bizi gazlamasıyla tekrar gündeme getirdik ve bir gün dinlendikten sonra ertesi gece 03:00 gibi uyanıp kısa bir atıştırmadan sonra yola çıktık, dilşad ve Süleyman abide maksat hareket olsun diye bizimle geldiler. Yaklaşım düşündüğümüzden fazla zaman aldı, hava yeni aydınlanmışken rota altındaydık, biraz dinlenme ve atıştırdıktan sonra 7:30 gibi tırmanışa başladık.

1.ip boyu: Umutcan belden emniyet aldı ve asya başladı ancak 8-10 metre yükseldikten sonra devam etmek istemedi, ardından umutcan girdi, yan geçiş sırasında tuttuğu ufak bir tutamağın kopmasından sonra biraz duraksadı ama devam edip kumsaati istasyonuna vardı ve bizi aldı. Ara emniyet olarak sabit sikkeler kullanıldı. Pozitif başlayan etap kovuğa ulaşıyor daha sonra büyük kovuğun üstünden sağa yan geçişle yükselerek kum saati istasyonda bitiyor 35m. V+ umutcan.

2.ip boyu: normalde bu ip boyu umutcanındı ancak sıra kayınca bana kaldı. Okuduğumuz raporlarda sağ yukarı, sol yukarı gibi rota tarifleri vardı ancak ben sikke gördükçe istasyon hizasından yukarı devam ettim, bir etapta sikke yoktu 3-4 takoz, 1 kumsaati ve bir baba ara emniyet alarak bol emniyetli şekilde raporlarda bahsedilen soldaki sağlam çatlak hattına vardım, hattı takip ederek direkt setteki istasyona çıktım. Hızlıca asya ve umutcanı yanıma aldım ve bu sette uzunca bir mola verdik. 45m. V+, VI- ismail.

3.ip boyu: Volkanın tavsiyesi üzerine ip sürtünmemesi için istasyonu kilit etabın dibine taşıdık kovukta 2 sikke var ve ince bir set olmasına rağmen daha çok askı istasyondu 2 kişi ancak durabildik, umutcan az aşağıdaki rahat bir sette benim çıkmamı bekledi. 2-3 Sabit sikke, 10 m. III+, IV ismail.

4.ip boyu: Kilit etabı ve negatifliği gözümde biraz büyütmemden kaynaklı olacak sanırım aşağıdaki balkonun altından yan geçmeye yöneldim ancak umutcanın müdahalesiyle geri gelip istasyon hizasından rotaya devam ettim. Kovuktan sola yan geçip balkonun üzerinden köşeyi dönünce rotanın başladığı hizaya güney yüzüne geçiliyor, boşluk hissi muazzam ancak bunu inerken fark ettim tırmanırken hiç aşağıya bakmamıştım. Geçişten sonra yükselmeye başladım önce 2 sikkeli kovuk sonra kumsaati, negatiflik burada fena değildi güzel ayak hamleleri var ve tırmanış oldukça zevkli. Kum saatinden hafif sol çaprazda yukarı devam eden hattı ve sikkeleri gördüm, biraz nefes aldıktan sonra sikkeden sikkeye koşar adım gittim, eller oldukça zayıf en iyisi beklemeden seri tırmanmak. Ortalarda bir yerde negatiflik biterken artık sonraki sikkeleri göremedim birazda yorulunca sikkenin birine oturup 2-3 dakika dinlendim. Sonraki sikke oldukça yukardaymış, raporlarda genelde burada ara emniyet atılmış ancak ben uğraşmak istemedim seri devam edip perlonlu babaya ulaştım. Aşağıdakilere istasyondayım dedim ancak hala ip olduğunu öğrenince zirveye devam etmeye karar verdim basit bir tırmanış ancak ip sürtünmesi hat safhadaydı ipi omzuma alıp çekmem gerekti, bir baba ara emniyetle zirve sırtındaki baba istasyona vardım ipi son yarım metresine kadar kullanmışım. 50 mt. VI-,VI İsmail.

Diğerlerini almak için hazırlandım ama iletişim inanılmaz kötüydü çok zor anlaşabildik. Önce asya başladı ama birkaç metre sonra vazgeçti, hastalık hali falan derken umutcan da gelmek istemedi biraz sitem ettikten sonra belimden ipi çözerek iniş için hazırlandım malzemeleri toplarken sikkeler arası açıklığı ve muazzam boşluğu fark ettim iniş tırmanmaktan daha ürkütücüydü. Bundan sonrası aynı istasyonlardan ip inişi.

Notlar:
*eğer 2 kişi tırmanacaksanız tam ip götürmek daha mantıklı olabilir.
*ara emniyet olarak takoz seti yeterli birde çok isterseniz ufak yaylı takozlar.
*2. İp boyundan sonra istasyon taşımak son derece mantıklı.
*4. İp boyu aradaki baba istasyonda bitirilebilir zira sonrasında hem ip sürtünmesi çok fazla hemde iletişim kopuyor ya da telsiz lazım, rüzgarlı bir günde anlaşmak imkansız olurdu.
*eğer tüm ekip zirveye gelirse diğer yüzdeki boltlardan inmek dönüşü kolaylaştıracaktır.
*yine eğer yanınızda biri varsa zirvenin uç noktasına gidip fotoğraf çektirmeyi unutmayın.

Önemli not: her ne kadar şakasını yapsam da bu rotaya girmemizi sağlayan Asya ya ve her daim bana destek olan kadim partnerim Umutcana sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum. Bu rotayı bu sene yapmasaydık çok pis içimde kalacaktı.