21/03/2010 – Şeytan Kulvarı/Erciyes – Volkan Çakır, DAG’dan 5 Kişilik Ekip

Yer/Bölge: Erciyes

Rota: Şeytan Kulvarı

Kullanılan Ekipmanlar: 3K

Hava Durumu: Açık ve Güneşli.

Süre: 4 Saat 15 Dakika

Tırmanış Raporu:

DAG’ın kulüp tırmanışı olarak plandığı Erciyes Şeytan Rotası Nesrin Topkapı Rotası çıkışları için 19 Mart cuma akşamı Kayseri’ye doğru yola çıktık.19 kişilik ekibimizle Kayseri’de minibüs tutup cumartesi sabahı oteller bölgesine vardık. Dağ Evi’ne uğrayıp eşyalarımızı bırakıp kahvaltı için mola verdik.Bu arada jandarmaya bildirimimizi yaptık. Öğleye doğru teleferiğe binip yukarı çıktık. Vaktimiz olduğu için kampı Çobanini’ne atmaktansa yükselebildiğimiz kadar yükselip 2 saatlik bir yürüyüşten sonra yaklaşık 3100m de rotaya yakın bir noktaya kampımızı attık. Akşama doğru yemek yedikten sonra dinlemek için çadırlara çekildik. Tırmanış için çıkışı 3.30’da yapmaya karar verdik. Tırmanış 2 ekip olarak planlandı. İlk ekipte tecrübeli olarak  Nezihe, Hakan ve ben; yenilerden ise Yahya,Devrim ve Esra vardı. Biz Şeytan Rotası için çıkışı 3.45’te yaptık. Diğer 12 kişilik ekip ise Nesrin Topkapı rotası için bizim hemen arkamızdan 4 gibi çıkış yaptılar. 1 kişi destek amaçlı kampta kaldı. Kamptan ayrıldıktan sonra sırt hattının tam ortasında,zirvenin solunda yer alan kaya kütlesinin (Hörgüç Kaya) hizasındaki en dar görünen kulvara doğru yürümeye başladık. Yaklaşık 40cm batak karda, 1,5 saatlik yürüyüşle kulvarın başına vardık. Burası kulvarın iki kaya bloğuyla sınırlandığı en dar yeridir. Aynı zamanda burası Hörgüç Kaya’nın tam hizasında olmasından dolayı taş düşme riski yüksek olan bir bölgedir. Nefis bir gün doğumuyla beraber kulvara girdik. Şansımıza kulvar sert karla başladı. Yarım saat kadar yükseldikten sonra yer yer batmaya başladık. Bilindiği gibi bu kulvar çığ riski içeren bir kulvardır. Ancak kar oturmuş olduğundan ve çığ riski olmadığından biraz batsak da yükselmeye devam ettik. Bu dar bölge bittikten sonra sağ tarafa doğru genişleyen kulvarı takip ettik. Hörgüç Kaya’nın sağındaki sırt hattının en yüksek noktasını hedefleyerek kulvarda yükselmeye devam ettik. Kulvarda ortalama 40 derecelik bir eğim vardı. Yalnızca son etapta eğim biraz daha artarak 50 derece civarına geliyordu. Saat 8’de son etabı da bitirerek zirveye vardık. Hava açık olduğundan geniş ve nefis bir manzarayla karşılaştık. Diğer ekibi Nesrin Topkapı rotası üstünde görebiliyorduk. Kış çıkışlarında çok az rastlanan rüzgarsız ve güneşli bir havada onların zirveye çıkmasını  bekledik. Bizim dışımızda Zirve Dağcılık’tan bir ekip de yarım saat sonra zirveye vardı. Tüm ekiplerin gelmesiyle zaten dar olan zirvede adım atılcak yer kalmadı 🙂 1 saat kadar zirvede oyalandıktan sonra aynı rotadan inişe başladık. 11 gibi kamp yerine vardık.Bir şeyler atıştırıp biraz dinlendikten sonra saat 14’te kampı toplayıp inişe geçtik. Kayseri’ye vardığımızda saat 16 olmuştu. Zirve kutlaması adına Kaşıkla’da Kayseri mantısı patlatıp 19 otobüsüyle İstanbul’a doğru yola çıktık.