22/07/2019 Kaletepe Yelkovan/Aladağlar- İsmail Ağdaş, Volkan Çakır

Faaliyet Sorumlusu: Volkan Çakır

Rota: Kaletepe Yelkovan

Kamp Yeri: Sarımemedin Yurdu Kamp Yeri

Kullanılan Ekipmanlar:  Kask, bivak, ilk yardım çantası, friend set, takoz set, yarım ipler

Tırmanış Raporu:

Mangırcı Mahmuzu tırmandıktan sonra duruma göre belki gireriz diye Kaletepe yelkovan rotası için plan yapmıştık. Mahmuzda yaptığımız keyifli tırmanışın ardından yelkovana girmek için malzemeleri ve çantaları dönüş yolunda bir ağacın dibine bırakıp kamp alanına dönüyoruz. Akşam rota için erzak ve sularımızı ayarlayıp sabah rotaya girmek üzere çadıra geçiyoruz.

1. Genel Topo

Sabah 06:20 gibi çadırdan çıkıp kaletepeye doğru yola çıkıyoruz. Dünden bıraktığımız çantaları alıp rotaya doğru kaletepenin tabanından yan geçerek rotaya yaklaşıyoruz. Rotaya sağdan yaklaştığımız için setli etaplardan serbest yükselerek ilk ip boyunu bypass etmiş oluyoruz.

1.ip boyu: Sağdan basit setlerden yükselerek bypass edildi.

2. ip boyu sonunda blokların altında istasyon.
istasyondan sola geçiş ve yükseliş.

2.ip boyu: 07:45, rotanın altındayız, biraz mola ve hatta bakıp ipe giriyoruz. 8:15’te volkan tırmanmaya başlıyor. Rota derecesi spor tırmanış standartlarında ve çok net tutuşlar yok. malzeme konusunda ise pek iç açıcı değil volkanın zorlandığını görebiliyorum tabii bende aşağıda gergin biçimde emniyet alıyorum. Başlangıçtaki zor etabı geçtikten sonra daha rahat ve net bit tırmanışla blok taşın altına kadar devam edip istasyon kurup (1 sabit sikke, 1 friend)beni yanına alıyor. V+/VI-,35 mt. Volkan.

3.ip boyu: İstasyonun solunda duran bloklardan sola geçip üzerlerine çıkarak yükselinir. Sadece ayakta duruyor gibiler o yüzden malzeme atmamakta fayda var. Daha sonra lider görüşten çıkıyor. Devamında slab, bacamsı bir dihedral var volkan içerisine sıkışabilmiş ancak ben çantayla sığamadım ama ayak, bacak, kalça ne varsa sağ yanımı sıkıştırarak bi şekilde geçtim. Otlu rahat bir sette 2 friendli istasyon. VI-/VI,25 mt. Volkan.

Baca etabı sonunda istasyonda ismail.
Baca etabında volkan.

4.ip boyu: İstasyonun üzerindeki negatiflik oluşturan blokları geçtikten sonra sola çapraz yükselen bir baca hattı var. Sağ taraf pürüzsüz ve tutuşsuz olsa da ayak için rahat. Sol taraf ise malzeme ve tutuş için iyi. Bacanın bittiği yerde, soldaki kulenin çatlaklarına 1 friend, 1 takozdan istasyon. V, 30 mt. İsmail.

5.ip boyu: Rota tanımda da bahsedildiği gibi rota bitmiş gibi duruyor ancak kendimizi bir terasta buluyoruz ve yukarıya gidebilecek tek bir yol var gibi görünüyor. Gözümün kestiği soldaki hatta yöneliyorum. Başlangıçta malzeme atabilecek bir yer yok, uzun ve birazcık dinamik bir bacak hamlesi sonrasında yükselme ve sonrası zirve platosuna yürüyüş. Yine de ipsiz girilmesini tavsiye etmiyoruz. Bir babadan istasyon alıp volkanı yanıma alıyorum. V, 20 mt. İsmail.

Son ip boyundaki tek hamle
Rota sonunda biz.

12:20’de rotayı rotayı bitirip dinlenmeceden sonra salim abiyi arayıp dönüşe geçiyoruz. Klasik kaletepe rotasından mangırcı vadisine bağlanıp kamp alanına dönüyoruz. 16:30’da salim abinin bizi almasıyla bu iki günlük tırmanışı bitirirken, kafamızda daha büyük planlarla Aladağlardan ayrılıyoruz.

Değerlendirme ve notlar:

• Malzemeleri bıraktığımız yerden yaklaşınca setlerden yükselerek ilk ip boyunu pas geçtik rota dibinden dik yükselinirse orijinal hatta girilebilir.
  • Dereceler spor tırmanış seviyesinde gibi. Standart Aladağlar derecelerinden bir tık sert.
  • Hat güzel olmasına rağmen tecrübesiz ekipler için 2. ip boyu sarsıcı olabilir.
  • Özellikle 4. İp boyunda çürüklük ve boşta kaya blokları bulunuyor.
  • Güzel bir yarım günlük rota, dönüş öncesi günü boş geçmemek için kısa ama sert bi şeyler isterseniz önerilir.